Gå til innhold

Tenker du å handle hos Pixmania?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har lest Pixmanias kjøpsvilkår??

Vil anbefale alle som tenker på å handle der om å lese betingelsene til denne franske lovbryteren. Det er sikkert en av de få webshops som overhodet ikke følger norsk lov når det gjelder reklamasjon.

Men er ikke dette et fransk firma da? Hvorfor skal de følge norske lover?

Lenke til kommentar

:thumbdown:

Pixmania er et stort fransk firma med selgere i flere land. Varene sendes fra et enormt stort lager i frankrige. I dette store lageret er det mange pakkelinjer rundtforbi. Derfor er det stor sjangs for at en bestilling med flere komponenter kommer i flere pakker! Varene betales uten moms til pixmania. Når de kommer til landet, blir de moms-behandlet av transportøren som skal ha ca 50 kr pr pakke! Dermed kan det bli mye ekstra gebyrer! Moms og behandlingsgebyrene må betales ved levering! Det hender faktisk at pakkene kan komme frem på forskjellige dager!

 

Det er dårlig at kundene skal belastes med behandlingsgebyrer! og særlig når varene blir sendt i forskjellige pakker! (3 pakker ca 150 kr osv..)

 

Utrolig dårlig kundeservice også..

 

Anbefales ikke i det hele tatt!

:thumbdown::mad:

Lenke til kommentar
Hah, da jeg fikk varene jeg bestilte fra Pixmania fikk jeg aldri noe krav om noe slags gebyr, har heller ikke fått noe krav om å betale mva....

6865368[/snapback]

 

Hvor mye var total verdi for pakken?

Hvis du bestiller for under 200 kr slipper du moms og behandlingsgebyr etter loven..

 

:roll:

Lenke til kommentar

PROuser: Dette er langt fra mine erfaringer den ene gangen jeg handlet hos Pixmania. Varen kom, rett nok med et lokalt transportfirma som hadde tatt over "stafettpinnen" etter DHL, og jeg fikk ikke noe pengekrav fra transportøren.

 

Men ja, mobiltelefonen og minnekortet kom i to forskjellige pakker med en uke i mellom, ikke helt heldig.

 

PROuser: Ca. 2800 før moms ;)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
PROuser: Dette er langt fra mine erfaringer den ene gangen jeg handlet hos Pixmania. Varen kom, rett nok med et lokalt transportfirma som hadde tatt over "stafettpinnen" etter DHL, og jeg fikk ikke noe pengekrav fra transportøren.

 

Men ja, mobiltelefonen og minnekortet kom i to forskjellige pakker med en uke i mellom, ikke helt heldig.

 

PROuser: Ca. 2800 før moms ;)

6865503[/snapback]

 

:hmm: Jaja... Heldig du...

Lenke til kommentar

Sitter selv tilbake med litt av den samme følelsen etter min siste handel med dem. Ikke før jeg mottok varen ble jeg klar over at jeg hadde bestillt fra Frankriket. Og det stemmer at jeg fikk en ekstrautgift fra DHL som ikke var nevnt, eller ikke kom godt nok frem under bestilingen til at jeg fikk den med meg. Og det tok jo også langt over normal leveringstid, sannsynligvis siden det ble sendt fra Frankriket.

 

Så min konklusjon etter handel er:

-Lang leveringstid

-Skjulte utgifter

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøpte et Saitek x52 joystick/throttle set til flysimmen min, (fordi Komplett var utsolgt og pixmania var litt billigere) men ble jo litt lang i maska da jeg måtte betale moms til transportøren. Så det ble jo dyrere enn å handle lokalt.

 

Etterpå letet jeg ganske lenge med å finne noe på pixmanias websider om fortolling.

 

De som handler mye med utlandet er jo klar over at man skal fortolle varer over en viss sum, men jeg var ikke engang klar over at det var et fransk firma før jeg fikk pakken. Og det var nesten tre ukers leveringstid og ... :thumbdown:

 

 

Erik

Lenke til kommentar

Det er her Pixmania på en måte lurer folk - nettsidene er på norsk, uten at det står klart og tydelig på produktsidene der folk handler (folk flest går ikke inn og leser info om hver butikk de skal handle fra) at butikken faktisk er fransk. Klart, et par merkelige valutaer og tegn her og der kan få noen bjeller til å ringe hos mange, men det er ikke godt nok.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Angående forbrukerkjøpsloven så skal ikke det være noen forskjeller her. Hvis jeg ikke husker helt feil er vel forbrukerkjøpsloven her på berget et resultat av et EUdirektiv vi var forpliktet til å følge som EØSmedlem.

 

I alle tilfeller er forbrukerkjøpsloven ganske så lik tilsvarende regler over hele EU/EØSområdet.

 

Men det er stor forskjell på å HA rett og å FÅ rett. Når motparten befinner seg i Frankrike kan det siste bli enda vanskeligere og dyrere enn om de var basert i Norge så tenk dere godt om!

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Angående forbrukerkjøpsloven så skal ikke det være noen forskjeller her.

Så vidt jeg vet, er Norge et av få (eneste?) land i hele verden med fem års reklamasjonsrett. Men en butikk som henvender seg direkte til Norge, som f.eks Pixmania med sin norske side, er forpliktet å følge norske lover og regler enten de liker det eller ikke. Å tvinge de til å gjøre det, kan imidlertid være vanskelig, da avstanden er stor. Og i følge diverse erfaringer, er det tydelig at de benytter seg av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...