Gå til innhold

Verdi: P4 2.4GHz 2GB 6600GT

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd å være litt plassbesparende å samle litt alt i en tråd, så tar jeg dette på tre tråder. To vil bestå av pris jeg kan forvente og den siste kjøp av ny maskin. Skal linke til alle.

Maskinen jeg skal selge, er en relativt ny maskin. Den har blitt oppgradert litt av og til etter som at pengene har komt inn. Maskinspecs er som følgende:

HK: ASUS P4P800 SE

CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz

RAM: 1 GB overclock mem DDR1 400MHz(2 stk)

PSU: Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm Vifte, 2xSATA, ATX/EPS, 20/24pin

GPU: Gigabyte GeForce 6600 GT AGP "TurboForce"

HDD: Maxtor DiamondMax 10 200 GB + Western Digital Caviar 60 GB(OS)

DVD: Philips DVDR16STK + LiteOn DVD 16x/48x

Skjerm: Compaq S 9500 19''

Kjøling:

CPU: Scythe "Ninja" SCNJ-1000

(Dette er tatt fra en profil jeg har laget for lenge siden, ikke tro at jeg har stresset meg i hel for denne tråden. )

Maskinen er ikke av ypperste klasse, det er jeg helt klar over. Jeg har ikke hatt store krav til maskinen min. Det er stort sett CS som har vært spillet jeg har spilt (med unntak av noen jeg har vært innom)

Maskinen skal inn i et "case-mod" kabinett når den selges. Er mulig dette hjelper på prisen, men jeg har ikke troen på det. Kabinettet finnes i signaturen min.

Jeg håper på å klare 3000-4000 tusen på denne, og 2000-3000 på den andre og da kun ha et mellomlegg på 1000-2000 tusen på min nye shuttle maskin.

CPU har vært overklokket noe, men aldri over 2.8GHz. Den har kun vært overklokket med Ninja kjøleren min, som holder en temp på 30 nesten uansett. Dette gjelder både med og uten vifte. Eneste grunnen til at jeg bruker viften, er at GPU er kjølt av en kjøle ribbe. Og uten viften på CPU tower, så nermer GPU seg 70 grader, med så ligger det på 40-50. Det er kun min 120mm SilenX "14"dB som står for luftsirkulasjon, og det holder lenge. Skjermkortet har jeg aldri prøvd å overklokke, det er relativt nytt også.

Så, hva tror dere jeg kan klare å få for HW'n? :)

Mvh

bIsk0p

Verdi spml: P4 2.4GHz 1GB Ti4200

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du bør klare å få opp mot kr.4000 for denne.

Da antar jeg at det følgende er realistisk(solgt i deler):

HK kr.400

CPU kr.400

RAM kr.1200 (2x1GB)

PSU kr.400

GPU kr.500

HD'er kr.600

DVD, skjerm tar jeg ikke med i beregningen..

Men jeg tror ikke du finner mange kjøpere her på bruktmarkedet som vil ha ett slikt oppsett når de kan klare å få tak i ett dual core system ubetydelig dyrere.

Prøv Finn eller QXL er mitt tips..

Lenke til kommentar

Unnskyld moderatorer for dette innlegget. Jeg har to maskiner jeg skal selge, den ene er betydelig dårligere enn den andre. Selv om at kabinett har lite å si på prisen, så tror jeg nå det vil ha litt. Hvordan vil det svare seg å sette opp i forhold til HW/kabinett.

Jeg har HW i denne tråden og HW i linken som står i første post. Kabinettene jeg har er et 3 år gammel Fujitsu-Siemens (For de som har følgt med på ferdig maskinene, eller har foreldre som jobbet i statoil i Rogaland på den tiden vet hva jeg snakker om) og et veldig gammel IBM kabinett som jeg holder på å fixe litt opp. Hva vil svare seg, hva vil gi mest penger? God Hw og stilig kabinett eller god HW og fujitsu kabinett?

- Planen er, som jeg kanskje nevnte, å kjøpe SFF(?) for disse pengene pluss litt til. Og derfor er det en fordel å få mest mulig penger ut av disse salgene. Jeg håpte på ~6000,- til sammen.

Mvh

bIsk0p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Lurer på en liten oppdatert pirs. Jeg har fått bytta litt deler nå.

CPU er nå en P4 3.2 med HT (mer info ang hvilke kan jeg komme med senere)

2x Seagate 80GB S-ATA (RAID 1)

Zalman viftestyring (ikke akkuratt så flott, men virker:P)

Kabinett er Antec SLK3000B

Alt er kjølt av 3x120mm stillegående(MIST og SilenX) vifter. CPU holder rundt 30 grader ved 22-24 graders romtemp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...