janfredrik Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hei. I dag når jeg kom hjem fra skolen og skulle slå på min stasjonære pc som dagen før fungerte, skjedde det noe. Skjermen lyste bare oransj, ikke grønt som den pleier å gjøre når jeg slår på pcen. Jeg prøvde på en annen skjerm, og det samma skjedde. Ikke noe bilde. Det kommer altså ikke noe bilde, men maskinen suser og går som vanlig. Jeg har nettopp prøvd å bytte skjermkort, men det har heller ikke fungert. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært borti noe lignende? Eller vet hvordan jeg skal fikse det? Kan også legge til at jeg ikke hører disse to "pipa" som kommer når jeg slår på pcen. AOpen H600B Midi Tower kabinett AMD Athlon 64 2800+ 1.8GHz HT Socket754 ASUS K8N Socket 754 hovedkort Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB Endret 14. september 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Fortell mer om maskinen. Gå over kabler osv Reset Cmos Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Fortell mer om maskinen.Gå over kabler osv Reset Cmos 6861970[/snapback] Har lagt til mer info nå. CMOS, det er det "klokkebatteriet" på hovedkortet, right? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Enten batteri eller bare å flytte en jumper se manual. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Nå har jeg tatt batteriet ut og inn. Fortsatt kommer det ikke noe bilde på skjermen, men pcen går som vanlig. Lenke til kommentar
Nesten-nerd Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Nå har jeg tatt batteriet ut og inn. Fortsatt kommer det ikke noe bilde på skjermen, men pcen går som vanlig. 6863560[/snapback] Sjekk ram Ta ut en brikke eventuelt skift mellom brikkene og se om det hjelper. Regner med at du har sjekka kablene. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Har nå testa å tatt ut en ram brikke, funka ikke. Har å putte den andre ram brikka en annen plass, funka heller ikke. Andre tips? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ingen flere forslag? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ta fra hverandre hele pc-en, og sett den sammen igjen. Har hatt lignende problemer, og av en eller annen merkelig grunn har det funket Men ellers så kan det være hovedkortet? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hold insert knappen inne mens du slår på pc. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Hold insert knappen inne mens du slår på pc. 6867090[/snapback] Hmm, har ingen insert knapp på tastaturet. (logitech corded keyboard) Kan jeg da utelukke at det er noe problemer med noe av dette?: Harddisker Tastatur AGP-skjermkort (9800 PRO, trenger kanskje en oppgradering) DVD/CD leser og brenner. Diskettstasjon 2x minnebrikker Edit: Har laget en ny tråd om hva av nye deler jeg bør kjøpe. Hjelp meg gjerne begge plasser. Endret 15. september 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hold insert knappen inne mens du slår på pc. 6867090[/snapback] Hmm, har ingen insert knapp på tastaturet. (logitech corded keyboard) Kan jeg da utelukke at det er noe problemer med noe av dette?: Harddisker Tastatur AGP-skjermkort (9800 PRO, trenger kanskje en oppgradering) DVD/CD leser og brenner. Diskettstasjon 2x minnebrikker Edit: Har laget en ny tråd om hva av nye deler jeg bør kjøpe. Hjelp meg gjerne begge plasser. 6867660[/snapback] Se på tasten..PrtScn SysRg om det på siden av tasten står insert? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 før du kjøper noe nytt.. så test dette om det er mulig. Ny strømforsyning.. en kamerat hadde en pc'n som ble som du sier, å han hadde qtec strømforsyning.. å i den var det en kondensator som hadde eksplodert.. men pc'n og alt starta opp.. men fikk ikke bilde. Jeg har før hatt problemer med at pc'n slo seg av etter noen sek for så å slå seg på igjen.. begge ganger uten bilde.. da var det en defekt prosessor.. så den er verdt å bytte om du har mulighet. Eller til slutt å bytte hovedkort. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Problemet mitt er at jeg ikke har så mye reservedeler jeg kan teste med, og maskinen som står i stua er for gammel. Testa med insert knappen nå. Virka ikke. Merka også nye nytt rart, CD-rommen vil ikke utløse seg. Endret 6. november 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå