King-Nothing Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg har en 64 bit cpu, og tenkte kanskje jeg skulle prøve Windows XP Pro 64 bit. Vil jeg merke mye forskjell? I så fall på hva? Og er det noe som ikke fungerer like godt med 64bit som på 32bit? Er det f.eks noen spill/programmer som ikke vil fungere, eller er det som på 32bit? Takker for alle svar. Endret 7. september 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det kan til tider være vanskelig å finne drivere til enkelte enheter i 64bit windows, men de fleste har 64bits driver nå for tiden. Spill/programmessig vill du ikke merke noe særlig ytelsesmessig med mindre du kjører versjoner av de optimalisert/kompilert for 64bits windows. Du kan også oppleve att enkelte program/spill ikke vil fungere i 64bits windows, men det er somregel en patch for det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har prøvd mye XP 64bit. I de fleste tilfeller er ikke drivere noe problem. Ytelsen er noe bedre, også i 32bits programvare. Mest merkbart er det at responstiden på program og filbehandling går en del raskere. Har du anledning til å prøve det ut, så gjør det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har lignende opplevelser som efikkan. Opplever (subjektivt) at systemet er en del mer stabilt og responsivt i noen situasjoner enn med gamle XP Pro. Mulig M$ Windows Server 2003 SP1 ville gitt samme opplevelse, men det har jeg aldri prøvd. Av spill/programmer fungerer det meste. Det eneste som gir problemer av spill i mine opplevelser er eldre starforcebeskyttede spill. Starforce bruker en driver, og denne fantes for en stund siden ikke i x64 versjon. Alle spill som lanseres i dag fungerer, men litt eldre spill kan det bli problemer med. Så godt som alle programmer jeg har vært borti fungerer finfint, men merk at for å kunne integreres i Windows XP x64 sitt grafiske shell må dette støttes spesifikt (f.eks. høyreklikk, pakk ut til etc.). De fleste programmer som utvikles aktivt er nok oppgradert for dette nå til dags uansett. Så som oppsummering, hvis du føler for det, så prøv det. Er ikke verdens undergang om det ikke går bra for deg likevel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Windows XP 64bit er egentlig Windows Server 2003, men for hjemmebrukere. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Windows XP 64bit er egentlig Windows Server 2003, men for hjemmebrukere. 6827959[/snapback] På samme måte som at SAAB egentlig er Opel, men for svensker? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Windows XP 64bit er egentlig Windows Server 2003, men for hjemmebrukere. 6827959[/snapback] På samme måte som at SAAB egentlig er Opel, men for svensker? 6828057[/snapback] Haha. Windows Server 2003 og XP 64bit bruker 5.2-kernelen, mens XP bruker 5.1. Så det er nok en del andre forbedringer også der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå