Gå til innhold

Pc starter igjen etter jeg skrur av

TommyGun77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig kontakt/kortslutning ett sted i påknappen, da kanskje?

6971864[/snapback]

Det skjer når jeg trykker på start->turn off computer->turn off. Ikke når jeg trykker på selve power knappen.

6971813[/snapback]

Men kan være problem med hovedkortet.

Noen annen konklusjon tror jeg ikke det er, med mindre OS'et tuller, men det tviler jeg på.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Dårlig kontakt/kortslutning ett sted i påknappen, da kanskje?

6971864[/snapback]

Det skjer når jeg trykker på start->turn off computer->turn off. Ikke når jeg trykker på selve power knappen.

6971813[/snapback]

Men kan være problem med hovedkortet.

Noen annen konklusjon tror jeg ikke det er, med mindre OS'et tuller, men det tviler jeg på.

6972580[/snapback]

Kan dette løses med en bios oppdatering?

Lenke til kommentar

Har du utstyr koblet til de to nederste usb-portene bak (der mottakeren til fjernkontrollen skal kobles)?

Utstyr koblet til disse portene har en tendens til å starte pc'n min (med samme hk) hvis jeg slår de av/på (feature not bug). F. eks hadde skjermen min en usb-hub som jeg koblet der. Dette førte til at pc'n startet når jeg skulle slå av skjermen. Ikke alltid like nyttig, men dette er en egenskap ved de nevnte portene.

IP

Lenke til kommentar
Har du utstyr koblet til de to nederste usb-portene bak (der mottakeren til fjernkontrollen skal kobles)?

Utstyr koblet til disse portene har en tendens til å starte pc'n min (med samme hk) hvis jeg slår de av/på (feature not bug). F. eks hadde skjermen min en usb-hub som jeg koblet der. Dette førte til at pc'n startet når jeg skulle slå av skjermen. Ikke alltid like nyttig, men dette er en egenskap ved de nevnte portene.

IP

6973422[/snapback]

Der tror jeg vi har løsningen, har en skjerm med usb-hub/kortleser koblet til akkurat der ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...