Didrik_AK Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har endelig fått innstalert den nye cpuen min men når jeg starter den opp så kommer det ingen ting på skjermen Har ikke noe "direkte strøm" til skjermkortet. Har skjermkortet tatt kvelden? Typisk at dette skal skje når jeg oppdater Da jeg oppdaterte hk forige gang måtte jeg ut med 1200 ekstra for ny XP Må jeg nå ut med penger for et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har du vært borti noen kontakter eller komponenter mens du monterte cpuen, eller måtte du løsne noe for å komme til. Ta deg en runde i pcen, og dytt på alle kontakter, minnebrikker ol. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Byttet du hovedkortet i samme slengen? Ved bytte av chipset må du reinstallere operativsystemet. Hvis ikke før du blåskjerm. Bilde på skjermen skal du vanligvis få alikevel, så det høres mer ut som en skade/defekt. Kommer det noen pipelyder i det du forsøker å starte opp? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Har ikke byttet noe annet en cpu nei, hk er en stund siden jeg byttet (juni) måtte løfte litt på hoved kortet for å få vekk den gamle "feste plata" til cpu alt høres helt perfekt ut når jeg starter opp, bare ikke noe bilde.... Er ganske sikker på at det ikke er noen kontakter som er løse, hvorfor skulle pcen startet hvis det ikke var ok? har ikke koblet til høytalern på pcen så kan ikke få sjekket om det er noen av de feil lydene Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Et lite skudd i blinde. Har du sjekket kabel mellom skjerm/pc? Har du strøm på skjermen? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ja.... er ikke helt n00b heller da DVI fra skjermkortet til skjermen og strøm er på på skjermen Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Diddern, jeg hadde samme problemet. Prøv å plukke ut f.eks en ram-brikke, trekk ut alle harddisker og se om det kan være strømforsyninga. Lønner seg å trekke ut strømkabel og la den være ute ei lita stund. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Har 680watt PSU så er ganske sikker på at det ikke er det skal se om jeg får lånt et skjermkort av bestekompisen i morgen håper egentlig at det ikke funker med det heller for jeg er blakk som faen!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har hovedkortet ditt "Post-Port LED"? En liten brikke som viser noen tall og bokstaver på? Hvis du har det så kan du ta å se på den og lese i manualen din hva som kommer opp på feilmeldingen så kan kanskje hovedkortet selv fortelle hva som er galt. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Tror ikke hk har det nei irriterer meg noe så grenseløst å måtte sitte på denne pcen jeg sitter på nå... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har du prøvd å sette i den gamle CPU'en din og se at det ikke er feil? Har du gått over alt av kabler? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Har ikke sjekket med den gamle cpuen nei kan sjekke det sammtidig som jeg sjekker med et annet skjermkort alt av kabler sitter på sine respektive plasser... Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Nå har jeg sjekket alt... fikk låne et skjermkort for å teste, men til ingen nytte.... har prøvd med den gamle cpu, men ikke noe nytte her heller har også prøvd å starte med bare minimum.... 1hd, 1ram brikke, gpu og cpu... heller ikke noe hell Nå er det like før jeg sender den til InfoCare noen som har noen siste tips til meg? Har en mikroskopisk anelse av at det kan være skjermen også alt virker greit på den, men siden absolutt alt av hardware starter så perfekt så kan det vell ikke være det som er problemet... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Du kan jo vurder å teste videre med nytt hovedkort. Også skjekke PSUen din også å se om det kan være problemet. Man må bare ta alle aspekter når det gjelder feilsøking rett og slett Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Er 99,9% sikker på at det ikke er hovedkort eller psu... men vi får se... i dag drar jeg på elkjip å kjøper en ny skjerm for å teste om det er det som er problemet så skal jeg levere den tilbake når jeg har fått svar på om det er det som er problemet eller ikke... Lenke til kommentar
Walts Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 slitter med samme problem selv, holdt på i 1 uke nå.. flere folk har sett på den men finner ikke no løsning, så jeg skal sende tilbake til komplett i dag, kan ikke være at alt på pcen sluttet å funke.. skjermkorte funker ikke, hovedkort+cpu funker ikke... + det gammle systemet funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå