cp-nilsen Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvorfor funker det ikke å legge inn flashplugin-nonfree.. ? Etter utpakking vil 0B ekstra diskplass bli brukt. Setter opp flashplugin-nonfree (7.0.68~ubuntu1~dapper1) ... Downloading... done. usage: update-rc.d [-n] [-f] <basename> remove update-rc.d [-n] <basename> defaults [NN | sNN kNN] update-rc.d [-n] <basename> start|stop NN runlvl [runlvl] [...] . -n: not really -f: force dpkg: Feil ved behandling av flashplugin-nonfree (--configure): underprosessen post-installation script returnerte feilstatus 1 Det oppsto feil ved behandling av: flashplugin-nonfree E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Bruker Ubuntu Dapper. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Samme problem her, ved oppgradering til siste versjon. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Hmm.. ingenting å gjøre med det? Var da jeg skulle installere Azureus feilmeldingen kom.. azureus funker ikke her, så regner med det er flash som er problemet.. ? (selv om jeg ikke helt ser hva flash blir brukt til i Azureus...) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hos meg fungerer flash, til tross for feilmeldingen. Det står også at jeg har siste versjon i Synaptic (7.0.68). Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Hmm,, merkelig at ikke azureus funker da.. kom kun feilmelding fra flash da jeg installerte. Når jeg åpner Azureus kommer loaderen, men når den er ferdig forsvinner vinduet. Azureus kjører fortsatt i bakgrunnen, for av og til kommer det feilmeldinger opp i venstre hjørne, men det er ikke noe vindu... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Azureusen min fungerer helt fint. Se om du får noen feilmeldinger om du starter det fra terminalen. Tipper nok problemet ligger i java/azureus. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Kommer ingen feilmelding i terminalen, men det kommer en advarsel i venstre hjørne. Azureus did not shutdown tidily. Check /home/nilsen/.azureus/logs/save for diagnistic log files and consider reporting them to the Azureus team if this is the result of an application error. Also check the wiki for 'Azureus Disappears' Alt jeg finner på wiki'en omhandler windows.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Den feilmeldingen sier ikke noe annet enn at azureus kræsja forrige gang du kjørte, så jeg vet dessverre ikke.... flashplayer for Ubuntu edgy her, som fikk bort feilmeldingen hos meg. Burde ikke være noe problem å kjøre den pakken i Dapper. http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/downloa...=i386&type=main Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Det er visst en del som har hatt problemer med flashplugin-nonfree i dag. Se f.eks. her. Beste løsning ser ut til å være og installere denne: http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/mult...buntu2_i386.deb Edit: Sorry, leste visst ikke godt nok innlegget til RattleBattle. Endret 21. september 2006 av hulahulag Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Skulle gjerne visst testprosedyren for Ubuntu-oppdateringen. Denne og feilen ved oppdatering av Xorg, virker å være banale feil, som lett kunne vært fanget opp. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Fikk fiksa flash nå ja Takker! Men Azuerus er fremdeles bugga.. er jo litt rart at den sier at den ikke ble avsluttet riktig, for dette sier den også første gang jeg starter den etter installasjon. (Hvis jeg først sletter det helt med --purge og legger det inn igjen...) Men den snakker jo også om feilen "Azureus disappears", men som sagt finner jeg bare prosedyrer for windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå