paalkreps Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Skal kjøpe meg en bærbar som jeg kommer til å bruke på skolen til skolearbeid, men mest spilling hjemme eller hos venner (LAN). Alternativet er å kjøpe en bærbar som er ok for studenter, og en stasjonær spilldata med mulighet for SLI og PhysX. Hvis det blir XPS1710 kommer jeg til å inkludere 2gb ram og 7900gtx go kortet, samt 7200rpm hd. (1års service, ca 18tusen) Sitter og lurer sånn på om jeg skal bare bestille XPS1710, eller om det er en feiltagelse, så jeg vil høre med dere kyndige der ute og sjekke om jeg gjør en tabbe. pål ---------------- Spørsmål 1: Jeg ser at XPS 1710 kommer veldig snart til å ha Core 2 Duo innebygget, men vil tapet av mulighet for PhysX kort eller sli være kritisk for spill de neste 2-3 årene? Spørsmål 2: Er GO 7900GTX kortet i XPS1710 bedre enn et vanlig 7900GT kort? Spørsmål 3: Hvis jeg kjøper "spilleren" oppsettet som HW.no anbefaler til 12000, vil det være bedre kjøp for en gamer enn en XPS1710 til 18tusen? Spørsmål 4: Noen som vet om Dell.no kommer til å oppgradere XPS sitt 7900gtx kort med noe heftigere den nærmeste tiden? Spørsmål 5: Finnes det andre GAMER bærbare utenom dell inspiron 9400? Kan strekke meg til 20tusen for en bærbar gamer pc, men helst mellom 10-18 lapper. Lenke til kommentar
paalkreps Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 bump~ Noen som vet? Forresten, er x1600 go kortet bedre enn 7600 go kortet på spill?? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ring Dell, så får du en bedre deal! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg har en Inspiron 9400 (det er samme chasis som XPSen) med et 7900 go kort og mye annet stash, og jeg må innrømme at det er en god kombo og spille på, jeg tviler egentelig på om xpsen med gtx kort kommer til og stå tilbake fra en pc med et 7900 gt kort, vill tippe det ca lik ytelse. kan ikke si noe sikkert da det ikke fungerte og gå oå anbefalinger. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 en xps ender fort opp på 20K. mens du for litt over 10K får en super stasjoner som er en del kraftigere enn XPS så kan du legge penger tilside for neste generasjons skjermkort Lenke til kommentar
anders! Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Spørsmål 1:Jeg ser at XPS 1710 kommer veldig snart til å ha Core 2 Duo innebygget? 6776650[/snapback] Kommer det nye CPUer til XPS 1710? Har de ikke Core 2 Duo nå a? Endret 1. september 2006 av AndersdD Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det skal være up to date på Core Duo på XPS nå hos Dell.no I9400 og 6400 har nå fått det som valg mulighet. Men på saken, så er dette en veldig stor smaks sak. Dette er opp til deg. Du må nok forventer at prisen bikker 13-14K for og få et "bra" byggesett til en stasjonær pc, i forhold til en spekket muskebunt fra Dell, med 7900GTX og T7400, 2GB minne fks.... og stiger jo prisen her fort opp til 22-24k Spm vil du ha portabelt, eller nesten portabelt som SFF kabbinet eller vanlig str kabbinet. Også må vi vite litt om bruks område, forstår jo at du er en "gamer" når du skal ha en XpS... Lenke til kommentar
paalkreps Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Skink: Hæ? Får jeg det billigere via tlf enn jeg gjør via websiden?? Må innrømme at jeg ble litt glad nå Anders: core 2 duo kom i salg i dag på dell.no Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på hvilket bruk den kommer til å bli mest brukt til før nå.. Jeg postet egentlig bare her fordi jeg var litt usikker, og jeg er det enda. Her er min situasjon: Jeg er en student i videregående som kommer til å bruke PC 100% av tiden på skolen, og til lekser. (konsentrasjonsvansker). Jeg kommer til å spille mest hjemme, eller hos kompiser. Jeg har 10000 til gamer pc, og jeg får støtte fra læremiddel-sentralen på 9000, men det er KUN til bærbar.. Jeg elsker å spille, og har ingenting imot å dra med meg en tung stasjonær til venner. XPS ville jeg ha pga jeg har siklet etter den leeenge, og jeg liker å spille. Jeg har en grei stasjonær med x1600pro,2.4ghz,512+256 ddr1 ram. Jeg innser at en stasjonær til 10-14 tusen vil bli en syk upgrade til det jeg har nå, og at det vil bli mye bedre enn en XPS1710.. Så sånn som jeg ser det har jeg 2 muligheter: Alternativ 1: Jeg kjøper XPS1710 og spiller og blir glad og fornøyd hjemme og på skolen. Kobler min stasjonære sammen med XPS og har litt Heroes 4 linking og Starcraft kvelder. Spiller Everquest og CS:s glad og fornøyd. Alternativ 2: Jeg spytter i 1000 til de 9000 fra HMS, og kjøper meg en bærbar med core2duo og ett "ok" spill-3dkort for 10000. Jeg selger min stasjonære for 3000 og kjøper meg en super Stasjonær til ca 12000 og sparer til ett ekstra kort for sli, eller et physX kort. Blir fortsatt glad og fornøyd med linking og spilling. Størrelsen på kabinett etc er ikke viktig. Har bil og muskler Er det noen som vet om en billig laptop til ca 10 eller under med bedre 3dkort enn 1600go og 7600go? Finnes det? Kan i verste fall nøye meg med en laptop med Core2Duo,DDR2(667mhz),og x1600 kortet. hyyyl! hjeeelp Lenke til kommentar
paalkreps Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Sitter og vipper mot XPS1710en. Er det noen alternativ for gamere med ca. 18000 til rådighet? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Har selv en xps m170 gen2 6800gtx (får ca 145fps i stresstesten på cs:sourse.) Kjempe pc, Har planer om kjøpe 7800gtx til den om ikke så lenge. Elsker xps`n min. Noe tung men er jo lettere å drasse på enn en stasjonær Om du går for m1710 så ta den feteste skjermen bære! Og ja du får bedre pris om du ringer Endret 3. september 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 tror det beste egentelig er å gå for en xps og så eventuelt kjøpe seg en ektren hadsik (hdd plass er det eneste stedet hvor berbare pcer står tilbake for sine stasjonære mortparter i dag) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå