Gå til innhold

Hva skremte deg mest som barn?

Cheshire Cat

Anbefalte innlegg

Hva skremte deg mest som barn?

Dette er noe jeg vil vite til dels fordi jeg er nysgjerrig og siden jeg skal lage en skrekkfilm om en måned.

Jeg har en teori om at alle var virkelig redd noe som barn. Ved å finne ut generelt hva Ola og Kari Nordmann fryktet som små, skal jeg prøve å skremme vettet av tilskuerne. Målet mitt er å åpne dørene til redselen man har stengt etter som man har blitt eldre, framkalle de gamle fobiene.

Dere skal med andre ord dele deres redsel med hverandre og hjelpe meg med å lage en ille film!

Noe av det jeg var mest redd for som liten var levende dokker. Levende dokker med store øyne som nistirret på deg med et stort smil om munnen (får frysninger når jeg tenker på det *sjekker bak meg*).

Og mørket. Ikke mørket i seg selv men hva den skjulte - det ukjente.

Din tur!

Nikken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel laget filmer om de fleste fobiene folk hadde, fra dukker (Chuckie) til høyder (Vertigo) til spøkelser (utallige filmer). Det som skremmer folk mest, og dette bevises av den nye asiatiske trenden, er ting man tidligere har sett på som uskyldige og rene, som plutselig blir fæle.

Filmer som The Grudge, The Ring, The Omen og The Exorcist skremte folk fordi barn er noe av det mest uskyldige i verden, og derfor ikke noe man venter skal skremme en. Finn noe uskyldig, f eks valper eller pusekatter, og gjør dem infiserte med et eller annet som gjør at de blør fra øynene og infiserer folk videre ved å bite dem. Sånt skremmer.

Lenke til kommentar
Det er vel laget filmer om de fleste fobiene folk hadde, fra dukker (Chuckie) til høyder (Vertigo) til spøkelser (utallige filmer). Det som skremmer folk mest, og dette bevises av den nye asiatiske trenden, er ting man tidligere har sett på som uskyldige og rene, som plutselig blir fæle.

Filmer som The Grudge, The Ring, The Omen og The Exorcist skremte folk fordi barn er noe av det mest uskyldige i verden, og derfor ikke noe man venter skal skremme en. Finn noe uskyldig, f eks valper eller pusekatter, og gjør dem infiserte med et eller annet som gjør at de blør fra øynene og infiserer folk videre ved å bite dem. Sånt skremmer.

6792553[/snapback]

Har tenkt å bruke søstra mi, jente på 10 år med langt blondt hår.

Men selve ondskapen skal man aldri får se/vite hva er. Der kommer man tilbake til det ukjente.

Btw, skole prosjekt og filmen skal vare 5 minutter =)

Lenke til kommentar

Jeg var redd for "trollet"! I huset vårt har vi en hall som er helt mørk når om når alle lysene var av og det var da trollet var der, sa broren min vel og merke.. Jeg sprang alltid opp, tørte ikke se bak meg og kjente det var et "sug" i magen. :D Nå er jeg 18, så nå lar jeg et lys stå på i gangen :cool:

Og forresten, ifjor var jeg på ferie til usa. Pga jetlag osv fikk jeg ikke sove kl 4 om natten så jeg bestemte meg for å trene. Jeg skulle til å springe opp trappene til sånn ca 20 etasjer da jeg følte jeg kjente meg igjen. Jodah, inflight movie var the "the ring 1/2" og jeg er helt sikker på at trappene var helt like som den ene scenen i filmen! Jeg sprang rimelig kjapt opp da ja. Var vel 17år da :D

Btw, Huldra er ei skummel dame...

Og som nevnt: Hufsa klarte å få meg vekk fra mitt favoritt tv-program som barn. Klarte ikke se på når hun kom :cry:

GL!

Lenke til kommentar
Jeg var alltid redd Huffsa fra mumi trollet. Hver gang den kom så spilte di en skikkelig creepy melodi ^^

6792578[/snapback]

Ja, det samme gjelder meg. Jeg hadde mareritt om at Huffsa vandret utenfor Barnehagen min og vi måtte gjemme oss inne for ikke bli tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...