geir__hk Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Emnet skrevet som en påstand er bokstavelig ment. Jeg synes å merke at bilen sliter litt mer på nylagt asfalt enn på asfaltvei som har ligget i fred noen år. Kan noen underbygge eller motbevise min påstand. Dreier seg om en Nissan Primera 1994 modell med 1.6 liter bensin. Altså ikke akkurat noen racer. Kan det ha noe å si at dekkene -forhjula- er nedslitt med tanke på forbruket? Endret 5. september 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Ny asfalt er mykere, større motstand. Slitte dekk, større flate mot underlag og større motstand? Deilig å kjøre på ny asfalt da Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 ny asfalt suger? hæ, det er jo guds gave til mannen! Ingenting er som å kjøre svin på ny asfalt. Så slipper man all den sporinga og Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Og jeg som trodde alle klagene i dette landet gikk på at vi ikke hadde nok ny asfalt... Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 ny asfalt suger? hæ, det er jo guds gave til mannen! Ingenting er som å kjøre svin på ny asfalt. Så slipper man all den sporinga og 6812123[/snapback] Så du sier at det ikke er guds gave til kvinnen?! Men syns ny asfalt er heeerlig! Slipper sånn ekkel hakking og så er det mykere Lenke til kommentar
RIP Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 ny asfalt suger? hæ, det er jo guds gave til mannen! Ingenting er som å kjøre svin på ny asfalt. Så slipper man all den sporinga og 6812123[/snapback] Så du sier at det ikke er guds gave til kvinnen?! Men syns ny asfalt er heeerlig! Slipper sånn ekkel hakking og så er det mykere 6812142[/snapback] Mente mann som "menneske" *ro-ro* Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ny asfalt er jo herlig å kjøre på, myk og god Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Når asfalten er så ny at du kjenner dekkene suger seg fast i den, og varm asfalt-steiner slår opp under bilen og setter seg fast, er det ikke gøy. Pungterte ei gang da jeg var den første som fikk kjøre i ny asfalt... Og de første dagene er den jævla glatt...skummelt når det er vått... Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 HallO? Ikke kom og klag på nylagt asfalt her i Norge når man først får det...! Ikke vær dag.. Og det er behaglig og kjøre på..=) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 du får faen ikke lov til å klage på nyasfalterte veier . Gleder meg til det skjer en utvikling av veiene sånn generellt jeg, mere 4+feltsveier osv. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 du får faen ikke lov til å klage på nyasfalterte veier . Gleder meg til det skjer en utvikling av veiene sånn generellt jeg, mere 4+feltsveier osv. 6845646[/snapback] Veldig veldig enig med deg..=) Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Har du funnet en nyasfaltert vei? Hvor da? Endret 12. september 2006 av Darkrevan Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det blir mye mindre bråk når man kjører på ny asfalt! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Alltid skal noen klage på veiene! Til og med når de er helt nye! Jeg blir så sint Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hmm, ble denne tråden startet for å provosere? Er vel ingen som seriøst kan finne på å klage på ny asfalt? Kanskje ny asfalt sliter mer på dekkene, men da snakker man første uka den er lagt kanskje... og selv da skal man kjøre fram og tilbake den samme strekningen med ny asfalt (noen få hundre meter kjenner jeg norsk veivedlikehold rett) mange ganger daglig før man merker at dekkene slites mer. Ny asfalt som ikke er så ny at den "kleber" vil slite betraktelig mindre på dekkene enn gammel asfalt, så at dette skal være noe problem har jeg vanskelig for å tro. Endret 14. september 2006 av jonmagne Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Kjører du så ofte på ny asfalt da ? Hvor bor du ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det blir mye mindre bråk når man kjører på ny asfalt! 6853728[/snapback] Ja! Å Kjøre på nylagt asfalt er som å fly, det er ein fantastisk opplevelse når resten av veien er dritt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er utrolig digg, de asfalterte en motorvei ikke langt fra meg for en stund siden. Så kommer du kjørende fra gammel over på ny, BAM. Helt lydstille... flyte på en sky. Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ny asfalt og gammel asfalt er forskjellen på lykke og depresjon. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ny asfalt og gammel asfalt er forskjellen på lykke og depresjon. 6866622[/snapback] og "liv og død" også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå