Gå til innhold

Bærbar til spill og hjemmebruk +-10000 kr.

Gjest Slettet+891234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Hei!

Jeg er på jakt etter en bærbar PC som kan erstatte min urgamle stasjonære PC. Via jobben min har jeg mulighet til å kjøpe PC-er fra Asus, HPC, LG, Toshiba, Acer og HP/Compaq (det er mulig at andre merker også kan skaffes, men jeg ser helst at dere kommer med forslag fra disse produsentene. :)). Edit: Kan kjøpe fra alle merker som leveres til forhandler: dvs. at direkteleverandører som Dell og spesial-PC-er fra norske webshops ikke er aktuelle. Pris: +-10 000 kroner.

Jeg skal som sagt først og fremst bruke PC-en som en erstatter for min stasjonære PC, og dermed er ikke vekt en viktig faktor. Jeg vil hovedsaklig bruke ekstern skjerm, stereoanlegg, mus og tastatur. Faktorer som er viktige for meg:

* ytelse: jeg vil helst kunne spille nye spill med relativt grei grafikk (hvis dette ikke er mulig til den prisen jeg har foreslått, vær snille og fortell meg)

* støynivå: de fleste støvsugere er mer stillegående enn PC-en jeg har i dag, det er en fordel om jeg kan sove i samme rom som PC-en står på i (nedlasting osv.).

* Stor intern harddisk (minst 100 GB, 5400 RPM)

* DVD-brenner

* S-VHS-utgang, jeg ser mye på TV-serier fra PC-en.

(* DVI-utgang, ikke et absolutt must)

Da jeg skal studere til våren, tenkte jeg å slå to fluer i en smekk ved bare å kjøpe en kraftig bærbar istedenfor en grei stasjonær PC nå og en bærbar type "skrivemaskin" til våren. Hvis dere mener det er penger ut av vinduet for en med mine behov å kjøpe en bærbar, si gjerne ifra. På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Hei!

Takk for svar. Disse HP-maskinene gir definitivt mye for pengene. Vurderer nå noen forskjellige maskiner, da tenker jeg spesielt på spillytelse. Hvordan er X1600 kortet? Er det virkelig bedre enn GO7600-kortet i HP-PC-ene dere har nevnt? Hvordan står CPUen på Acer-en seg mot HP-ene?

*Acer AS5672WLMI (Litt lettere og DVI er pluss. Taper på harddiskplass, noe mer?)

Ser Asus har mye fristende, noe som er verdt de ekstra kronene? A6JA-Q0028P eller A7J-R001H f.eks.?

Lenke til kommentar
Hei!

Takk for svar. Disse HP-maskinene gir definitivt mye for pengene. Vurderer nå noen forskjellige maskiner, da tenker jeg spesielt på spillytelse. Hvordan er X1600 kortet? Er det virkelig bedre enn GO7600-kortet i HP-PC-ene dere har nevnt? Hvordan står CPUen på Acer-en seg mot HP-ene?

*Acer AS5672WLMI (Litt lettere og DVI er pluss. Taper på harddiskplass, noe mer?)

Ser Asus har mye fristende, noe som er verdt de ekstra kronene? A6JA-Q0028P eller A7J-R001H f.eks.?

6995242[/snapback]

X1600 er litt kjappere på høy oppløsning ved bruk av AA/AF, men ikke snakk om så mye, de er ganske jevnbyrdige.

Den aceren er bra, men har litt dårlig batteri. http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc+-.../art317014.html et godt kjøp.

Asusen er og bra, har bedre batteri (ca 3 timer), men endel klager på skjermen, tror det var dårlig innsynsvinkel/noe lyssvak som var problemene. HPen er bra den, men støyer nok litt mer enn de andre pcene som er nevnt her, samtidig så har den jo veldig fine specs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...