Gå til innhold

Likheter mellom danseband og metal?


XmasB

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt morsom samtale med en på jobben om danseband og metal.

 

Som genierklærte Frode Øverli så mange ganger har påpekt finnes det urovekkende mange likheter mellom danseband og metalband.

 

Men bortsett fra at de ofte stiller i lik uniform, sliter jeg litt med argumentene i dag (helgemodusen kom tidlig denn egangen).

 

Hvilke flere sløve ting kan vi mobbe disse to raritetene innenfor musikkverdenen med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om den er å finne på scream forumet lenger, men er jo på nettet og finnes i et pondus blad(var på denne måte Frode kom i kontakt med Skrapparkar).

 

Historien:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De medvirkende:

Person 1 - tilreisende utlending og norsk black-metal entusiast

Skrapparkar - den frekke mannen

Person 3 - en annen nordmann

 

Person 1:

Hi! Im planning a trip top norway next year, and i want to be prepared. Wich norwegian artist / band plays the most evil and satanic music? I'll order the cd's, I think.

 

Skrapparkar

A group called DDE (Devils Death Ensemble) har released some classic satanic art. Some of their trax: "Her blir det liv" (Resurrect the dead), "Vinsjan på kaia" (Hanged by Satan), "Vi skal sjå sola ned i havet" (Bringing down the sun), "Rai Rai" (Kill KIll) and "E6" (Road to hell) are truly desecrating songs designed to bring forth visions of torment and hell. A crazy gang of devil worshippers. Grellt! But the most evil and satanic art from Norway is delivered by a guy who calls himself "Sputnik" (-satan- from old norse literatur). Check out anything this guy has done. He is truly evil incarnated. Truly a bad ass motherfucker.

Skrapparkar.

 

Person 3:

Det der er dårlig gjort det....

 

Person 1:

Hi, Skrapparkar

Thank you for the recomendations.! Yesterday I ordered some cd's of DDE and SPUTNIK. Im looking forward to enjoy some dark, evil music from the crib of black metal, Norway. Do they scream and growl in English or norwegian? To the others who have replied, please write in english as i do not speak norwegian (other than a few words. Sputnik / Satan!). And why is Garth Brooks mentioned? Country is crap!

 

Skrapparkar:

DDE growls in an ancient dialect hailing from the viking-age; trøndersk. Sputnik uses a form of dialect not heard in Norway since the black plague. He is actually a very intellectual guy, he has a master-degree in ancient norse linguistics. You will not regret checking out these masters of evil. Enjoy and Burn in hell my foreign friend. See you at Inferno & be sure to promote DDE and SPUTNIK to all your friends and allies. Hail!

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Utenlandsk satanist:

Hi! Im planning a trip to Norway next year, and I want to be prepared. Which Norwegian artist / band plays the most evil and satanic music? I'll order the cd's, I think.

 

 

«Hjelpsom» nordmann:

A group called DDE (Devils Death Ensemble) har released some classic satanic art. Some of their trax: «Her blir det liv» (Resurrect the dead), «Vinsjan på kaia» (Hanged by Satan), «Vi skal sjå sola ned i havet» (Bringing down the sun), «Rai Rai» (Kill Kill) and «E6» (Road to hell) are truly desecrating songs designed to bring forth visions of torment and hell. A crazy gang of devil worshippers.

 

Grellt!

 

But the most evil and satanic art from Norway is delivered by a guy who calls himself «Sputnik»(-satan- from old norse literatur). Check out anything this guy has done. He is truly evil incarnated. Truly a bad ass motherfucker.

 

Skrapparkar.

 

En tredje person:

Det der er dårlig gjort det....

 

Utenlandsk satanist:

Hi, Skrapparkar

 

Thank you for the recommendations! Yesterday I ordered some cd-s of DDE and SPUTNIK. Im looking forward to enjoy some dark, evil music from the crib of black metal, Norway.

 

Do they scream and growl in English or norwegian? To the others who have replied, please write in english as i do not speak norwegian (other than a few words. Sputnik / Satan!). And why is Garth Brooks mentioned? Country is crap!

 

«Hjelpsom» nordmann:

DDE growls in an ancient dialect hailing from the viking-age; trøndersk. Sputnik uses a form of dialect not heard in Norway since the black plague. He is actually a very intellectual guy, he has a master-degree in ancient norse linguistics. You will not regret checking out these masters of evil. Enjoy and Burn in hell my foreign friend. See you at Inferno & be sure to promote DDE and SPUTNIK to all your friends and allies. Hail!

Lenke til kommentar

Det er vel nettopp det fra Pondus jeg har fått det fra. Det har jo også forekommet noen geniale artikler i bladet samme tema, og det er spesielt de jeg er interressert i. Som dere sikkert forstår er jeg ikke spesielt glad i hverken danseband eller metal av den virkelig tunge typen. Danseband av åpenbare grunner, og metal av... vel... åpenbare grunner. :) Når en fan ikke kan fortelle meg et ord fra lyricsen på favorittlåta si, da ler jeg innvendig. Og gråter litt.

Lenke til kommentar
Jeg har en litt morsom samtale med en på jobben om danseband og metal.

 

Som genierklærte Frode Øverli så mange ganger har påpekt finnes det urovekkende mange likheter mellom danseband og metalband.

6964066[/snapback]

 

Tja, likheter mellom metal generelt og danseband er ikke så mange.

 

Men likheter mellom danseband og black metal - der er det uhorvelig mye å ta fatt i.

 

Uniformregler, og at musikken høres kliss lik ut for de som ikke er blodfans, eksempelvis.

 

At det er minimalt med musikalsk utvikling i genren likeså.

 

Og at de stakkarne som prøver å gjøre noe nytt, blir nedsablet av den såkalte fansen.

Lenke til kommentar
Begge lager vel musikk for spesiellt interreserte.. :p

6964101[/snapback]

ingen av dem lager for spesielt intereserte. De som hører på danseband er gamle folk eller mennesker for litt innover i Norge. Bønder og gårsfolk og sånn. De hører på det fordi de føler at danseband er standard musikkl.. trygg musikk.. morsom og sånn.. jeg blir kvalm. ough! :sick:

 

Matal er heller ikke for spesielt intereserte. Enten er det for datafolk som bruker mye data og liker den, men de er ikke så intereserte at de går på konserter og har plakater på rommet og sånn. Eller så er det gotere som hører på metal. Da er det livsstilen dems.

 

Det er bare noen som er fan av ett metallband som er spesielt intereserte. Og det er nok ingen som er interesert i danseband og digger dem. de fleste bare møter og danser og har det hyggelig lissom. :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...