Gå til innhold

Annbefaling av Anime


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle finne meg en Anime serie jeg kan bli "helta" på..

Men har ikke vært innom faget noe særlig før, så trenger et tips..

 

Kriterier...

 

- Action

- Bra tegnet/animert (Høy kvalitet)

- God Storyline

- Gjerne Sci-Fi

- Helst engelsk eller engelsk døbba

 

Tar gjerne imot tips om filmer også...

"Wonderful Days" noe bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja her er noen jeg så på:

 

Berzerk (syk sykt kult action stort sverd hogge 100 man alene anime)

GTO (great teacher onizuka) Møkk Fett!

Love Hina ganske kult å se den stakkars gutten på et jenteuniversitet få så mye juling av jentene:P

Naruto...har bare sett noe...men fra hva jeg har sett er det ganske kult:)

Lenke til kommentar

med dine kriterier så burde du prøve GUNDAM Seed!

Kjempebra tegnet (beste tegning jeg har sett i noen anime serie), det er en sci-fi serie, du kan få den i dual audio altså i engelsk (dog jeg foretrekker all anime på japansk, gundam på japansk er å foretrekke =))

bra storyline og gode karakterer, og tonn med action :)

Gundam seed er min yndlingsserie, og det er ingen over eller ved siden imo :)

Lenke til kommentar

Ser Zipang om dagene. Handler om et moderne japansk krigsskip som blir sendt tilbake i tid til andre verdenskrig ved et uhell. Storyen og animasjonen er veldig bra.

 

Ellers har du innen sci-fi, eksempelvis Last Exile og RahXephon som er to av mine favoritter som jeg gjerne ser om og om igjen. Finnes forøvrig en god del, får la det være opp til andre å liste opp flere serier. :)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Neon Genesis Evangelion er noe av det beste jeg har sett uansett sjanger. Selv om serien handler om kjemperobotpiloter, er det ikke først og fremst slåssing det handler om, selv om det også forekommer. Alle hovedpersonene er komplekse som bare juling, og man blir skikkelig glad i dem. Den japanske dubbingen er også helt fantastisk, særlig av hovedpersonen. Man blir rørt, glad og lei seg om en annen av denne serien, og den presterer gjennom hele handlingen å gjøre deg helt paff av overraskelse ved å ta nye vendinger du aldri hadde forestilt deg. Uhyre bra tegnet er den også. Det er ikke mange filmer eller serier jeg gidder å se flere ganger, men dette er en av dem. Du skal sjekke ut denne serien.

 

Nå har serien dukket opp på DVD i Norge, attpåtil med norsk tekst. De hadde den i hvert fall på Playcom i Bergen, til 99 kroner per plate over 6 DVD-er. Det er den absolutt verdt. Du kan også bestille denne finfine boksen. Jeg har den selv, og hvis du er heldig og den blir oversett i tollen, kommer den på under 300 kroner.

 

Forøvrig er Ghost in the Shell: Stand Alone Complex en skikkelig tøff serie som imidlertid kan bli litt stillestående iblant. Liker du filmene er det dog ingen grunn til å styre unna serien, som foregår i en alternativ historielinje hvor Kusanagi aldri møter Puppet Master. Serien er heftig tegnet; kanskje ikke like bra som filmen, men likevel meget bra med mange fete robotanimasjoner.

 

EDIT: Måtte legge til litt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Har du sett Final Fantasy filmene? de er geniale :D

6768444[/snapback]

 

Så den ene som gikk på kino og slikt her for en stund siden.

Hvor mange er det?

6770339[/snapback]

det er vel bare to tror jeg

6770437[/snapback]

 

Det er to filmer (The Spirits Within og Advent Children), men disse er jo CGI og ikke riktig definert som direkte anime. Men det er jo også en anime-serie som heter Final Fantasy Unlimited. Har ikke sett den selv, så jeg kan ikke si så mye om den.

Lenke til kommentar
Heller mest mot Gundam Seed her. Så første episode nu..

Finnes de i engelsk dubba?

 

Og er det slik at "Gundam Seed" kom først, så com "Gundam Seed Destiny" (Season 2)..

"Gundam Seed Special Edition" er da?

6772658[/snapback]

 

 

Gundam SEED kom først og Destiny etterpå.

 

Finnes også 3 Gundam SEED filmer, som er hele SEED serien kortet ned til 3 filmer.

 

Også har du Gundam SEED Astray som er spinoff fra SEED.

 

Destiny har også blitt laget film av, akkurat som med SEED. Dette er det som kalles special edition.

 

Også finnes det manga -> Gundam SEED, Astray, MSV og Destiny

Lenke til kommentar
Så det lønner seg å skaffe seg Special Edition da, siden jeg leste et sted at de har scener som ikke var med i de orginale episodene..

Blir litt "Directors Cut"

6773786[/snapback]

 

 

Når det gjelder SEED er det best å se hele serien. Hvis du bare ser filmene vil du ikke helt skjønne handlingen, de er veldig "redusert" når det gjelder historien, mest skyting.

 

Med Destiny er special edition best, fordi serien er ganske treg og inneholder en del fillers og mye unødvendig mas. MEN foreløpig er det bare kommet ut 2 special editions, det skal komme 2 til, slik at blir 4 tilsammen. Det kommer 1 ut i november og den siste kommer ut i februar neste år.

 

 

Husk også å få med deg Gundam SEED After Phase, som er en 5 minutters video som finner sted etter at Gundam SEED er ferdig.

 

Også bør du hoppe over Destiny episode 50 og heller se Gundam SEED Destiny Final Phase istedenfor. Den originale episode 50 var helt løk, Final Phase retter opp i dette og har en bedre slutt.

 

Du vil kanskje også sjekke ut http://gundams.net

Masse Gundam SEED info her.

 

Og når du har sett ferdig Gundam SEED så besøker du denne linken her :)

http://plajapan.com/index.php?cPath=32_176

 

 

PS Det finnes også Gundam SEED Stargazer, som er en spinoff fra Destiny. 3 episoder på 15 minutter hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...