bIsk0p Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Etter å ha prøvd å være litt plassbesparende å samle litt alt i en tråd, så tar jeg dette på tre tråder. To vil bestå av pris jeg kan forvente og den siste kjøp av ny maskin. Skal linke til alle. Denne maskinen er rester etter en orgianl snart 4 år gammel Statoil hjemmepc og det som har blitt igjen etter jeg har oppgradert deler jeg allerede har oppgradert. HK: Ukjent, Gigabyte noe.. CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz RAM: Geil 512MB DDR PC3200 (2 stk) PSU: Standard 300W, litt moddet. GPU: Gammelt GF4 Ti4200 128MB. HDD: Tror det blir en Maxtor 80GB. DVD: Standard DVD-spiller (Dette er tatt fra en profil jeg har laget for lenge siden, ikke tro at jeg har stresset meg i hel for denne tråden. ) Maskinen, er som forklart, rester. Det var en statoil maskin som senere har blitt oppgradert litt, nytt skjermkort. Bedre CPU og RAM. Maskinen leveres i statoil fujitsu-siemens kabinettet MED XP home serial nøkkel og Fujitsu-siemens recovery DVD'er. (Noe som betyr at du lett får lovlig XP home på maskinen.) Hva kan jeg forvente av denne maskinen? Mvh bIsk0p Verdi spml: P4 2.4GHz 2GB 6600GT Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) En 6-700 kroner kanskje. Det er lite å hente i så gamle maskiner. RAMen er vel mest verdt av alt. edit: la på litt, tenkte 512MB istedet for 1GB RAM. Om Windows følger med, så kan du muligens ta litt extra, men vurderte utifra hardwaren alene akkurat nå. Endret 17. september 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hvis du sjekker litt på bruktmarkedet her på forumet, så får du en VISS formening om hva du kan ta for den maskinen......tror ikke kr 1000,- skulle være noen umulighet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Bør klare å få ett lite stykke over kr.1000 for dette. Solgt i deler bør det ikke være noe problem ihvertfall. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Bør klare å få ett lite stykke over kr.1000 for dette.Solgt i deler bør det ikke være noe problem ihvertfall. 6885315[/snapback] Jepp, HELT enig med TL1000S. Endret 17. september 2006 av Jovi60 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Unnskyld moderatorer for dette innlegget. Jeg har to maskiner jeg skal selge, den ene er betydelig dårligere enn den andre. Selv om at kabinett har lite å si på prisen, så tror jeg nå det vil ha litt. Hvordan vil det svare seg å sette opp i forhold til HW/kabinett. Jeg har HW i denne tråden og HW i linken som står i første post. Kabinettene jeg har er et 3 år gammel Fujitsu-Siemens (For de som har følgt med på ferdig maskinene, eller har foreldre som jobbet i statoil i Rogaland på den tiden vet hva jeg snakker om) og et veldig gammel IBM kabinett som jeg holder på å fixe litt opp. Hva vil svare seg, hva vil gi mest penger? Dårligere Hw og stilig kabinett eller dårligere HW og fujitsu kabinett? - Planen er, som jeg kanskje nevnte, å kjøpe SFF(?) for disse pengene pluss litt til. Og derfor er det en fordel å få mest mulig penger ut av disse salgene. Jeg håpte på ~6000,- til sammen. Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå