Gå til innhold

4Pins eller 8pins?

EggMan88

Anbefalte innlegg

Sitter og monterer pc'en til fattern nå og er vanligvis vandt til en 4-Pin like ved Cpu sokkelen. Men på dette (Asus P5B) var det en 8-pin med et svart lokk over 4, ledningen som kom ut av Psu var også delt slik at jeg kunne enten bruke 4 eller 8-pins.

Hva skal jeg bruke 4 eller 8??

Conroe E6400

2Gb PC5300 DDR2

PNY NVIDIA Quadro FX 1500

Takk for alle svar.

Dette bildet befinner 4/8 pin jeg snakker om oppe til venstre rett ovenfor den passive kjølingen med "Asus" skrevet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 pin? Hvor finner du det?

Og du tror altså at en brikke med to kjerner har hver sin strømforyning? Jeg tror du drømmer.

6912269[/snapback]

Beklager det er en skrivefeil, mente selfølgelig 8pin !

8pin er for dual core men om det bare er for dualsocket eller dualcore på en socket vet jeg ikke men på dual socket så er det meningen å bruke en sånn får da for hver sitt sovket 12v til CPU ...

Lenke til kommentar

for å lage litt mere system i rotet her... har et sapphire hk med samme plugg.. har sjekket ut litt og denne kontakten leverer som dere sikkert vet 12V. og på hovedkortet samles alle kabler til en felles.. + kablene (de gule) for seg og - eller gnd (jord) for seg.. så det har ingen betydling om man bruker 4 eller 8 pin, fordi de samles uansett.. eneste som er bra med flere kabler er at man kan kjøre høyere strøm gjennom.. (Ampere)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...