Jørnan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har en bærbar PC med ca 10 minutter batterilevetid. Men det har alltid holdt til å starte opp PC-en før jeg setter i strømforsyningen. Nå vil derimot ikke PC-en starte opp uten å ha ekstern strøm tilkoblet. Og når jeg trykker på av/på knappen skjer det ingenting. Jeg klikker en gang til og det begynner å lyse i masse lapmer som slår seg på når den starter. Viften begynner å gå, men så slår PC-en seg av igjen. Slik holder den på 2-4 ganger. SÅ, endelig, kommer det opp et skjermbilde med masse BIOS greier og PC-en skrur seg på. Det er slik hver gang. Hva kan være galt? Før startet PC-en uten ekstern strøm og da startet den med en gang, men også da hadde jeg problemer hvis jeg koblet til strøm før jeg skrudde den på. Nå må jeg sette i strøm først, så nå mp problemet løses. Siden ikke en gang BIOSen kommer opp regner jeg med at det er verken en bugs i Windows (XP SP2) eller et virus. Så hva kan det være? En BIOS bug som kommer etter 2 1/2 år? Takker for svar Lenke til kommentar
muffe Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Flatt batteri. Rett og slett. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Men den skal vel ikke haså store problemer med å starte opp med ekstern strøm da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Tror du må skifte batteri for å fikse det. Ved oppstart så finner strømforsyningen ut at batteriet er helt flatt og prøver å lade det litt. BIOS har også mistet alle innstillingen når det ikke er batteri. Det fungerer sikkert å starte opp hvis strømmen har stått i hele tiden? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Ja, det fungerer hvis strømmen har stått i en stund Takk for svar. For holde ut med PC-en da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå