Gå til innhold

Hva er det med metal-skrokketrollene?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Hva er det med metal som gjør det så inn i granskauen bra at folk velger å leve etter det?

 

På dette forumet florerer det av metal-skrokketroll™, som har null allsidighet når det kommer til det å lytte til musikk. Jo hardere og mer aggresivt jo bedre, virker å være en typisk musikkpolitisk agenda blant skrokketrollene.

 

Hører ikke dagens generasjon på normal musikk? Man skal ikke gå lange turen på byen i dag før man møter på disse mørke og tynne fyrstene som ser ut som skikkelige nervevrak og som tydeligvis har hatt en vanskelig oppvekst. Krittbleke i trynet, sorte, skitne og utslitte klær, Koss tredd over ørene, nikkel over hele kroppen og langt hår fullt av fett og knuter vitner om at noe må være alvorlig galt. For hvilke mennesker lar seg prege så til de grader av noe som enkelt som musikk.

 

I gode gamle dager hørte ungdommen på band, og ga vel blanke f*** i hvilken sjanger de spilte. Sjangerrunking var ikke et fenomen tidligere, banda var unike på alle måter. Men nå i dag er det enkelte mennesker som skal være så voldsomt spesielle. De skal høre på en viss type musikk, og oppføre seg der etter konsekvent døgnet rundt. Å se dem gjemme seg bak en skremmefasade som får "vanlige" folk til å holde avstand, må være noe av det mest patetiske man kan se. Hva skal det bli av disse ungdommene den dagen de er såpass voksne at de må ta ansvar for seg selv?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i profilen din at du etter sigende skal være 2 år eldre enn meg, men har store vanskeligheter for å tro dette etter å ha lest det utrolige fordomsfulle innlegget ditt..

 

Hva mener du med "i gode, gamle dager"? Greit at man drar på åra etterhvert, men du er da tross alt ikke fylt 30 enda, kanskje er det litt tidlig å dra fram begrep som "gode gamle dager"? Og du tar forresten feil, i de "gode gamle dager" (som du så fint kaller det) hørte folk like mye på sjangre som de gjør nå. Du hadde rapperne, punkere osv..

 

Men rent bortsett fra det, er jeg enig i utsagnet om allsidighet og inntrykket av at "jo hardere jo bedre".

Lenke til kommentar
Dette er et diskusjonsforum, og det er på høy tid å få denne debatten ut av off topic i andre tråder.

Hvis du ikke har energi til å bry deg, hvorfor er du da bruker av diskusjon.no?

6817924[/snapback]

 

Slapp av.

 

Jeg tenkte mer på å bry seg om folka som hele tia skal hate på musikksmaken din.

 

Å ta en real diskusjon på det er ålreit.

Lenke til kommentar
Hva er det med metal som gjør det så inn i granskauen bra at folk velger å leve etter det?

 

På dette forumet florerer det av metal-skrokketroll™, som har null allsidighet når det kommer til det å lytte til musikk. Jo hardere og mer aggresivt jo bedre, virker å være en typisk musikkpolitisk agenda blant skrokketrollene.

 

Hører ikke dagens generasjon på normal musikk? Man skal ikke gå lange turen på byen i dag før man møter på disse mørke og tynne fyrstene som ser ut som skikkelige nervevrak og som tydeligvis har hatt en vanskelig oppvekst. Krittbleke i trynet, sorte, skitne og utslitte klær, Koss tredd over ørene, nikkel over hele kroppen og langt hår fullt av fett og knuter vitner om at noe må være alvorlig galt. For hvilke mennesker lar seg prege så til de grader av noe som enkelt som musikk.

 

I gode gamle dager hørte ungdommen på band, og ga vel blanke f*** i hvilken sjanger de spilte. Sjangerrunking var ikke et fenomen tidligere, banda var unike på alle måter. Men nå i dag er det enkelte mennesker som skal være så voldsomt spesielle. De skal høre på en viss type musikk, og oppføre seg der etter konsekvent døgnet rundt. Å se dem gjemme seg bak en skremmefasade som får "vanlige" folk til å holde avstand, må være noe av det mest patetiske man kan se. Hva skal det bli av disse ungdommene den dagen de er såpass voksne at de må ta ansvar for seg selv?

6817892[/snapback]

 

Jeg vil først si at jeg overhodet ikke føler meg truffet. Jeg hører riktignok på metal, men jeg hører også på litt andre ting. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i "Jo hardere og mer aggresivt jo bedre" innstillingen du beskriver. Jeg vil heller ikke si at jeg syns forumet florer av disse. Det florerer kanskje av folk som liker metal, men det betyr ikke at alle er slik.

 

"Hører ikke dagens generasjon på normal musikk?" Herregud for et latterlig utsagn. Hva er normal musikk? Kan du fortelle meg det? Var Beatles og Elvis normalt da det kom?

 

Hvorfor vi plasserer ting i sjangre kan jeg ikke svare deg på, men det er jo ikke bare noe vi gjør innenfor musikk. Vi kategoriserer også f.eks. bøker og filmer. Vi er glade i å kategorisere ting. Selv synes jeg det er greit da det gjør det lettere for meg å finne andre band jeg liker. Jeg vet f.eks. at jeg liker prog rock og dette gjør at jeg lettere kan finne lignende musikk.

 

Hva gjør forresten du med denne tråden? Jo, du plasserer alle metalfans under samme kam og sier at slik er vi. Folk er forskjellige. Kanskje du skal slutte å kategorisere folk og heller begynne å kategorisere andre ting. Kanskje du finner ut at det å dømme folk etter utseende og musikksmak bare er teit.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Hva er det med metal som gjør det så inn i granskauen bra at folk velger å leve etter det?

 

På dette forumet florerer det av metal-skrokketroll™, som har null allsidighet når det kommer til det å lytte til musikk. Jo hardere og mer aggresivt jo bedre, virker å være en typisk musikkpolitisk agenda blant skrokketrollene.

 

Hører ikke dagens generasjon på normal musikk? Man skal ikke gå lange turen på byen i dag før man møter på disse mørke og tynne fyrstene som ser ut som skikkelige nervevrak og som tydeligvis har hatt en vanskelig oppvekst. Krittbleke i trynet, sorte, skitne og utslitte klær, Koss tredd over ørene, nikkel over hele kroppen og langt hår fullt av fett og knuter vitner om at noe må være alvorlig galt. For hvilke mennesker lar seg prege så til de grader av noe som enkelt som musikk.

 

I gode gamle dager hørte ungdommen på band, og ga vel blanke f*** i hvilken sjanger de spilte. Sjangerrunking var ikke et fenomen tidligere, banda var unike på alle måter. Men nå i dag er det enkelte mennesker som skal være så voldsomt spesielle. De skal høre på en viss type musikk, og oppføre seg der etter konsekvent døgnet rundt. Å se dem gjemme seg bak en skremmefasade som får "vanlige" folk til å holde avstand, må være noe av det mest patetiske man kan se. Hva skal det bli av disse ungdommene den dagen de er såpass voksne at de må ta ansvar for seg selv?

6817892[/snapback]

Mest latterlige jeg har hørt på lenge. Jeg er den typen du beskriver. Jeg går ofte i svarte klær, bandskjorter, har langt, mørkt hår, og hører på metall. Jeg hører også på Johnny Cash, Robbie Williams, Frank Sinatra. Hører på klassisk, Opera. Slik jeg har fått det for meg så har de fleste metallhodene her på forumet en brei musikksmak, som ikke stemmer overens med det du beskriver.

 

Hva legger du i "normal" musikk? Musikk som flertallet hører på? Hvorfor er det gale at vi hører på det vi hører på?

Hvorfor har du så store problemer med at folk kler seg som de vil? Hvorfor irriterer du deg over at noen folk går i mørke klær, har langt hør, har koss på hodet(!)?

 

Kan du forklare denne skremmefasaden?

 

Og til slutt:

"Hva skal det bli av disse ungdommene den dagen de er såpass voksne at de må ta ansvar for seg selv?"

Hvordan klarer du å trekke det sammen med folk som hører på metall.

Lenke til kommentar
"Hører ikke dagens generasjon på normal musikk?" Herregud for et latterlig utsagn. Hva er normal musikk? Kan du fortelle meg det? Var Beatles og Elvis normalt da det kom?

6817942[/snapback]

Latterlig utsagn? Det er et subjektivt utsagn, og en måte å skrive på som er typisk for leserinnlegg. Det ligger et slør av småprovoserende humor bakt inn i den setningen, men du ser det kanskje ikke?

Lenke til kommentar
"Hører ikke dagens generasjon på normal musikk?" Herregud for et latterlig utsagn. Hva er normal musikk? Kan du fortelle meg det? Var Beatles og Elvis normalt da det kom?

6817942[/snapback]

Latterlig utsagn? Det er et subjektivt utsagn, og en måte å skrive på som er typisk for leserinnlegg. Det ligger et slør av småprovoserende humor bakt inn i den setningen, men du ser det kanskje ikke?

6817951[/snapback]

 

Haha, ja selvsagt er det et subjektivt utsagn. Det var mitt også... Skjønner du hvor jeg vil? Hvis ikke; jeg syns det var latterlig!

 

EDIT: Og hva med å diskutere videre? Motargumentere mot det jeg sa istedenfor å bare se ned på meg og hinte til at jeg ikke vet hvordan diskusjonsforum basert på leserinnlegg fungerer.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Mest latterlige jeg har hørt på lenge. Jeg er den typen du beskriver. Jeg går ofte i svarte klær, bandskjorter, har langt, mørkt hår, og hører på metall. Jeg hører også på Johnny Cash, Robbie Williams, Frank Sinatra. Hører på klassisk, Opera. Slik jeg har fått det for meg så har de fleste metallhodene her på forumet en brei musikksmak, som ikke stemmer overens med det du beskriver.

6817950[/snapback]

Du er den jeg er ute etter å provosere, og føler man seg provosert er det det første man tyr til, nemlig å si at motdebatant kommer med latterlige ting. Vent litt, du er forresten ikke den typen jeg beskriver... Den typen jeg beskriver er sjangerrunkeren som kun hører på metal og kun går i sorte stygge klær.

 

Hva legger du i "normal" musikk? Musikk som flertallet hører på? Hvorfor er det gale at vi hører på det vi hører på?

Hvorfor har du så store problemer med at folk kler seg som de vil? Hvorfor irriterer du deg over at noen folk går i mørke klær, har langt hør, har koss på hodet(!)?

6817950[/snapback]

Normal musikk er det som ikke er unormalt. Unormalt er det fåtallet hører på. jeg hører også på unormal musikk, blant annet metal. Men jeg hører ikke utelukkende på unormal musikk. I hver bidige tråd der noen spør om råd på dette forumet, så kommer alltid skrokketrollene og forteller opp og ned om den og den metallåta, og det og det metalalbumet. Selv i tråder der trådstarter overhodet ikke spør om noe som har med metal å gjøre. Hva kan det skyldes? At de som utelukkende hører på metal tror at resten av musikkverden er snever. At det er metal som gjelder, og at den verdenen er mest utviklet? Metal står bare for en ørliten prosentdel av hva som er tigljengelig på markedet, men skrokketrollene ignorer dette.

 

Hvorfor har du så store problemer med at folk kler seg som de vil? Hvorfor irriterer du deg over at noen folk går i mørke klær, har langt hør, har koss på hodet(!)?

6817950[/snapback]

Jeg har ikke problemer med det. Jeg forsøker å skape en debatt om det. Selv om jeg synes at det ser noe grønnj**** patetisk ut, så trenger det ikke bety at jeg har et problem med det.

 

Kan du forklare denne skremmefasaden?

6817950[/snapback]

Den virker ikke, for å si det sånn. Men jeg ser nok av folk som går rundt og tror at de er noe, og som forsøker å virke meget spesielle. De oppfører seg som om du skjuler en masse mystikk bak den stygge fasaden sin, og de kler seg opprørsk for å skille seg ut men og for å holde folk på avstand.

 

Og til slutt:

"Hva skal det bli av disse ungdommene den dagen de er såpass voksne at de må ta ansvar for seg selv?"

Hvordan klarer du å trekke det sammen med folk som hører på metall.

6817950[/snapback]

Ut i fra måten de kler seg på. Merk deg at jeg sikter til en viss gruppe, og ikke alle som hører på metal.

Lenke til kommentar

Jeg var en svarting med langt fettete hår for litt over et år siden, Hørte på veldig mye som enkelte av dere kaller "bråk". Men så skjedde det et par ting som jeg ikke skal gå nærmere innpå her. Jeg var ikke en av disse typiske über hardcore death metal kidsa, men jeg var innom f.eks Nigthwish og MM. Så som dere "normale" helst grøsser av bare ved navnet :p

 

Har heller aldri hat noen for Dimmu, satyricon og disse fjottene med maskene og disse grand prix tullingene :p

 

Men må jeg velge mellom og vere en hip gangster som hører på 2pac og snopp dog eller en soss som hører på VGlista går jeg lett tilbake til og vere en svarting.

 

Jeg er nå en korthåret kjekkas med farger på klærne, men jeg skal ikke tørre og påstå at musikk smaken min ikke har forandret seg så veldig, men når jeg hører Nigthwish skal det sies at jeg ler en smule. Nigthwish er corny.

 

Jeg hører mye på Pink Floyd, Bob Marley, Pain of salvation, porcupine tree, soundgarden, Audioslave osv osv.

 

Og det med og gå svartkledd og daske maling i ansiktet er mer et Image en og vere så frelst i musikken. Men det skal også sies at "har du noen gang sett en Gother sette på Gnarls Barkley - Crazy"?

 

Så det fleste som går svartkledd hører jo stort sett til en viss musikkstil, men syns det er rett idiotisk at folk dømmer folk PGA stilen sin.

 

Min far gikk selv så langt at han ikke pratet med meg PGA stilen min. (gamle trangsynte fjomp :p )

 

Og det er noe som heter og vokse opp også, i mine 20 leveår har jeg aldri la meg understreke det aldri sett en person over 50 som går rundt og digger metal/death metal/black metal...

 

Så det er vell bare en periode noen går igjennom på samme måte som enkelte bare er fjortisser.

 

Og når det er sagt så syns jeg Gother damer er mye mye penere en Punk damer, men det er meg da :) litt off topic her men...

 

Kanskje Propaganda som har vert innom tråden her har en anelse om hvorfor jeg forandra meg, om han har hat med seg hodet sitt i det siste :thumbup:

 

Det var vell det tror jeg, og ikke grill meg om jeg har stavet et bandfeil eller om her er en skriveleif her, klokka er altfor mye til og ta hensyn til sant.

 

-Fred ut-

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si om alle vokser det fra seg. Husk at de som er 50 i dag, ikke hadde denne typen musikk og klesstil i sin ungdom. Men de hadde andre stiler, og det finnes både hippier fra 60-tallet, glamrock-folk fra 70-tallet og punkere fra 80-tallet som fortsatt lever etter stilen. Ikke se bort i fra at vi om 20 år vil se 50-åringer i patetiske sadometaldrakter.

Lenke til kommentar
Denna diskusjonen har vært oppe 1000 ganger før. Smaken er som baken, la nå folk få like det de vil.

6817913[/snapback]

Men hvis man liker HIM så blir man rivet i fillebiter her inne :p

 

Selv om jeg hører på litt metal så tviler jeg for at jeg går under den kategorien trådstarteren sikter til. Hører på mye rart egentlig, men går vel mest i rock/metal.

 

Edit:

SCV: Jeg liker ikke HIM, bare tenkte på den HIM-tråden som gikk over stokk og stein for en liten stund siden :)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Det er ikke godt å si om alle vokser det fra seg. Husk at de som er 50 i dag, ikke hadde denne typen musikk og klesstil i sin ungdom. Men de hadde andre stiler, og det finnes både hippier fra 60-tallet, glamrock-folk fra 70-tallet og punkere fra 80-tallet som fortsatt lever etter stilen. Ikke se bort i fra at vi om 20 år vil se 50-åringer i patetiske sadometaldrakter.

6818027[/snapback]

 

Jo ja, men jeg tror ikke 40-50 åringer setter pris på den slags musikk (om dette skulle skje) Musikken på 60-70 tallet var mer laidback en den vi har i dag.

40, tja kanskje. 50, begynner og tvile sterkt jeg. 60, den tror jeg ikke helt på. :p

 

Edit: CurSe: HIM suger jo :p

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er ikke godt å si om alle vokser det fra seg. Husk at de som er 50 i dag, ikke hadde denne typen musikk og klesstil i sin ungdom. Men de hadde andre stiler, og det finnes både hippier fra 60-tallet, glamrock-folk fra 70-tallet og punkere fra 80-tallet som fortsatt lever etter stilen. Ikke se bort i fra at vi om 20 år vil se 50-åringer i patetiske sadometaldrakter.

6818027[/snapback]

 

Jo ja, men jeg tror ikke 40-50 åringer setter pris på den slags musikk (om dette skulle skje) Musikken på 60-70 tallet var mer laidback en den vi har i dag.

40, tja kanskje. 50, begynner og tvile sterkt jeg. 60, den tror jeg ikke helt på. :p

 

Edit: CurSe: HIM suger jo :p

6818047[/snapback]

 

Joda, det gjør vi! :p Musikken var ikke i de "voksnes" ører mere laidback på 60/70 tallet. Jeg var selv en Gother på 70 tallet, and I loved it. Misunner dagens skrukketroll som har så mye stæsj, og sirkus og velte seg i tillegg til musikken.

 

Edit:

patetiske sadometaldrakter

 

Snufs...hulk... Slike uttalelser er virkelig sårende.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hah! For en tråd. Jeg trodde du satt som mål å bli tatt seriøst, jeg. Det er en ting at en tilfeldig bruker skriver noe sånt, men en som faktisk er musikkanmelder/skribent... For å ha det som tittel har du overraskende lite innsikt og forståelse for musikk og miljøene de danner.

 

Jeg blir nesten nødt til å humre litt for meg selv, jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...