Gå til innhold

Personangrep, stenging av tråd og partitilhørighet i PRS

Anbefalte innlegg

Som relativt ny bruker av dette forum sitter jeg med følelsen av at enkelte tråder blir stengt pga usmakelige innlegg for moderatorer.

I tillegg har jeg en følelse at det er høyresiden som dominerer dette forum, greit nok så langt.

Men når personer med lese-skrivevansker blir angrepet grunnet deres vansker, direkte personangrep tolereres blir det noe mere vanskelig og forstå.

Og gjøre alle til lags er vel umulig selv for moderatorer, men en liten smule selvmoderering burde vel kunne la seg gjøre.

Att man ikke kan lese ett innlegg for det det er, kan jo neppe være trådstarters skyld.

Att enkelte tar alt dødens alvorlig bør gå på deres eget budsjett og ikke trådstarters.

Dette bør kunne lufte ut dette forumet noe, så det ikke synes som en flokk med andunger i en badestamp. ( person med hemorider som bader ).

Og til Isbilen som sikkert før eller senere leser dette, vi har diskutert før ja, men som du sier i ett annen tråd av meg: ( ulfjoh sitter inne med den hele og fulle sannhet ).

Dette er feil, jeg aksepterer att du har dine meninger, det er mange som har samme meninger om ting og tang som deg.

Det har ikke jeg når det gjelder alt, jeg deltar på dette forum pga meningsutvekslinger og ikke sannheter.

Det samme når jeg gir ett spark både til Høyre og Venstre så menes dette ikke fysisk men kritiske kommentarer og att man stiller spørsmål ved ting.

Partitilhørighet:

Jeg er ikke limt til noe parti, men morer meg over den irritasjon enkelte får når partier kritiseres og da er det gjerne FRP som er utsatt nok en gang.

Jeg vil oppfordre tilhengere av dette parti til mindre møkkakasting, irritasjon, og en mindre nedlatende fremferd, dette bør kunne vise partiet som mere spiselig for folk flest og ikke ett parti for surpomper.

Dett har nærmest vært fraværende fra venstresiden, kanskje grunnet att dette forum er høyrestyrt?

mvh

ulfjoh01 :)

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Som relativt ny bruker av dette forum sitter jeg med følelsen av at enkelte tråder blir stengt pga usmakelige innlegg for moderatorer.

I tillegg har jeg en følelse at det er høyresiden som dominerer dette forum, grei nok så langt.

Men når personer med lese-skrivevansker blir angrepet grunnet deres vansker, direkte personangrep tolereres blir det noe mere vanskelig og forstå.

Og gjøre alle til lags er vel umulig selv for moderatorer, men en liten smule selvmoderering burde vel kunne la seg gjøre.

Att man ikke kan lese ett innlegg for det det er, kan jo neppe være trådstarters skyld.

Att enkelte tar alt dødens alvorlig bør gå på deres eget budsjett og ikke trådstarters.

Dette bør kunne lufte ut dette forumet noe så det ikke synes som en flokk med andunger i en badestamp. ( person med hemorider som bader ).

Og til Isbilen  som sikkert før eller senere leser dette, vi har diskutert før ja, men som du sier i ett annen tråd av meg: ulfjoh sitter inne med den hele og fulle sannhet ).

Dette er feil, jeg aksepterer att du har dine meninger, det er mange som har samme meninger om ting og tang som deg.

Det har ikke jeg når det gjelder alt, jeg deltar på dette forum pga meningsutvekslinger og ikke sannheter.

Det samme når jeg gir ett spark både til Høyre og Venstre så menes dette ikk fysisk men kritiske kommentarer.

Partitilhørighet:

Jeg er ikke limt til noe parti, men morer meg over den irritasjon enkelte får når partier kritireres og da er det gjerne FRP som er utsatt nok en gang.

Jeg vil oppfordre tilhengere av dette parti til mindre møkkakasting,  irritasjon, og en mindre nedlatende fremferd, dette bør kunne vise partiet som mere spiselig for folk flest og ikke ett parti for surpomper.

Dett har nærmest vært fraværende fra venstresiden, kanskje grunnet att dette forum er høyrestyrt?

mvh

6867892[/snapback]

Hvis du tenker på din tråd som ble stengt i dag så ble jo den stengt grunnet at du ikke endret tittelen.

Dette var noe ihvert fall jeg rapporterte inn selv om jeg ikke tilhører høyresiden

Lenke til kommentar
Hva i all verden har partitilhørighet med saken å gjøre?

6867926[/snapback]

Hei Isbilen, i noen av mine innlegg blir sosialister kritisert nord og ned, jeg tar da denne råsjanse på at jeg blir oppfattet som det da det stadig blir nevnt disse sosialister i mine tråder.

Derfor redegjør jeg åpent at jeg kun en gang har stemt sosialistisk og resten H og mest FRP.

Så du kan se har også jeg engang vært ung og uvitende ( i allefall mere enn nå ).

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Tok ikkje heilt det innlegget ditt angåande partitilhørighet, men at det vil være mennesklige kontrastar her inne er uunngåelig.

Er det PRS-kategorien du tenker på i fremste rekke med desse innlegga ulfj0h1? Eg synest moderatorane er flinke på resten av forumet, er ikkje så mykje i PRS.

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om folk er interessert i diskusjonen eller kven som oppretta tråden diskusjonen foregår i.

6857203[/snapback]

Er nok personen som startet tråden som er mest interessant, særlig hvis en har mislikt denne fra tidligere tråder.

6867931[/snapback]

Det jeg opplever er at det som regel går på tema fremfor person da jeg oppfatter moderatorene som meget objektive i forhold til hva som stenges

6867943[/snapback]

Muligens dette gjelder moderatorer men er ikke enig når det gjelder de faste bidragsytere.

Lenke til kommentar
Tok ikkje heilt det innlegget ditt angåande partitilhørighet, men at det vil være mennesklige kontrastar her inne er uunngåelig.

Er det PRS-kategorien du tenker på i fremste rekke med desse innlegga ulfj0h1? Eg synest moderatorane er flinke på resten av forumet, er ikkje så mykje i PRS.

6867975[/snapback]

Nesten hver gang jeg har startet en tråd spammes den med innlegg mot sosialister, derfor har jeg prøvd å redegjort at jeg ikke er talsperson for denne fløy og oppfatter meg selv egentlig ikke som det.

Har forøvrig ingen problemer med kritikk av venstrefløyen men vil ikke bli satt i bås med denne fløy grunnet mine tidligere kritiske innlegg av Israel.

Lenke til kommentar
Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

I tillegg har jeg en følelse at det er høyresiden som dominerer dette forum, grei nok så langt.

Dette bør kunne lufte ut dette forumet noe så det ikke synes som en flokk med andunger i en badestamp. ( person med hemorider som bader ).

Og til Isbilen  som sikkert før eller senere leser dette, vi har diskutert før ja, men som du sier i ett annen tråd av meg: ulfjoh sitter inne med den hele og fulle sannhet ).

Det samme når jeg gir ett spark både til Høyre og Venstre så menes dette ikk fysisk men kritiske kommentarer.

Partitilhørighet:

Jeg er ikke limt til noe parti, men morer meg over den irritasjon enkelte får når partier kritireres og da er det gjerne FRP som er utsatt nok en gang.

Jeg vil oppfordre tilhengere av dette parti til mindre møkkakasting,  irritasjon, og en mindre nedlatende fremferd, dette bør kunne vise partiet som mere spiselig for folk flest og ikke ett parti for surpomper.

mvh

6867892[/snapback]

Hvis du tenker på din tråd som ble stengt i dag så ble jo den stengt grunnet at du ikke endret tittelen.

Dette var noe ihvert fall jeg rapporterte inn selv om jeg ikke tilhører høyresiden

6867908[/snapback]

Så ikke moderators første innlegg før senere i dag, tittel på trådstart stammer fra tidliger Amerikansk president på 40-tallet.

Denne trådtittel kunne nok også bruke når det gjelder Norges ulandshjelp ( er vi de største bidragsytere etter folketall )?, den kunne brukes når det gjelder diskusjoner om helse og skole, særlig når temaet gjaldt uland.

Jeg syntes det passet også fint da Norge stakk seg ut fra de øvrige Europeiske land.

Men jeg kan vedgå at trådtittel kan virke provoserende på enkelte grupper da den har og har hatt en positiv klang her hjemme og i utlandet.

Det jeg ikke skjønner, egentlig bryr det meg lite, er at kommentarer hvor de med vansker og manglende ferdigheter av noe slag blir hengt ut og det tilattes av moderatorer, selv er jeg ganske oppegående.

Spamming av innlegg med bilde av Kristin Halvorsen har jeg egenlig heller noe problem med, kanskje hun fortjener det.

Men hvordan en avstemming på 74% kan bety at hele Nasjonen er sosialister og SV stakkarslige 6-8% har en slik betydning skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Så ikke moderators første innlegg før senere i dag, tittel på trådstart stammer fra tidliger Amerikansk president på 40-tallet.

Denne trådtittel kunne nok også bruke når det gjelder Norges ulandshjelp ( er vi de største bidragsytere etter folketall )?, den kunne brukes når det gjelder diskusjoner om helse og skole, særlig når temaet gjaldt uland.

Jeg syntes det passet også fint da Norge stakk seg ut fra de øvrige Europeiske land.

Men jeg kan vedgå at trådtittel kan virke provoserende på enkelte grupper da den har og har hatt en positiv klang her hjemme og i utlandet.

Det jeg ikke skjønner, egentlig bryr det meg lite, er at kommentarer hvor de med vansker og manglende ferdigheter av noe slag blir hengt ut og det tilattes av moderatorer, selv er jeg ganske oppegående.

Spamming av innlegg med bilde av Kristin Halvorsen har jeg egenlig heller noe problem med, kanskje hun fortjener det.

Men hvordan en avstemming på 74% kan bety at hele Nasjonen er sosialister og SV stakkarslige 6-8% har en slik betydning skjønner jeg ikke.

6868243[/snapback]

Tingen er at emnetittel skal kunne klargjøre hva tråden handler om.

Det spiller ingen rolle om den er kjent eller ikke eller om noen ikke liker at den er positiv eller ikke for Norge

Lenke til kommentar

Og hvorfor mener du dette?

I tillegg har jeg en følelse at det er høyresiden som dominerer dette forum, greit nok så langt.

I PRS delen vil jeg si meg enig, i hvert fall ifølge partibarometerne som har vært. For et par år siden viste lignende polls en klar venstredominans.

Når det kommer til moderatorer så er det nok en god blanding. Vet om et par moderatorer på venstresiden, selv regner jeg meg mer som tilhører av høyresiden, selv om jeg finner den aksen som lite beskrivende. Men moderatorer er ikke særlig åpne om sin politiske tilhørighet, så er vanskelig å si.

Selv går jeg åpent ut med hvor jeg står politisk (Mangeårig AP medlem, utmelt for noen år siden. Stemt AP, FRP og blankt ved forskjellige valg), føler det er bedre overfor brukerne at de vet hvor jeg står fremfor å ikke vite det. Selv om enkelte brukere prøver å bruke dette mot en, slik som Carl I. så latterlig prøver å diskreditere valgforsker Aarebrot som er AP medlem, så får det heller være. Selv syntes jeg det er bedre for brukerne i PRS å vite hvor moderator står i saken.

Rapporter slikt, vi sletter slik kontinuerlig og advarsler/utestenging blir ofte brukt som middel mot de som bedriver slikt. Vi kan ikke være overalt og således må man rapportere slike hendelser for å forsikre seg om at vi får det med oss. :)

Jeg er ikke limt til noe parti, men morer meg over den irritasjon enkelte får når partier kritiseres og da er det gjerne FRP som er utsatt nok en gang.

Jeg vil nå tro at FRP ikke er det partiet som blir angrepet mest på et forum hvor det er flest folk fra høyresiden, eller? Det er nå helt normalt at folk som holder med et parti forsvarer det når det kritiseres. På dette forumet gjelder det alle partier.

Det får være din mening. Selv finner jeg det ganske balansert. Er like mange fra venstresiden som fra høyresiden jeg føler får advarsler og utestenging. Mest er det fra ytterkantene. Som moderator opplever jeg ikke en av sidene som værre enn den andre, vanlig høflighet ser ikke til å være tilknyttet partitilhørighet slik jeg erfarer det. Men du får gjerne mene annet.

Angående stenging av tråden så ble det gjort grunnet dårlig emnetittel. Send en pm til moderator som gjorde det og be om å få den åpnet så går det sikkert greit, såfremt du lover å endre tittel. Skulle gjort det selv, men kan ikke overprøve annen moderator :)

Lenke til kommentar
Nesten hver gang jeg har startet en tråd spammes den med innlegg mot sosialister, derfor har jeg prøvd å redegjort at jeg ikke er talsperson for denne fløy og oppfatter meg selv egentlig ikke som det.

6868181[/snapback]

Du må huske på at krigen mot sosialister var valgets viktigste propagandamiddel fra høyresiden så dette er ikke uventet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...