salah Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Ja, har nå fått skolepcen tilbake etter reperasjon, og fikk den en del oppgradert, med: 1 GB DDR SDRAM AMD Turion 64 x2 Mobile Edition (TL-52) (dobbelkjerne) og litt annet godt stæsj. Saken er at jeg nå sitter på Windows XP Professional 32-bit, og dette er en utrolig rask maskin. Men jeg har hørt 64-bit-versjonen av XP vil gi bedre ytelse. Bør jeg derfor skifte over til 64-bit? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvis du finner alt du trenger av drivere og alle programmene du bruker støtter XP 64-bit, er det ingenting i veien for å bytte. Du vil nok oppleve noe bedre ytelse, men om den er verdt å kjøpe en ny lisens er opp til deg å vurdere. Nå som Vista ikke er så alt for langt unna hadde jeg heller spart pengene mine. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Opplever selv XP x64 som noe bedre (kjappere og mer stabilt) enn vanlig XP ja, men som miCro sier så er det sikkert smartere å spare pengene fram til Vista kommer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har testet ut XP 64bit mye, og den er bedre ytelsemessig, mer stabil og har kortere reaksjonstid. Problemet kan være drivere, men stort sett er det ordnet nå. Forøvrig kan det nevnes at Windows XP 64bit egentlig er Windows Server 2003, og har nyere kjerne enn XP 32bit. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå