Christian_ Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg sitter her og prøver å få til overføring fra VHS til PC, men sliter litt her. Det som er problemet er at jeg rett og slett ikke får opp noe bilde fra VHS spilleren. Jeg har følgende utstyr: - VHS-spiller - Scart adapter (Plugget i VHS spilleren) => - Analog til A/V(?) Er litt usikker på A/V om det er det det heter, men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet. Denne bruker jeg fra scart adapteret og til kameraet. - DV til Firewire, fra kameraet til PC, har brukt denne når jeg har overført fra kamera til PC før. Er det noen kabler som er feil? Er det noe som jeg har gjort feil? Bruker pinnacle til capturing, om det har noe å si. Takker for alle svar Mvh Christian Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Kva kamera har du? Har det analoge inngangar? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Det er dette kameraet. Jeg mener å ha lest ett sted at jeg må ha et annet adapter. Men en inngang til, og en bryter som kan flyttes fra signal in til signal out? Stemmer det? Det virker vel egentlig litt usannsynelig da bildene sendes ut fra VHS-spilleren og inntil TV-en, altså går dem ut. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Kamera har analog inngang, so problemet ligg ikkje der. Skulle ikkje tru du trong noko ekstra adapter. Les i bruksanvisninga for kameraet om dette. Etter kva eg hugser frå mitt eige Sony-kamera må ein gjere nokre innstillingar i menyen. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Hm, jeg har overført film fra et gammelt kamera til dette en gang, men samme kabel. Analog til A/V, og det gikk helt greit. Finner ikke noe som kan ha noe med dette å gjør i innstillingene på menyen. Kan du huske hva du gjorde? Var det noen overføringsmetode du måtte bruke? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hugser ikkje nøyaktig, men det er sikkert ikkje likt, då mitt er ein del eldre. Men eg fann bruksanvisninga til HC30. Side 85: I Standard set-menyen skal "A/V --> DV Out" stå på "On". Om den gjer det allereie so har ikkje eg fleire forslag... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Hm, A/V --> DV Out sto på Off, nå er den på On. Hva skal jeg gjøre så for å kunne vise bildet på skjermen? Du hadde et Sony kamera. Hva gjør du for å "finne" VHS-filem på kameraet/Pc'en? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er du sikker på at scartpluggen du bruker, og som du har avbildet er av typen signal-UT ? Det finnes plugger med bryter for Inn/Ut. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Er du sikker på at scartpluggen du bruker, og som du har avbildet er av typen signal-UT ? Det finnes plugger med bryter for Inn/Ut. 6903302[/snapback] Jeg er som nevnt over veldig usikker på dette. Hvordan kan jeg finne ut dette. Mitt adapter har ikke noen bryter så jeg kan ikke velge om den skal gå inn eller ut. Hva er standar? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Hvis det ikke står noe på scart-adapteren vil jeg tippe at det er en INN-plugg. Biltema og mange andre sjapper selger adaptere med bryter for noen få kroner. men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet. Dette får meg til å bli enda sikrere på at det er en INN-plugg. Endret 20. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Hvis det ikke står noe på scart-adapteren vil jeg tippe at det er en INN-plugg. Biltema og mange andre sjapper selger adaptere med bryter for noen få kroner. men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet. Dette får meg til å bli enda sikrere på at det er en INN-plugg. 6904218[/snapback] Ser det koster 29kr på biltema, får stikke til Hamar en dag og kjøpe BTW: Jeg brukte ikke scart adapteret når jeg så på film fra kameraet på TV-en. Da plugga jeg bare de analoge kablene inn i siden på TV-en? Så det er fortsatt usikker om det er et inn eller ut adapter Det er ganske gammelt så jeg tror det kan være derfor også Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Ok, jeg har nå fatt i tak i et scart->analog adapter og nå får jeg opp bildet på kameraet. Jeg får det også opp på PC'en. Det som nå er problemet er at når jeg starter capturing så stopper alt opp og jeg får i bestefall bare et par sekunder spilt inn. Selve datamaskinen klikker ikke, men ingentning blir spilt inn. Jeg får heller ikke se filmen på verken kameraet eller i captureprogrammet når jeg capturer. Jeg kan se den når jeg trykker på stop capturing og før jeg gjør det.. Hva kan være feil? EDIT: Tror jeg fant ut av det. Tok ut kasetten fra kameraet som var i og da fungerte det utmerket Dukker sikkert opp fler problemer etter hvert, men det får jeg ta når det kommer Christian Endret 23. september 2006 av chs89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå