Gå til innhold

Hvor kjøpe X-Box360 spill?

CCola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
play-asia

Du må regne med 4-5 dollar i frakt. Men tingen med denne siden er at du sjøl må bed dem sette halv verdi på pakken,og selvfølgelig bestille spillene hver for seg. :)

6824273[/snapback]

Forstod ikke den helt :p Jeg bestiller og... ?

Forklar litt nøye thanks :p

6825417[/snapback]

Pga tollbestemmelser i Norge, har lov til å bestille varer for opp til 200kr uten å måtte fortolle dem. Utenlandske forhandlere må derfor oppgi prisen på pakkene de sender. Derfor kan du spørre play-asia om de vil oppgi halve prisen på pakken, slik at du (forhåpentligvis) slipper å betale toll.

Lenke til kommentar
play-asia

Du må regne med 4-5 dollar i frakt. Men tingen med denne siden er at du sjøl må bed dem sette halv verdi på pakken,og selvfølgelig bestille spillene hver for seg. :)

6824273[/snapback]

Forstod ikke den helt :p Jeg bestiller og... ?

Forklar litt nøye thanks :p

6825417[/snapback]

Pga tollbestemmelser i Norge, har lov til å bestille varer for opp til 200kr uten å måtte fortolle dem. Utenlandske forhandlere må derfor oppgi prisen på pakkene de sender. Derfor kan du spørre play-asia om de vil oppgi halve prisen på pakken, slik at du (forhåpentligvis) slipper å betale toll.

6825443[/snapback]

Ahh, det er altså kunn fordi at jeg slipper å betale frakt, eller får jeg billigere spill også?

Lenke til kommentar

Du slipper ikke å betale frakt, men du slipper forhåpentligvis å betale toll (89kr i fortollingsgebyr + 25% av verdien på varen og frakt).

Spillene blir fremdeles fullpris i henhold til prisene som står oppgitt på sidene deres - de bare lyger litt og setter en billigere pris utenpå pakken :)

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Du slipper ikke å betale frakt, men du slipper forhåpentligvis å betale toll (89kr i fortollingsgebyr + 25% av verdien på varen og frakt).

Spillene blir fremdeles fullpris i henhold til prisene som står oppgitt på sidene deres - de bare lyger litt og setter en billigere pris utenpå pakken :)

6825501[/snapback]

Jaaa, mente toll såklart :p

Okay, men det er nå fremdeles billig :D

Hvordan finner jeg ut om de er "region-free" eller ikke?

Lenke til kommentar

Etter at du har logget deg inn på¨siden trykkker du på "Contact Us" Nederst på siden, deretter spør du dem om de kan sette halv pris på pakken. Så vil du få ein mail fra dem der de ber deg bekrefte at dette vil bli gjort på alle dine fremtidige ordre :)

Lenke til kommentar

På videogamesplus.ca slipper du den mailkorrespondansen for å komme unna tollgrensa på 200 kr. De setter på privat avsender og "pris under 20 dollar".

Dog er spillene ofte ca 80- 100 kr dyrere.

Kjøpte Saints Row for ca 430 kr, inkl alt.

Lenke til kommentar
På videogamesplus.ca slipper du den mailkorrespondansen for å komme unna tollgrensa på 200 kr. De setter på privat avsender og "pris under 20 dollar".

6825799[/snapback]

Setter de på privat avsender og pris under 20 dollar automatisk?

Lenke til kommentar

6825799[/snapback]

Og dette kan man glatt for få 270,- på play-asia. Er jo heller ikkje noe styr å sende noen mailer til dem. Da er man lat om man ikkje gidder<d et vil no eg si. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:--/ Hadde fått for meg at TDU var regionfritt... Var klar til å kjøpe det fra playasia.

6825799[/snapback]

6825808[/snapback]

Videogameplus.ca gjør det ja. :]

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Det dere snakker om her er svindel, og om PLay-Asia faktisk setter ned verdien på pakkene, er de heller useriøse..

6826074[/snapback]

Vel eg kaller det svindel å ta 600-700 ,- pr.spill. Og med den idiot tollgrensa Norge har prestert å hatt siden 70-tallet får de snart ta putte ein viss plass.

Lenke til kommentar
:--/ Hadde fått for meg at TDU var regionfritt... Var klar til å kjøpe det fra playasia.

6825799[/snapback]

6825808[/snapback]

Videogameplus.ca gjør det ja. :]

6825921[/snapback]

Herlig, da får jeg bestille et eller annet derfra ikveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...