Aetius Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg bestilte for en tid siden ADSL2+ hos Ventelo/catch/Bluecom via Bredbåndsguiden og ga dengang klar beskjed om at jeg ikke overtok leiligheten for 15 august og at montøren derfor ikke måtte komme før den datoen. Ikke noe problem var tilbakemeldingen, på grunn av montørstreik var leveringstden uansett 4-6 uker, noe som ville sette montørdato lenge etter overtagelsen. Ikke lenge etter fikk jeg beskjed om at montørdato var satt til 8 august, altså en uke før overtagelsen. Jeg sendte beskjed tilbake om at den datoen måtte kanselleres og en ny settes. Det ble gjort, fikk jeg beskjed om. Noen dager etter fikk jeg melding om at modem var sendt, og atter en gang måtte jeg melde fra til ISP om at jeg ikke hadde overtatt leiligheten ennå, og at modemet derfor måtte sendes i retur. Greit nok var svaret, jeg skulle la modemet gå i retur og så skulle de sende et nytt når overtagelsen var et faktum. Noen dager senere ringer telefonen min. Det er underleverandøren som stiller med montør og de vil gjerne bekrefte montørdato 8 august. Nei, sier jeg for n'te gang, den er kansellert og jeg må få en ny. Ny montørdato ble satt til 21 august. Jeg innfinner meg i min nye leilighet 15 august og gir beskjed om det til Ventelo (eller hvaffaen de kaller seg nå for tiden). Da kan jeg bare hente modemet som ligger på postkontoret, sier de, så slipper de å sende et nytt. Neida, ifølge posten hadde det modemet gått i retur en uke tidligere, men da jeg fortalte det til Ventelo sa de at modemet hadde blitt sendt til feil adresse. Nytt modem kommer i posten noen dager senere, denne gangen til rette tid og til rett postkontor. For sikkerhets skyld emailer jeg Ventelo og får bekreftet 21/8 som montørdato, og at montøren ringer på forhånd for å avtale tidspunkt. Alt i orden, er svaret. Jeg sitter hjemme 21 august og venter på montør, men verken montør eller telefon fra montør melder seg. Jeg kontakter Ventelo og får beskjed om at Telenor hadde glemt å sende ut montør til meg. Ny dato ble satt noen dager senere, og denne gangen dukket fyren opp. Han gjør sitt og gir meg beskjed om at jeg vil ha linje ca fire timer senere, dvs ca kl fire. Klokken fire kommer og går, og jeg får ingen forbindelse. Klokken halv seks ringer jeg Ventelo og får beskjed om at de kan ingen ting gjøre, annet enn å rapportere det som en feil på linjen. Jeg får senere beskjed om at feilrettingsdagen er 1 september. Jeg tar kontakt med Ventelo og gir beskjed om at jeg er bortreist den datoen, og at dersom linjen ikke er fikset innen jeg kommer tilbake dagen etter, vil hele sulamitten bli sendt i retur til Ventelo. Det er greit, får jeg beskjed om, for alt skal være i orden innen 1 sept. I dag fikk jeg melding fra Ventelo om at datoen for reparasjonen var utsatt til 4 september. Jeg ringer og spør hvorfor og får til svar at feilen viste seg å være mer komplisert enn forventet. Jeg sier at nok er nok, og at jeg vil kansellere hele bestillingen. Da truer Ventelo med avgift pga brudd på bindingstid. Slik står saken nå. Jeg er sjokkert over at et såkalt seriøst firma kan rote så enormt og fremdeles ha kunder. PS! Jeg roet meg etterpå og skrev til dem at jeg skulle gi dem EN sjangse til, men at jeg ønsket å heve kjøpet dersom jeg ikke var på nett i løpet av 4 september. Endret 4. september 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Tore Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Kan ikke si du har gjort det særlig enkel for dem heller da... Bestille lenge før du faktisk kan motta varen... Ja dine 14dagers returett er over så du bryter i såfall bindingstiden... Du er unsett bare noen dager fra å få den ADSL2'n nå da... Ingen store aktører tar hensyn til kunden lengre desverre, deres regler, deres spill, & dine penger er deres penger... De største er verst... Endret 31. august 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Tja, ser ikke det helt enormt sjokkerende med dette, dette er ganske normalt at nyinnstallasjoner har feil og det gjerne tar noen dager hvis det er mer omfattende feil. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ventelo er ramme på å gjøre feil da... De irriterer meg grenseløst! Har vel hendvent meg 5-6 ganger både på mail og telefon... Sist gang for 2 måneder siden da jeg snakket i 3 timer med både salg og support avdeling... De lovet på tro og ære at de skulle rydde opp i mine problemer men det er dog ikke gjort. Så i dag ringte ei kjerring meg fra salgsavdelingen og spurte meg om jeg kunne tenke meg å gå over til Ventelo når det kom til mobilen... Nei så absolutt ikke sa jeg til henne og jeg vurderer sterkt å kutte bredbåndet også.... Hennes måte å hjelpe meg på var å skulle sette meg over til support... Yeah right... akkurat som om det løser noe som helst... Jeg kjenner noen som jobber i Ventelo, dog på bedrift avdelingen. Systemet suger så hardt der inne! Noen som vet å lang oppsigelsestid man har hos Ventelo.... Har ingen bindingstid igjen heldigvis! Sukk, alt funka bra når Bluecom holdt på... problemene startet den dagen Ventelo kom på banen med pengesekken sin. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Kan ikke si du har gjort det særlig enkel for dem heller da... Bestille lenge før du faktisk kan motta varen... 6778298[/snapback] Jeg er pga jobb avhengig av å ha nett så raskt som mulig etter innflytting, så hva ellers skulle jeg gjøre da? Dessuten har de som jeg skrev gang på gang blitt gjort oppmerksomme på innflyttningsdagen, så det skulle være en smal sak å ha ting på stell på forhånd. Men neeeeiiiiida... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) 4 september har kommet og gått, men har jeg internettforbindelse? Neh! Tror jeg hever kjøpet jeg. UPDATE: Var saktere gjort enn lett å heve det kjøpet. Jeg har nå sendt to beskjeder til ventelo om at jeg hever kjøpet, og likevel ringte de meg i dag, tilsynelatende uvitende om at det var noe problemer. Jeg oppga nok en gang at jeg ønsket å heve kjøpet, bare for en time senere å motta mail der jeg får beskjed om at jeg nå har fått nettforbindelse. Jeg tester, og neida - nix nett. Endret 6. september 2006 av Aetius Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Bluecom var en utmerket ISP i begynnelsen, før det over hodet var snakk om noe oppkjøp som helst. Men allerede etter det første oppkjøpet (catch?), begynte ting å gå sakte nedover. Etter oppkjøp nr. 2 (Ventelo), gikk alt "ad dundas" og de bynte både med merkelige policyer og dårlig support. Bl.a. så leverer de ikke 6mbit på telenorsentraler (max 4mbit), og så vidt jeg vet er de eneste ISP som ikke gjør dette. Jeg konfronterte dem med dette (i den perioden jeg hadde BC), og svaret jeg fikk på mail, etter mye ringing fram og tilbake for å finne ut av dette; var at "det ikke lønnte seg, så de satset ikke på abbonenter som var tilknyttet telenors DSLAM". Mitt svar var "Ja det var jo jævlig synd. Nå har jeg vervet 25 kunder hos dere (hadde en spesiell avtale med salgssjef igjennom en underskriftskampanje for å få bygd ut ADSL i bygda vår), også serverer dere meg dette! Jeg sier herved opp mitt abbonement". Har brukt directconnect ca. et år i etterkant nå, og er foreløbig veldig fornøyd med dem. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg oppga nok en gang at jeg ønsket å heve kjøpet, bare for en time senere å motta mail der jeg får beskjed om at jeg nå har fått nettforbindelse. Jeg tester, og neida - nix nett. 6805363[/snapback] Lol... minner meg litt om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå