Gå til innhold

Finnes det en VGA-HDMI løsning?


Freddi

Anbefalte innlegg

Hei.

Har alltid brukt s-video utgangen på laptop'n min til overføring av bilde fra pc til tv. Av en eller annen grunn fungerer ikke s-video utgangen min lenger. Jeg har ikke DVI utgang på pc'n, men håpet kanskje at VGA utgangen min kanskje kunne ta over jobben. Problemet er at min nye Phillips 42" ikke har vga støtte, bare HDMI og s-video. Har sett noen VGA-DVI adaptere ute på markedet, vil det hjelpe? Finnes det noen annen løsning en å sende pc'n min på reparasjon?

Endret av Freddi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har alltid brukt s-video utgangen på laptop'n min til overføring av bilde fra pc til tv. Av en eller annen grunn fungerer ikke s-video utgangen min lenger. Jeg har ikke DVI utgang på pc'n, men håpet kanskje at VGA utgangen min kanskje kunne ta over jobben. Problemet er at min nye Phillips 42" ikke har vga støtte, bare HDMI og s-video. Har sett noen VGA-DVI adaptere ute på markedet, vil det hjelpe? Finnes det noen annen løsning en å sende pc'n min på reparasjon?

6861286[/snapback]

siste gang jeg har sjekket for noen her på forumet, så må du kjøpe VGA->DVI og DVI->HDMI. det kostet en del..... ta kontakt med Leteng, hvis jeg ikke tar feil så de satt som distributør for den firma jeg har sjekket.....

Lenke til kommentar

Her kan det være verdt å sjekke litt - SVideo utgangene på skjermkort har ofte også kompositt utgangs signal via en SVideo->"gul plugg" adapter som da følger med. Gul plugg (hun) går til en ledning, med gul plugg (han) og rett inn i TV. Det er ikke SVideo, men altså et dårligere signal. MEN, noen TVer kan likevel vise et helt greit bilde og det kan derfor være verdt å sjekke :) Og det kan derfor hende at adapteren ligger i esken og venter på at du skal gjøre et forsøk.

 

Ellers, hvis det er ATi, har jeg selv opplevd et mareritt når det gjelder stabilt bruk av SVideo på TVet. Drivere har gjerne vært problemet, men bildet har alltid vært oppe når man f.eks. starter maskinen - det er først når driverene slår til i Windows at ting går galt. Har du forsøkt å boote/starte maskinen med TV skjerm tilkoblet?

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp! Slik jeg ser det kan man da altså ikke koble vga-hdmi. Jeg burde da altså heller prøve å fixe s-video utgangen min. Har prøvd med en rekke forskjellige drivere med og uten boote med tv koblet til. Fungerer dårlig :( Garantien på laptop'n min har utløpt, noen gode forslag til steder hvor jeg kan sende pc'n min inn til service (Toshiba Tecra M2, 2 år gammel)? Jeg bor forresten i trondheim.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Denne kan hjelpe deg med Vga -> Hdmi.

 

den er riktig nok litt dyr og er butikken er ifra utlandet. Men ville bare at du skulle vite at løsningen er der :)

 

- Data-smurf

 

EDIT: oi oi :blush: gammel post. Var på utkikk etter det samme :) så google kom opp med noe hw.no forum, hehe

Endret av data-smurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...