Reddog Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 har fått tak en filmsnutt som noen har filmet med en ixus50. problemet er at den er filmet på høykant, og dermed blir 90 grader feil på pcen. Noen som kjenner til noen programmer som kan endre dette? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 VirtualDub fungerer fint. Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Takk for tipset, men jeg fant ikke ut av hvordan. Problemet var altså at jeg må snu monitoren 90 grader for at videoen skal bli riktig. I tillegg blir den video fila som jeg lagrer i Virtual Dub så sinnsykt stor... Kristallo - hvordan endrer jeg videoen 90 grader? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Video --> Filters. Klikk Add, og velg "rotate" (ikkje "rotate2"). Klikk OK, og velg kva veg du vil rotere. Gå so til Video --> Compression og vel ein codec, før du til slutt lagrer. Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Super dupert!! Tusen takk! Det fungerte som bare det. Noen tips til en grei codec og bruke? Jeg spiller av filene med VLC Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kva har du? Xvid er god, og x264 skal vere ganske bra. Lenke til kommentar
Nicolasn Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Endelig! Jeg har også et lite problem Filmet en liten videosnutt med SE k700i på høykant, og så lurte jeg på om det funker å rotere videoen med Sony vegas 6? Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 lurer på det samma så jeg henger meg på, men tråden er jo 1/2 år gammel da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå