Heilage Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Ja, nå er jeg ganske irritert. Etter noen dagers intensiv venting, hadde min lille bursdagsgave til meg selv ankommet. En Samsung SpinPoint T133 400GB og 2GB RAM. Etter litt om og men og problemer med RAMen fikk jeg nå startet opp PCen. Alt funket faktisk fint, til min store glede, helt til jeg skulle logge inn. Nå har Microsoft igjen bestemt seg for at jeg må aktivere Windows. Jeg har ikke formatert, ingen alvorlige operasjoner er gjort med PCen. Jeg har satt inn en ny harddisk og litt RAM. Javel, tenker jeg. Jeg prøver å aktivere via Internett. Uten at dette er noen stor overraskelse, går ikke dette. Jeg prøver da via telefon. Etter å ha surret meg gjennom den irriterende automatiske talemenyen i tre-fire minutter, hvor blant annet koblingen var så dårlig at det skurret så mye at jeg fikk hodepine, kommer jeg endelig fram til infoen jeg trenger. Produktaktiveringskoden. Etter å ha tastet inn denne, selvfølgelig med mye bråk, funket heller ikke dette. Deretter ble jeg satt over til dårlig ventemusikk i ti minutter. Da jeg endelig kom gjennom, etter ti minutter venting, traff jeg endelig på en hyggelig stemme. En dame med litt gebrokkent norsk skulle hjelpe meg. Hun var nok en av de triveligste jeg har snakket med i noen kundeservice. Da jeg endelig fikk tastet inn koden jeg fikk, til tross for at det på dette tidspunkt var det ingen hyggelig kvinnestemme jeg snakket med lenger, heller en skurrete, høy robotisk stemme som ødela trommhinnene mine hver gang han snakket, og han sa opp tallene fortere enn jeg klarte å oppfatte dem. Jeg fikk til slutt logget på. Nå virker alt sammen. Dette har også skjedd meg en gang før. Det som var litt rart da, var jeg bare åpnet kassa for å sette inn en vifte og rense de jeg allerede hadde inne. Jeg hadde ikke engang flyttet på noe av hardwaren. Da virket forresten heller ikke noen av de automatisk aktiveringstilbudene, så jeg måtte formatere PCen to ganger. To ganger, fordi jeg renset noen vifter inne i PCen. Denne gangen hadde jeg bare satt inn en harddisk og litt RAM. Alt dette for at jeg skal få bruke min svindyre, lovlige kopi av Microsoft Windows XP Professional. Et tankekors ved alt dette er at det er ti ganger enklere for sluttbrukeren å ha en ulovlig kopi. Jeg blir faktisk fristet til å bruke en ulovlig kopi, da det er mye mindre bry. Jeg vil rette et stort "Fuck you" til M$. EDIT: PS: Denne tråden skal ikke brukes til å promotere piratkopiert programvare! Ethvert slikt innlegg vil bli rapportert. Endret 23. september 2006 av Marley Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg måtte aktivere ved bytte av CD-brenner og en gang til ved bytte av DVD-brenner. En gang ved systemgjenoppretting osv.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Jeg måtte aktivere ved bytte av CD-brenner og en gang til ved bytte av DVD-brenner. En gang ved systemgjenoppretting osv.. 6922454[/snapback] Godt at det er noen som deler min frustrasjon. Legger til en liten edit jeg. Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Dette hendte meg også, da jeg byttet RAM-brikke. Jeg ringte support og kundeservicen beskyldte meg for å ha kjøpt kun en versjon av Windows og ha installert det på over 25 forskjellige maskiner. Det var en ren fornærmelse å bli beskyldt for sånt, og jeg fortalte dem at jeg faktisk kun hadde en maskin i huset, men han som jobbet der mente Microsoft hadde registrert min aktivering over 25 ganger. Jeg synes ikke det er verdt å bruke Microsoft sine produkter, og holder meg til Linux (Ubuntu) og her får jeg gratis support via IRC på sekundet hvis noen problemer skulle oppstå. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Dette hendte meg også, da jeg byttet RAM-brikke. Jeg ringte support og kundeservicen beskyldte meg for å ha kjøpt kun en versjon av Windows og ha installert det på over 25 forskjellige maskiner. Det var en ren fornærmelse å bli beskyldt for sånt, og jeg fortalte dem at jeg faktisk kun hadde en maskin i huset, men han som jobbet der mente Microsoft hadde registrert min aktivering over 25 ganger. Jeg synes ikke det er verdt å bruke Microsoft sine produkter, og holder meg til Linux (Ubuntu) og her får jeg gratis support via IRC på sekundet hvis noen problemer skulle oppstå. 6922787[/snapback] Jeg kan ikke bruke Ubuntu. Jeg må faktisk få jobbet på PCen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå