SvovelSyre Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 God aften. Jeg er den stolte eier av en stk laptop. Laptopen er flott den, men som vi alle vet, er lagringskapasiteten relativt begrenset på disse herlighetene. Jeg vurderer således å gå til anskaffelse av en ekstern disk. Vel, det er omtrent her problemet oppstår: vi kjenner alle ryktet til de eksterne diskene - de krasjer i hytt og pine. Sjelden har jeg lest om noen datakomponent med større feil-/problemrate enn eksterne disker. Spørsmålet mitt er som følger: Er USB-diskene som ikke har egen strømforsyning like ille? Alternativt: Er det de EKSTERNE strømforsyningene i f.eks LaCie-disker som krasjer så ofte, og forårsaker tårer og kaos? (Selv finner jeg det lite trolig at selve DISKENE har så høy feilrate, jeg betrakter harddisker som å være et veldig stabilt medium..) Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Western Digital sin Passport II-disk med 120GB kapasitet. Er disse OK? Noen andre som er bedre? Og, bråker de? På forhånd takk. Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det jeg har vært borti av kræsj på ekstern HDD er at selve kontrolleren begynte å kødde og tilslutt ikke virket, noe som førte til at "den eksterne harddisken" kræsja... Men det jeg da gjorde var å ta ut harddisken av "huset" og satte den direkte i pcen, og da irket den like herlig. Jeg vet jeg ikke svarte helt på spørsmålet ditt, men håper informasjonen hjelper... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det med att disse diskene ofte er vanlige disker, som blir utsatt for unormalt mye bevegelse er nok også en faktor.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Er det snakk om bevegelse mens disken er i drift? Den kan vel ikkje ta så stor skade av å bli frakta litt rundt utan å være i drift? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Varme er også et problem, intens varme som ikke forsvinner fra diskens umiddelbare overflate. Bevegelse mellom bruk er veldig sekundert, diskene tåler ganske mange G-krefter utenfor bruk. Men det svake punktet med disse diskene er USB-kontrolleren som ganske ofte er av underlegen kvalitet. Ujevn strømforskyning kan også være en faktor. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er varme som er det største problemet. Kjøp et eksternt harddiskkabinett i aluminium fra mpx.no Icybox er meget bra! Tror de har den på psdata også. Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 fikk en Icybox i posten i dag, og må si at den virket veldig grei. Har en Maxtor one touch ekstern disk som akkurat tok kvelden, den har jeg hatt veldig mye problemer med. Anbefaler deg å holde deg unna Maxtor diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå