oddity Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Min Compaq EVO n620c gikk i bakken akkurat og det ser ut som skjermen har tatt kvelden. Noe av bildet er fryst slik det var før "ulykken" og resten er ganske svart. Er det verdt pengene å reparere/bytte en slik skjerm, eller er maskina mi søppel..? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 HP og Compaq repareres av Infocare, så du kan godt høre med dem. De gangene vi har sendt forespørsler til Infocare for kunder har bytte av skjerm på laptop kostet drøye 4000,- Lenke til kommentar
oddity Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Det var noe sånnt jeg var redd for ja.. Er vel det laptopen var verdt før kræsjen. Det er en 1.5GHz Pentium M med 512 MB RAM forresten.. :-( Jeg får høre med dem! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hvis alt annet fortsatt snurrer rundt kan du bruke den til en server av noe slag, eller i beste fall som en liten HTPC, med TV- eller LCD-skjerm og lydanlegg tilkoblet. Da er man jo ikke avhengig av selve laptop-skjermen. Hvis du mener den er søppel og ikke vil beholde den, så er det bare å sende meg en PM. Jeg har plass til en laptop i søppelkassa mi Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja, du kan jo også kjøpe deg en billig 19" LCD skjerm og bruke den med det.. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hvis alt annet fortsatt snurrer rundt kan du bruke den til en server av noe slag, eller i beste fall som en liten HTPC, med TV- eller LCD-skjerm og lydanlegg tilkoblet. Da er man jo ikke avhengig av selve laptop-skjermen. Hvis du mener den er søppel og ikke vil beholde den, så er det bare å sende meg en PM. Jeg har plass til en laptop i søppelkassa mi 6785354[/snapback] Jada Jeg mente vel ikke søppel helt bokstavlig, hehe. Har tenkt på de løsningene her, men jeg har liksom lyst på en bærbar.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skifte laptop på bærbar er dyrt ja.. skal ikke være etterpåklok, men jeg anbefaler virkelig tabbeforsikring til alle med laptop, og spesielt til de som skal ta den med seg litt rundt. Det er bare en brøkdel av summen for en ny skjerm og den dekker jo alle tabber i 3 år. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Skifte laptop på bærbar er dyrt ja.. skal ikke være etterpåklok, men jeg anbefaler virkelig tabbeforsikring til alle med laptop, og spesielt til de som skal ta den med seg litt rundt. Det er bare en brøkdel av summen for en ny skjerm og den dekker jo alle tabber i 3 år. 6790914[/snapback] Det er ikke laptopen på den bærbare som er ødelagt, det er skjermen på laptopen... Tabbeforsikring? Hvor får jeg det og hvor mye koster det? Jeg hadde tre års garanti på den, men den gikk ut i juni. Hadde vel neppe fått igjen noe på den uansett siden det var min egen feil.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skifte laptop på bærbar er dyrt ja.. skal ikke være etterpåklok, men jeg anbefaler virkelig tabbeforsikring til alle med laptop, og spesielt til de som skal ta den med seg litt rundt. Det er bare en brøkdel av summen for en ny skjerm og den dekker jo alle tabber i 3 år. 6790914[/snapback] Det er ikke laptopen på den bærbare som er ødelagt, det er skjermen på laptopen... Tabbeforsikring? Hvor får jeg det og hvor mye koster det? Jeg hadde tre års garanti på den, men den gikk ut i juni. Hadde vel neppe fått igjen noe på den uansett siden det var min egen feil.. 6790931[/snapback] laptop på bærbare... Er litt surrete jeg... Du kan kjøpe det i butikken når du kjøper pcen. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hehe, okay. Takk for alle svar! Jeg tenker jeg ringer HP support til mandag for å finne ut hvor mye en reparasjon/bytte vil koste. Men dette med tabbeforsikring - Går det an å kjøpe det til ting man allerede har? Jeg er f.eks livredd for å velte og ødelegge noen høyttalere jeg har kjøpt brukt.. (ja, OT, men dette er MITT topic hehe) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hehe, okay. Takk for alle svar! Jeg tenker jeg ringer HP support til mandag for å finne ut hvor mye en reparasjon/bytte vil koste. Men dette med tabbeforsikring - Går det an å kjøpe det til ting man allerede har? Jeg er f.eks livredd for å velte og ødelegge noen høyttalere jeg har kjøpt brukt.. (ja, OT, men dette er MITT topic hehe) 6790982[/snapback] Hør med forsikringsselskapet ditt. Kan hende de har noe. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du finner mange sites på nettet for "nye" lcd paneler, som du kan bytte selv. Det krever litt tålmodighet, men det er en meget simpel operasjon. E-bay har og av og til skjermer til evo serien. Bruk Google! Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Takk for tipset JoKr! Jeg trodde det var håpløst å bytte skjerm på laptop selv, men der er jeg kanskje feilinformert. Det skal sjekkes ut! @datating: Jeg har ikke noe forsikringsselskap jeg bruker, men noen fortalte meg tidligere i dag at jeg burde få meg innboforsikring (jøss..). Jeg lurte vel egentlig på om noen visste om noen spesifikke forsikringsselskap/avtaler.. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg trodde det var håpløst å bytte skjerm på laptop selv, men der er jeg kanskje feilinformert. Jeg har byttet skjerm på 2 laptoper selv, det vanskeligste er å vite hvordan du trekker ut og setter inn en flatkabel (og det er lett), tar bare litt tid å gjøre jobben...pluss-minus 1 time regner jeg med. Men hvis bilde henger i skjermen, kan det evt også være problem med inverteren, eller kun den faktisk. Har du koblet til en ekstern skjerm og sjekket outputen? (den sjekker ikke inverteren, men det kommer kanskje opp i 300 doller inkl. frakt for delene, og da er det greit å være noe lunde sikker på at resten funker som det skal). Såg nettopp en 14.1" på ebay til 125 dollar buy now. Det var bare 1024x768, 1400x1050 modellene går for en del mer, og det er jo både 14" og 15" versjoner av 620. Lykke til. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Den funker fint med ekstern skjerm. Den som står på er en 15" på 1280x1024. Takk for info - skal se hva jeg finner! -edit- Forresten hang bildet igjen på skjermen første gangen jeg restartet den etter fallet. Dvs. ca halve skjermbildet hang igjen - den andre halve delen var svart/grønn.. Etter flere restarter er hele skjermen bare rør (med et skille rundt midten). Endret 2. september 2006 av oddity Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hei, har skiftet skjerm på bærbare selv flere ganger nå. Sjekk nummeret som står på baksiden av panelet (innebærer åpning) søk det nummeret på ebay eller google så finner du som regel en grei pris, jeg har som regel betalt rundt 1000.- inkl frakt og mva. Bruk god tid så går det bra Edit: har baklyset gått? Kan du skimte resten av bildet igjenom det "mørke" Endret 2. september 2006 av Howard_ Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Nei, skjermen lyser. Det går et ujevnt skille diagonalt fra oppe venstre til nede høyre. På oppe-høyre delen kunne jeg se det _tidligere_ skjermbildet etter _en_ restart. Etter neste restart er den mørk, ikke svart, med horisontale og vertikale striper. Nedre del er hvit med liknende striper. 1000 kroner høres jo ikke så ille ut. Jeg kan gjerne prøve å skru litt selv. Nummeret bak panelet, mener du bak skjermen, innenfor "kabinettet"? Ser ut som om det er vanskelig å få åpnet, men jeg skal sjekke det ut. Takker igjen for svar og mulige løsninger! Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) ja, det er mange skruer, men det er ikke vanskelig. Nummeret står som regel bak på en sticker. Hvis du ikke finner det kan du åpne, ta et bilde og sende meg på pm, så skal jeg se om jeg kan finne en god pris. Endret 2. september 2006 av Howard_ Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Supert! Skal prøve å få åpnet den i morgen. Er ikke helt stø på labben nå. (men hva skal du se etter på et bilde hvis jeg ikke kan finne stickeren med nummeret?) Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvis du ikke kan finne noen klistremerker, så ta et bilde av både bakside og fremside. strekkoder er fine å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå