TommyGun77 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vet ikke om det er riktig å poste her, men tenkte det hadde noe med hovedkortet å gjøre. Altså.. pc'en min skrur seg av og til på med en gang etter jeg har skrudd den av. specs se sig. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kanskje du har koblet power-knappen der reset-knappen skal stå. Sjekk ledningene. (husker ikke om det er forskjellige størrelser på de to kablene) Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Det skjer når jeg trykker på start->turn off computer->turn off. Ikke når jeg trykker på selve power knappen. Har skjedd en 4-5 ganger, ikke hver gang. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dårlig kontakt/kortslutning ett sted i påknappen, da kanskje? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Dårlig kontakt/kortslutning ett sted i påknappen, da kanskje? 6971864[/snapback] Det skjer når jeg trykker på start->turn off computer->turn off. Ikke når jeg trykker på selve power knappen.6971813[/snapback] Men kan være problem med hovedkortet. Noen annen konklusjon tror jeg ikke det er, med mindre OS'et tuller, men det tviler jeg på. Endret 30. september 2006 av Steina Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Dårlig kontakt/kortslutning ett sted i påknappen, da kanskje? 6971864[/snapback] Det skjer når jeg trykker på start->turn off computer->turn off. Ikke når jeg trykker på selve power knappen.6971813[/snapback] Men kan være problem med hovedkortet. Noen annen konklusjon tror jeg ikke det er, med mindre OS'et tuller, men det tviler jeg på. 6972580[/snapback] Kan dette løses med en bios oppdatering? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Du kan jo prøve, men jeg tenkte mere med en koblingsfeil, eller kortslutning på hovedkortet. I dette tilfelle bør det leveres inn på garanti, så du får nytt, men jeg er ikke sikker på noe. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Tviler på det er en koblingsfeil da pcen fungerer utmerket ellers, og at det bare har skjedd noen ganger. Lenke til kommentar
IP Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har du utstyr koblet til de to nederste usb-portene bak (der mottakeren til fjernkontrollen skal kobles)? Utstyr koblet til disse portene har en tendens til å starte pc'n min (med samme hk) hvis jeg slår de av/på (feature not bug). F. eks hadde skjermen min en usb-hub som jeg koblet der. Dette førte til at pc'n startet når jeg skulle slå av skjermen. Ikke alltid like nyttig, men dette er en egenskap ved de nevnte portene. IP Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Har du utstyr koblet til de to nederste usb-portene bak (der mottakeren til fjernkontrollen skal kobles)? Utstyr koblet til disse portene har en tendens til å starte pc'n min (med samme hk) hvis jeg slår de av/på (feature not bug). F. eks hadde skjermen min en usb-hub som jeg koblet der. Dette førte til at pc'n startet når jeg skulle slå av skjermen. Ikke alltid like nyttig, men dette er en egenskap ved de nevnte portene. IP 6973422[/snapback] Der tror jeg vi har løsningen, har en skjerm med usb-hub/kortleser koblet til akkurat der ja! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 endre dette i bios wake on lan gjør slik at du kan velge auto eller av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå