Gå til innhold

Er EOS350D noe tess?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og egentlig alle andre modeller man kan få til den prisen.. ;-)

 

Det er ikke kameraet det går på lengre, det er kunnskapen til personen som trykker.

 

Det viktigste rådet er at et bedre utgangspunkt for fotograferingen får man ved å fokusere på objektivet, ikke huset. Kjøp gjerne 350D brukt, slik at du har penger til god optikk.

Lenke til kommentar
Og egentlig alle andre modeller man kan få til den prisen.. ;-)

 

Det er ikke kameraet det går på lengre, det er kunnskapen til personen som trykker.

 

Det viktigste rådet er at et bedre utgangspunkt for fotograferingen får man ved å fokusere på objektivet, ikke huset. Kjøp gjerne 350D brukt, slik at du har penger til god optikk.

6934172[/snapback]

Er egentlig fordi mitt 2 MPX på W800i blir litt for dårlig når jeg skal hoste bilder på fotoalbum på nettet.

 

Trenger forøvrig ikke speilrefleks, hørtes bare litt gøy ut. ;)

 

Innvendinger?

Lenke til kommentar
Nå er det ikke slik at kameraet er dårlig hvis det har 5mpx! Det er også mye annet som spiller inn uten at jeg skal gå inn på det, rett og slett fordi jeg ikke har "kompetansen"

6937131[/snapback]

Så fortell meg hva som spiller inn da. ;)

6937166[/snapback]

Leser du hva han skriver?

Megapixel er lite annet enn penisforlenger når det kommer over en viss mengde.

Optikk, kvalitet på sensoren og på prosesseringen i etterkant er mye mye viktigere enn 6 vs 8 mpx. Det viktigste i dag er ergonomi, og der er pentax k100d vinneren i denne klassen for meg. Dette kan dog variere en del. Liten tvil om at den er bedre enn på 350d iallfall.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke slik at kameraet er dårlig hvis det har 5mpx! Det er også mye annet som spiller inn uten at jeg skal gå inn på det, rett og slett fordi jeg ikke har "kompetansen"

6937131[/snapback]

Så fortell meg hva som spiller inn da. ;)

6937166[/snapback]

Leser du hva han skriver?

Megapixel er lite annet enn penisforlenger når det kommer over en viss mengde.

Optikk, kvalitet på sensoren og på prosesseringen i etterkant er mye mye viktigere enn 6 vs 8 mpx. Det viktigste i dag er ergonomi, og der er pentax k100d vinneren i denne klassen for meg. Dette kan dog variere en del. Liten tvil om at den er bedre enn på 350d iallfall.

6937202[/snapback]

Greit!

 

Da fikk vi oppklart det.

 

Men så er spørsmålet.

 

Er det viktig for en amatør fotograf med speilrefleks?

 

Synes det hadde vært fett med et godt kamera, så jeg får tatt gode bilder.

 

Men, det negative er jo at det koster en god del mer enn kompaktkamera, og er en god del større også.

 

Hvor mye skal bildekvaliteten på "produktene" (bildene) veie, opp mot pris og størrelse?

Lenke til kommentar
Kan ikke gi noe fasitsvar, men jeg har selv et fujifilm s5600 som jeg er veldig fornøyd med. Men har du penger og vil ha et skikkelig kamera er SLR tingen å gå for!

6937283[/snapback]

Ja, har jo penger. Men kommer vi opp i 10 tusen-klassen, begynner det å bli litt mye for min smak.

 

Er bare noen måneders lønn ekstra, så det burde gå fint.

 

Men er det noe poeng. Selvom man har penger, betyr ikke det at alt man kjøper er gode valg, og ikke sløsing. ;)

 

EDIT:

 

Og så er jo dette tilbudet ganske "heavy" i forhold til hva Komplett tar for samme stuffet.

 

I lefdals pakke er det 2 GB minnekort inkludert også, som kommer godt til nytte. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Ja, riktig det du sier der Chris.

 

Er Canon S3 IS et speilrefleks-kamera?

 

Kameraet ser fint og lite ut.

 

Koster ikke all-verdens heler!

 

På digit.no fikk den 77%. Det står forklart:

 

Testen er gjennomført i henhold til testprosedyren som er vedtatt av DIWA Awards.

Prosedyren omfatter over 200 sjekkpunkter, med tilhørende poenggivning.

 

Testen kan du finne her.

 

Er dette et greit kamera i forhold til EOS350D?

 

Skal som sagt kun brukes til "amatørfotografering".

 

EDIT: Lefdal.

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...