Gå til innhold

Panasonic DMC-FZ5 eller Canon PowerShot S3 IS?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en god del tester og erfaringer av begge disse kameraene, har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke aner hvilket jeg skal velge.

Hadde nesten bestemt meg for Canon PowerShot S3 IS, men er ikke lenger så sikker.

Dette pga at jeg tar i betrakting at Panasonic Lumix DMC-FZ5 er 1500,- billigere, og at den scorer så bra på tester.

 

Jeg er fullstendig amatør hva gjelder fotografering, men trenger et godt kamera på en reise jeg skal foreta.

 

Kan noen fortelle meg hvilket jeg skal velge? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest en god del tester og erfaringer av begge disse kameraene, har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke aner hvilket jeg skal velge.

Hadde nesten bestemt meg for Canon PowerShot S3 IS, men er ikke lenger så sikker.

Dette pga at jeg tar i betrakting at Panasonic Lumix DMC-FZ5 er 1500,- billigere, og at den scorer så bra på tester.

 

Jeg er fullstendig amatør hva gjelder fotografering, men trenger et godt kamera på en reise jeg skal foreta.

 

Kan noen fortelle meg hvilket jeg skal velge?  :w00t:

6868452[/snapback]

 

du har pm

Lenke til kommentar

Etter min mening burde du valgt Canon PowerShot S3 IS. Det koster som du sier mer enn Panasonic Lumix DMC-FZ5, men du får mer på kjøpet om du velger å betale litt mer for et kamera. Dette er noe av det du får med Canon PowerShot S3 IS som Panasonic Lumix DMC-FZ5 ikke har:

 

- Manuell fokus. Under vanskelige fokusforhold er dette en stor fordel å ha.

- Den lengste lukkertiden er nesten dobbelt så lang. En fordel om du tar bilder der dette er viktig (f.eks. nattbilder).

- Korteste lukkertid er en del kortere. Også en fordel i situasjoner der du trenger dette (bilder med mye bevegelse).

- Bedre videofunksjon. S3 IS har 640 x 480 med 30 bilder i sekundet og stereolyd som beste innstilling, FZ5 har 320 x 240 med 30 bilder i sekundet og monolyd.