Gå til innhold

Hvordan bli bredere over skuldrene *UPDATE BILDE*

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke store karen av meg, passe høy, men ganske tynn.

Jeg blir fort sett på som liten, eller "mini" som de kaller meg.

Hvordan kan jeg bli kraftigere uten å legge på meg fett?

Å vokse i bredden, istedenfor bare oppover og utover?

Noen som vet?

Har et sånn treningsapperat i kjelleren hjemme, kan det kanskje brukes?

EDIT: Bilde er lagt til!

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dersom du ønsker å legge på deg muskler, bør du trene vekter. Du bør også spise nok mat fordi når du trener vekter forbrenner du også energi. For å bli større må du da få i deg mer energi enn du forbrenner.

Dersom du i utgangspunktet er veldig tynn skal du ikke bekymre deg for å legge på det fett. Bare spis mye sunn proteinrik mat (rent kjøtt, som kylling, fisk etc).

Ettersom du ikke har trent så mye før vil jeg anbefale deg å kjøre på et opplegg hvor du trener hele kroppen 3 ganger i uken. Begynn litt forsiktig og pass på å hele tiden øke i vekter. Ta en hviledag mellom de 3 øktene i uken.

Lenke til kommentar
Hei.

Dersom du ønsker å legge på deg muskler, bør du trene vekter. Du bør også spise nok mat fordi når du trener vekter forbrenner du også energi. For å bli større må du da få i deg mer energi enn du forbrenner.

Dersom du i utgangspunktet er veldig tynn skal du ikke bekymre deg for å legge på det fett. Bare spis mye sunn proteinrik mat (rent kjøtt, som kylling, fisk etc).

Ettersom du ikke har trent så mye før vil jeg anbefale deg å kjøre på et opplegg hvor du trener hele kroppen 3 ganger i uken. Begynn litt forsiktig og pass på å hele tiden øke i vekter. Ta en hviledag mellom de 3 øktene i uken.

6853288[/snapback]

Er det mulig å bruke apperatet jeg har vist bilde av over?

Det er jo vekter, men kanskje en annen form enn benkpress og disse.

Er det mulig å tilpasse opplegget fordi jeg har kun adgang til apperatet en uke om gangen. Altså, annen hver uke.

Lenke til kommentar

Spis sunn mat, helst 4-5 måltider om dagen.

Vil anbefale deg å starte på et treningsstudio (hvis du er født 90+), hvor du kan få en til å sette opp et program til deg, anbefaler å trene 3 eller 4 dager i uken. Og treningstudio er bare enda billigere nå :) (ivertfal på friskis).

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Spis sunn mat, helst 4-5 måltider om dagen.

Vil anbefale deg å starte på et treningsstudio (hvis du er født 90+), hvor du kan få en til å sette opp et program til deg, anbefaler å trene 3 eller 4 dager i uken. Og treningstudio er bare enda billigere nå :) (ivertfal på friskis).

6855846[/snapback]

Har medlemskap på treningstuido, men i Åsane, et godt stykke unna der jeg bor.

Kan kanskje begynne på Paradis, når de har bygget om.

Lenke til kommentar

Begynn på helsestudio! Selv om treningsaparatet ditt er et såkalt "muliaparat", vil det nok ikke være til store hjelpen hvis du skal bygge opp kroppen din.

Dersom du er interessert i å bli atletisk og få store muskler, er ikke 4 dager i uken for mye styrketrening.

Det viktige er å trene alle muskelgruppene i kroppen din, da flere musklegrupper avhenger av hverandre.

F.eks blir det håpløst å trene bare mage, og ikke rygg.

Biceps, triceps, håndledd/underarm, skuldre, nakke, rygg, mage, bryst, rompe, lår, legg og akilles er alle viktige øvelser.

Ideelt sett skal du ikke trene en muskelgruppe mer enn 1 gang pr. uke.

I starten vil du kanskje ikke merke noe særlig forskjell. Derfor er kosthold viktig!

I starten (i perioden fra og med nå, til litt etter jul), bør du være på en såkalt "bulk". Det vil si at du spiser mye, og får i deg mye proteiner, karbohydrater og fett. Skal man bygge muskler, er det viktig med kjøtt på kroppen!

Etter jul, skal du starte på "deff". Da skal du fortsette å spise proteinrik mat, men redusere inntaket av fett og karbohydrater betraktelig. Du skal da altså leve på en såkalt diett! Poenget med "deff", er å fjerne alt overflødig fett, og fremheve musklene dine.

Dette er selvsagt bare hvis du vil bygge opp kroppen til å bli atletisk ;)

Vil du bare ha en liten fisekropp, er sikkert trenigsaparatet ditt flott :)

EDIT:

Her er en side med en del animerte øvelser!

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...