goose Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei. Vi studenter i Høgskolen i Østfold organiserer felles innkjøp av laptoper. Alle kan benytte seg av dette tilbudet så du trenger ikke å være student for å kunne kjøpe. Det er 5 laptoper å velge mellom fra Acer og IBM. Sjekk prisen på ACER maskiner. Dere finner tilbudet her: http://www.kmfk.no/student_tilbud.pdf For mer info kontakt meg på PM Lenke til kommentar
goose Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Da bumper jeg første gang:P Om dere vil så informer alle sammen om dette tilbudet da de to Acer maskinene ligger ikke så ille i pris. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Bra pris på den siste aceren, hadde nok vurdert den om jeg ikke akkurat hadde kjøpt meg bærbar. Lenke til kommentar
goose Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Har ikke peiling. Men IBM er jo kjent for å prise PCene siden høyd da de satsert mest på Bedriftsmarkedet, og du vet, er du en bedrift så må du betale mer, og det synes jeg er høl u hue. Derfor kjøper jeg Acer bærbare, da de gir veldig mye for lite penger. Ja den siste Aceren er bra priset! Lenke til kommentar
goose Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 bumper igjen posten Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Hva menes med spørsmålet egentlig? Celsius koster 19k og T60p koster 18k. Og så synes du ThinkPaden er drøy i pris? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Har ikke peiling. Men IBM er jo kjent for å prise PCene siden høyd da de satsert mest på Bedriftsmarkedet, og du vet, er du en bedrift så må du betale mer, og det synes jeg er høl u hue. 6780923[/snapback] Bedriftsmarkedet er interessert i kvalitet, ikke nødvendigvis det siste innen hardware. De vil ha maskiner som tålen en støyt. Derfor velger de IBM. Ikke fordi det er dyrere. De får det de betaler for når det kommer til IBM. Ingen knirking, ingen løse knapper, inget slapt plastdeksel. Jeg har vært bort en IBM R50, der en 5 år gammel jente har stått oppå lokket mens maskinen var på. Ingen merker, hverken på lokket eller skjermen. Ørjan... Endret 15. september 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Har ikke peiling. Men IBM er jo kjent for å prise PCene siden høyd da de satsert mest på Bedriftsmarkedet, og du vet, er du en bedrift så må du betale mer, og det synes jeg er høl u hue. Derfor kjøper jeg Acer bærbare, da de gir veldig mye for lite penger. Ja den siste Aceren er bra priset! 6780923[/snapback] IBM er kjent for å ha god byggekvalitet, dvs solide PCer som tåler en tur i gulvet. Det kan du neppe regne med at en Acer gjør. Mht til skjermen på Aceren, WSXGA+ er vel ikke 1280*800, trodde det var 1680×1050 som etter min mening er minstrekravet mht oppløsning på en 15.4" skjerm og 17" WXGA ser jeg for meg er en ubehagelig opplevelse... T60 har mao hvertfall bedre skjerm og raskere CPU. Om det er verd prisforskjellen vet jeg ikke, men den er åpenbart rettet mot en annen brukergruppe. Noe annet som slår meg er at INGEN av dem kommer med Core 2 duo CPUer... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Hva menes med spørsmålet egentlig? Celsius koster 19k og T60p koster 18k. Og så synes du ThinkPaden er drøy i pris? 6867554[/snapback] Celsius H240, som koster 19.000 til FULLPRIS. fullpris på T60p: 34.000. Ja, det er litt drøyt i pris, når både byggekvalitet og hardware er tilnærmet likt Celsius H240 som da koster litt over halvparten. Endret 15. september 2006 av ventle Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvor mange tror du kjøper den til full pris da? (svaret er; ingen. Alle får spesialpriser) Hva er det som gjør Thinkpad T60p så drøy i pris? Specs er vel omtrent lik Fujitsu Siemens Celsius H240, som koster 19.000 til fullpris? 6777508[/snapback] Hva menes med spørsmålet egentlig? Celsius koster 19k og T60p koster 18k. Og så synes du ThinkPaden er drøy i pris? 6867554[/snapback] Celsius H240, som koster 19.000 til FULLPRIS. fullpris på T60p: 34.000. Ja, det er litt drøyt i pris, når både byggekvalitet og hardware er tilnærmet likt Celsius H240 som da koster litt over halvparten. 6868118[/snapback] Lenke til kommentar
kindings Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (svaret er; ingen. Alle får spesialpriser) Eldste salgstrikset i historien, dvs få folk til å føle seg spesielle ved å gi "gode" rabatter i stedet for å bare kjøre lave priser for alle. Særlig sportsbutikker har en stygg tendens her, dersom jeg ikke får rabatt i en sportsbutikk vet jeg at jeg subsidierer andres rabatter, dvs jeg passer alltid på å få med meg det jeg kan. Dette er vel bakgrunnen til det noe uoversiktelige prissystemet til Dell, dvs dersom du er heldig kan du spare flere tusen, er du uoppmerksom går du glipp av alt. Ringer du til Dell, så sparer du enda mer, selvom du går glipp av den "spesielle" internett prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå