lperik Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei. Er litt lei av viftestøy og tenkte å kjøpe ny vifte til mitt XFX 7900GT kort. Hva er å anbefale? vennligst ta med linker i svarene Mvh lperik Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Zalman VF900-Cu eller Zalman VF700-Cu er ganske bra valg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 jeg har hatt begge, og anbefaler vf 900 utgaven, de heatpipene drar unna varmen veldig bra, fikk testa ufrivillig med varmluftspistol da jeg kabelstrømpa vifta Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg kan med god samvittighet anbefale Zalman VF900-Cu.. Er kjempefornøyd med den.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Annbefaler Zalman VF900Cu. Har den på mitt PowerColor Radeon X1900GT. Ligger på 42* ilde og 60 full load på laveste hastighet. Hadde VF700Cu i min gamle PC, det støyer noe mer og tar ikke varmen så effektivt vekk som VF900Cu. ~ Medion Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Anbefaler også Zalman VF900Cu. Har selv XFX 7900GT kort, Extreme 520 varianten og GPU har sjelden ligget opp mot 55 grader og det i Oblivion og Half Life 2 og HL2 - episode one. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Får prøve meg på en sånn en jeg da og se om det hjelper på støyen takk for svar Lenke til kommentar
Changis Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 5 stk, pluss meg kan ikke ta feil, kjoep deg VF900CU Lenke til kommentar
stiank81_ Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har akkurat fått meg ny PC med nVidia XFX 7900GT skjermkort. Støyen fra vifta er helt syk, så noe må gjøres. Har lest litt rundt, og kommet frem til at Zalman VF900CU ser ut til å være veien å gå. (Noen innvendinger eller andre forslag?) Men det jeg lurer på er om jeg er istand til å ordne dette selv..? Jeg er ikke helt grønn når jeg ser på innsiden av kabinettet, men har aldri skiftet en vifte før. Er dette overkommelig, eller bør jeg få hjelp av noen som har peiling? Og så har jeg hørt snakk om kjølepasta, men vet pent lite om hva det innebærer.. Er dette noe jeg må bruke til monteringen av viften? (og er det isåfall noen spesiell type? osv..) Alle innspill tas imot med takk! Vil ha bort den lyden asap... Mvh Stian Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) vf 900 er lett å montere, spesielt om du bruker manualen som følger med enkelt forkalrt så monterer du skruene som vist på tegningene først på hver side av kortet, så legger du kjøleren oppå disse skruene og så skrur du de fast i kjøleren fra baksida. du fårstår hva jeg mener når du ser tegninga. fra baksida så blir det "thumb" skrue -> foring -> skjermkort -> foring -> skrue -> vf 900 hvis jeg ikke har glemt noe. når alt er montert så skrur du på thumb skruen på baksida så skrur den seg fast i kjøleren Endret 5. oktober 2006 av Spirre Lenke til kommentar
stiank81_ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Takker Så det følger altså med en skikkelig manual? Godt Hva med vifta som står der allerede? Er den festet med skruer og dermed lett å få av? Burde jeg ta ut kortet før montering, eller montere rett på mens den står inne i kabinettet? Og hva med denne kjølepastaen? Er det noe jeg må ha? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du maa nok ta ut kortet. (husk aa "jord" deg foerst) kjoelepasta maa du ha, men ikke mer en en bitteliten draape (du skal kun ha et syltynt lag) skru av original vifta, men ikke kast den, den er greit aa ha hvis kortet ryker aa du maa sende det inn. Lenke til kommentar
stiank81_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Da var vifta kjøpt og montert! Gikk for Zalman VF9000cu, strålende vifte. Monteringen var kjapp og enkel selv om jeg aldri har gjort det før, så det er bare å anbefale for alle. Alt som trengtes inkl kjølepasta fulgte med. Eneste problemet var at Zalman har en 3pins kontakt og skjermkortet har 2pins. Men jeg fant et ledig uttak på skjermkortet. Takk for alle innspill!.. Og BTW; nå hører jeg knapt at det er en vifte på skjermkortet, og selv på laveste hastighet kjøler den bedre enn den forrige!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå