Gå til innhold

Opera - er den blitt mye bedre?

Battone

Anbefalte innlegg

Jeg tester de forskjellige nettlerne med jevne mellomrom for å se om jeg skal bytte ut IE.. Det er første gangen jeg har latt være å gå tilbake til IE..

Virker som brukervennligheten har blitt bedre og en del kompatibiletsproblemer er borte, uten at jeg har noen fakta på dette. Har lekt meg litt med opera noen dager nå og er egentlig strålende fornøyd..

Er det bare en følelse jeg har eller har dem virkelig gjort Opera til en bra nettleser?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli 2 år siden siste jeg prøvde opera, da hatet jeg den, nå liker jeg den veldig godt.. Liker veldig godt måten man kan plassere ikonene fritt. Og det er blitt en del enklere å finne frem.. det meste er logisk, noe jeg husker det ikke var sist jeg prøvde.. I tillegg har jeg ennå ikke hatt et eneste problem med sidene jeg bruker.. Husker sist så var det en del kompatibilitetsproblemer.

Er egentlig veldig overrasket, vil si at slik den fremstår i dag så over går den alle andre nettlesere.. Mener og å huske noen irriterende reklamebanner..

Lenke til kommentar

Opera har lenge vært en suveren nettleser, men som du sier har Opera hatt noen problemer som har skapt små irritasjonsmomenter som nok har skremt bort en del brukere. Jeg begynte ikke å bruke Opera fast før beta-utgaven av v. 9. Før det var jeg en trofast Firefox-bruker. Derfor føler jeg også at det først er nå Opera virkelig har lykkes.

Jeg synes imidlertid at det er imponerende at du har holdt fast til IE så lenge, men det blir jo en annen sak. :wee:

Lenke til kommentar

Hehe, er imponert selv, så irritert og lei jeg har vært av IE.. Men er liten tvil at IE er den leseren frem til nå som har hatt minst irritasjonsmomenter. Om man driter i sikkerhet og alt slikt så er den helt ok, men Opera slik den fremstår i dag overgår den på alle områder..

Lenke til kommentar

Eg har gjort akkurat same erfaringa som dykk andre: Eg prøvde å gå over til Opera eit par gonger, men gav opp grunna at svært mange av dei sidene eg bruka å besøkje rett og slett ikkje såg ut. No, med versjon 9, så er saka ei heilt anna. No er det berre Windows Update, SF-Anytime og Norsk Tipping eg treng Internet Explorer til. Elles går det berre i Opera, som eg er særs godt nøgd med! :thumbup:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Har brukt Opera lenge nå. Før denne brukte jeg Netscape, men den kom i en oppdatert utgave for maaaange år siden som gjorde den veldig tung og fæl.

Opp igjenom versjonene har det vært litt kompatibeltull med websider ja, men for hver ny versjon blir det færre av disse :)

IE har jeg ikke brukt siden --hm, tja :hmm: må være i slutten av 90'tallet en gang (som hovednettleser)

Opera anbefales :thumbup:

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Hmm...

Jeg har ikke merket at Opera har endret seg noe særlig opp gjennom årene, hverken på brukervennlighet eller sidevisning.

Jeg brukte lenge Opera 7.21 for så å gå over til 7.54 som jeg bruker fortsatt på hovedmaskinen, men på laptop og på skolen bruker jeg 9.01 uten at jeg ser endringer hverken her eller der. Litt flere features er lagt til som RSS og widgets, men ellers er programmet ganske identisk. Grunnen til at det er færre sider som vises feil kan godt komme av at flere skriver sider mer rett og tester spagettien sin opp mot Opera og Firefox.

Konklusjon : Opera har i 3+ år vært en brilliant nettleser og jeg syntes den ikke har endret seg særlig på den tiden.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Har funnet et par sider som opera ikke leser inkl. HW.no, særlig problemer med java.. Er det noen spesielle java oppdateringer som man bør laste ned eller.. har ikke funnet noen...

Har testet opera noen et par uker nå og totalt sett er jeg fornøyd, er kun noen små problemer, enda ikke nok til at jeg går tilbake til IE..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...