Gå til innhold

Whitebox død og begravet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som Whitebox har tatt kvelden for godt (heldigvis). Noen som kan avkrefte eller bekrefte det?

6883460[/snapback]

C:\>ping www.whitebox.no

Pinging quarantine.active24.com [213.188.128.62] with 32 bytes of data:

 

Det ser i hvert fall ut som om de har noe problemer av et eller annet slag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde min CL inne på s.k. garantireperasjon for kort tid siden.

Problemer med skjermen.

 

Whitebox var tydeligvis ute av bildet og jeg måtte forholde meg til firmaet:

" RMA Returservice". Samme adresse og faxnr.

 

Jeg fikk maskinen i retur med melding om at hovedkortet var brent og at firma hadde sikret seg fotobevis.

I flg firma skulle skaden skyldes "Ytre påvirkning". ------uten at noe slikt hadde funnet sted.

Jeg motokk ikke kopi av fotobeviset , i tillegg hadde firmaet ikke montert deksel foran infarød port som de sewlv fjernet.

 

Jeg prøvde å få kontakt pr mail , telefon og fax uten hell. Videre prøvde jeg å skrive nytt RMA skjema , men da var siden tatt ned.

 

Hvis noen har telefon eller mail de svarer på er jeg interesert.

 

Jeg er videre interesert i om nye hivedkort er å få tak i og om dette er en farbar vei å gå for å få løst problemet.

 

Er garantitiden 2 eller 5 år?

Garantitiden er vel fortsatt gjeldende ved s.k. styrt avvikling av firma men ikke konkurs.

Lenke til kommentar
Er garantitiden 2 eller 5 år?

Garantitiden er vel fortsatt gjeldende ved s.k. styrt avvikling av firma men ikke konkurs.

6886590[/snapback]

Du mener vel reklamasjonstiden? Den er 5 år på bærbare (utenom batteri) men dekker bare skader/feil i prouksjonen (ikke skader/feil forårsaket av bruker eller ytre forhold som f.eks lynnedslag). Garanti er noe helt annet. Denne er gitt av forretning eller produsent og reguleres ikke i forbukerkjøpsloven eller den almindelige kjøpsloven. Garanti kan aldri redusere reklamasjonsretten (som er lovregulert).

Lenke til kommentar
Det er mange kredittselskaper som er online døgnet rundt. ;)

6884099[/snapback]

Det betyr ikke at de jobber døgnet rundt!

6886616[/snapback]

 

Og hva var poenget ditt...? De fleste selskaper har mulighet til online sjekk av bedrifter og det som ligger der er sannsynligvis like korrekt søndag kveld som mandag formiddag.

 

Om et firma har 20 røde streker under seg hos et kredittselskap (og de har forøvrig hatt det i lang tid), nettsidene er nede (og har vært det i flere dager), e-post returneres med påskriften "ukjent mottaker" og ingen svarer på telefonen er det mye som tyder på at noe er alvorlig galt.

Lenke til kommentar
Om et firma har 20 røde streker under seg hos et kredittselskap (og de har forøvrig hatt det i lang tid), nettsidene er nede (og har vært det i flere dager), e-post returneres med påskriften "ukjent mottaker" og ingen svarer på telefonen er det mye som tyder på at noe er alvorlig galt.

6886811[/snapback]

Lukter AS Konkurs og Manglende Løsøre for meg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Hehe, tok en kikk på whois-outputen på domenet whitebox.no:

 

Domain Information

 

Domain Name................: whitebox.no

Organization Handle........: WDA14O-NORID

Registrar Handle...........: REG38-NORID

Legal-c Handle.............: JM296P-NORID

Tech-c Handle..............: AH2R-NORID

Zone-c Handle..............: AH2R-NORID

Nameserver Handle..........: DNS205H-NORID

Nameserver Handle..........: DNS206H-NORID

Nameserver Handle..........: DNS207H-NORID

 

Additional information:

Created: 2002-08-29

Last updated: 2002-08-29

 

NORID Handle...............: WDA14O-NORID

Organization Name..........: WHITEBOX DISTRIBUSJON Andvik

Organization Number........: 984752016

Post Address...............: Vik Senter

Postal Code................: N-3530

Postal Area................: R?YSE

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 81 55 01 80

Fax Number.................:

Email Address..............: [email protected]

 

Additional information:

Last update: 2002-08-29

 

:!:

Lenke til kommentar
Hmm, håper ikke det. CL56-en min er inne på service. (Det sagt så ha den vært det i 4 uker, har dog fått en mail fra de om hva som er feil... uten at de sa OM de vil fikse det...)

6883843[/snapback]

 

 

Jeg har også min CL-56 inne på repeasjon nå. Det er den 5 gangen den er inne, og sist gang jeg fikk den tilbake måtte jeg bare sende den i retur. De hadde ikke reparert feilene, og nye hadde oppstått. Nå har jeg snakket med forbrukerrådet og krever heving av kjøpet av Whitebox. Jeg er ikke interesert i å få en annen pc som må inn på verksted en gang i halvåret og da er den inne i over 2 måneder.

Noen her som er interesert i å koke opp en sak sammen. Som å komme med felles krav eller true med sak. Vi står sterkere hvis vi er mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...