Pingla Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Synes kanskje det er på tide å sortere litt i kategorien nettverk, gjerne med underforumer under nevnte kategori. Nå så er det en sammensurium av tråder som omhandler hjemmenettverk, ADSL, ISP'er (internettleverandører), m.m. Ett forslag til deling: - Hjemmenettverk (kablet og trådløst). - "Bredbånd" og andre internett-tilkoblinger (Tilkobling og teknologi på generelt basis). - ISP'er (internettleverandører) og deres tjenester. (Tjenester, løsninger og ris/ros) Det siste har vel kanskje ikke noe i Hardware-delen av forumet å gjøre, men det er vel ikke noen annen hovedkategori som kan fange opp denne. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg er helt enig med deg i dette, sånn som det er nå kan være ganske rotete, og man kunne få "spesialisert" det enda mer ved å dele det opp slik du foreslår. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Siden Aalton er i gang og rydder på forumet med bl.a en egen kategori for multimedia, så kan han vel fortsette med denne? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Vi beklager at vi ikke har plukket opp denne saken før, men jeg ønsker å se hva de andre brukerene mener om saken før vi gjør noe mer Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Velger å bumpe denne da den ligger gjemt langt ned på listet etter en voldsom mengde med avsluttede tråder her i kategorien. Virkelig ingen andre som ønsker en opprydding i nevnte kategori? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Siden ingen har svart så sier jeg at jeg er HELT enig! Jeg bruker dog denne delen sjelden men syntes at en oppryddning aldri er negativ. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Veldig enig i det, Har egentlig aldri skjøønt meg på den delen av forumet :S Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg bumper denne opp igjen for videre diskusjon og synspunkter. Nettverk er en meget aktiv kategori, 6. plass på forumet hvis man ser på de siste tre månedene. Kom med forslag og de nødvendige tiltak vil bli iverksatt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nettverk er en flott kategori og veldig rotete. En oppdeling hadde gjort den langt ryddigere. Ingen forslag til oppdeling fra meg tho, men "hjemmenettverk" og "ISPer" bør iallefall være med! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 En annen ting som kan vurderes er om kablet og trådløst nettverk kanskje burde være forskjellige kategorier... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Siden mye av hjemmenettverksdiskusjonene dreier seg om kablet- og trådløst nettverk om hverandre, vil det lett bli forvirrende om man deler det opp. Bedriftsnettverk har allerede sin egen kategori, men foreslår allikevel at det linkes til dette forumet. Foreslår på grunnlag av dette følgende oppdeling av nåværende Nettverks-kategori; - Nettverk ---- Hjemmenettverk (kablet og trådløst, nettverksoppsett i hjemmet) ---- Software-relaterte nettverksproblemer (MSN fungerer ikkje, IE fungerer ikkje, etc) ---- Internett-tilkobling (xDSL, bredbånd, routere, NAT, etc) ---- Internettleverandører (ISP'er) (Tjenester, løsninger, anbefalinger, klager, etc) ---- Bedriftsnettverk (link til eksisterende kategori) Som et alternativ, kan "Software-relaterte nettverksproblemer"-kategorien opprettes under "Programvare"-kategorien, for så å linke dit. Bare sånn for å holde en "korrekt" struktur. Endret 17. april 2007 av jocke Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Som et alternativ, kan "Software-relaterte nettverksproblemer"-kategorien opprettes under "Programvare"-kategorien, for så å linke dit. Bare sånn for å holde en "korrekt" struktur. 8402684[/snapback] Til det er nok den eksisterende kategorien nett-tjenester, som tar for seg både MSN og andre programmer relatert til internett, det beste å bruke. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Som et alternativ, kan "Software-relaterte nettverksproblemer"-kategorien opprettes under "Programvare"-kategorien, for så å linke dit. Bare sånn for å holde en "korrekt" struktur. 8402684[/snapback] Til det er nok den eksisterende kategorien nett-tjenester, som tar for seg både MSN og andre programmer relatert til internett, det beste å bruke. 8403038[/snapback] Ble kanskje litt feil av meg å bruke MSN og IE som eksempler ja. Definisjon; Diskusjoner og spørsmål rundt forskjellige nett-tjenester. Forumet inneholder nesten bare diskusjoner rundt nettsteder, online-tjenester, msn, design/web-relaterte ting (som strengt tatt flyter mye borti fora i "Programmerings"-kategorien). Rene softwarerelaterte nettverksproblemer, som f.eks. følgende; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=750004 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749253 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=744880 Om disse skal havne under dagens "Nett-tjenester", bør isåfall navn & beskrivelse forandres, da "Nett-tjenester" minner mer om "Online-tjenester", og forumet bærer også preg av dette pr. dags dato. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ja, jeg har faktisk holdt meg unna Nettverk-delen de siste årene, altfor mye rot der.. Var veldig bra tidlgiere dog, da det var mindre trafikk.. Men nå trengs det. Støtter forslaget fullt ut, uten noen forslag utover det Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Sånn, bare for informasjonens skyld; er ovennevnte forslag, eller liknende, under utarbeiding, slik at vi i nærmeste fremtid kan forvente oss noen forandringer i Nettverks-kategorien? Eller er prosjektet lagt på is på ubestemt tid? Btw, hadde vært übersweet med et eget "HJLEP JEG MÅ ÅPEN PORTR??!111"-kategori, så hadde vi renska bort over halvparten av trådene der. Endret 23. april 2007 av jocke Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det vil bli tatt hensyn til og vi vil vurdere det Nettverkskategorien er stor med mye trafikk, så argumentene er gode nok for min del. Jeg skal overføre diskusjonen internt for litt mer feedback. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) *bump* Er det virkelig bare meg som blir frustrert over Nettverks-kategorien hver gang man er der inne? Vil nødig være masete, men et lite ansiktsløft rundt dette er på sin plass. Kan gjerne påta meg ansvar for å rydde opp der. Endret 15. mai 2007 av jocke Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er tatt opp i styret og med mindre noen der har sterke motsetninger så vil det opprettes underkategorier der i ikke en all for fjern fremtid. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Fint, tror absolutt det kan trenges. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Denne tråden er midlertidig flyttet fra 'Tilbakemelding om forumet' og til 'Nettverks'-kategorien slik at den blir mer synlig for brukere av denne delen av forumet. Ønsket er å rydde opp i 'Nettverks'-kategorien slik at den blir noe mer oversiktlig enn slik den er i dag. Ser foreløpig for oss to nye underkategorier i tillegg til en link til Nett-tjenester. Ett forslag til kategorier kan da være følgende: Nettverk |---Hjemmenettverk (og evnt. også LAN-party) | Trådløst og kablet |---Bredbånd og andre internett-tilkoblinger | Tar for seg problemer, åpning av porter, tilkobling og teknologi på generelt basis |---Online/nett-tjenester (snarvei) Tar for seg problemer med tilkoblinger til MSN, bruk av ulike online-tjenester, etc. Ønsker kommentarer til dette og evnt. andre forslag. Noen har allerede kommet her i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå