Gå til innhold

etterlyser: Anime med fantastisk soundtrack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lilium låta fra Elfen Lied serien er utrolig bra, er en veldig trist sang

6799099[/snapback]

Har Elfen Lied boksen, elsker den serien, flott musikk ja ;)

hellsing. må ha de beste soundtrackene jeg har hørt i en anime noensinne! mye instumental musikk med gitar og piano :)

6799365[/snapback]

Høres spennende ut, skal sjekke det ut...er på hugget til å bestille mere, ville ha noen serier med ja fantastiske soundtrack :D

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Cowboy Bebop har uten tvil det sterkeste soundtracket av alle serier jeg har sett. Musikken er ganske variert, med blanding av både jazz, blues, rock, orkestermusikk osv.

Det er Yoko Kanno som er ansvarlig bak musikken i Cowboy Bebop (de som har sett f.eks Escaflowne, Macross Plus eller Wolf's Rain vet godt hvem dette er).

Hvis du liker electronica/hip hop burde sjekke ut Samurai Champloo i tillegg. Denne serien har et veldig bra, men litt mer ensporet soundtrack, så det blir mer aktuelt hvis du liker denne sjangeren veldig godt.

Men uansett: hvis du ikke har sett Cowboy Bebop ennå er det langt i fra bare den gode musikken som gjør at du må se denne serien så fort som mulig! ;)

Stol på meg, du kommer ikke til å angre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Naruto har veldig mye bra musikk, riktignok er ikke noe av musikken laget til Naruto(musikken er forandret litt) men jeg har funnet flere fete japanske band gjennom Naruto. Nami kaze sattelite og Haruka kanata er mine favoritter så langt.

Og Love hina musikken er jo noe som alltid for deg i godt humør :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Beck er alltids fint. liker spesielt en sang fra Ergo Proxy som heter Monoral - Kiri :)

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar

Hellsing: Mørk melodisk rock blandet med sær japansk musikk som ofte står fantastisk godt i kontrast med handlingen. Musikken fra den nye serien er ikke like bra som den gamle men fy faen for en rå musikk det er til der også, og det er jo bare to episoder sålangt ;)

btw: spesielt legg merke til introlåta til hellsing, fantastisk :)

Princess Mononoke OST: deilig avslappende musikk med klassisk orchestrial ghibli oppbygning. er jo trossalt Joe Hisaishi som har laget dem som med det meste annet for Miyazaki. Fantastiske saker.

Cowboy Bebop: Herlig, herlig herlig :)

Elfen Lied: Noe bra her, noe litt mer kjedelig theme saker.

Bleach: Noe er litt sprøtt og morro men kampsangen er helt konge. Heter Number One og er av Hazel Fernandes. Er hovedsaklig litt techbeat + råe elgitarer pluss dobbelt med ville soulstemmer. unik og fantastisk kraftig låt :)

trigun: Flott heavy/rocket musikk selv om det ikke er så alt for mye av den. Minner en del om hellsing selv om dette ikke er like mørkt og er nermere ren metal.

Det skulle da holde litt ^^ Mye bra musikk i anime da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...