Faris Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har endret litt på tråden nå, her skal det kun diskuteres house. Dvs, ikke eurodance og slikt, da dette kan slenges inn her Fyrer jeg løs med mine housefavoritter nå om dagen Steve Angello @ Sensation White 2006 Simmons & Cristopher- Just the way Supermode- Tell Me Why Axwell- Feel The Wibe (Till The Morning Comes) James Holden- A Break In The Clouds Eric Prydz & Steve Angello- Woz not Woz Mylo- In My Arms Chocolate Puma- Always & Forewer (Till West & Dj Delicious Remix) Till West & Dj Delicious- Same Man Deep Dish- Dreams Wonderland Avenue- White Horse Deep Dish- Flash Dance (Radio mix) Freemasons feat. Amanda Wilson- Watchin Robbie Riviera- One Eye Shut Mylo feat. Freeform Five- Muscle Car Kaskade- Feeling The Night David Morales With Tamra Keenan- Here I Am (Kaskade's Mix) DJ Hal- Don't Give It Up (Lawnchair Generals Mix) West Magnetic- Give It Up For Free For Sale- Buy Now DJ Delicious- Let It Drop DJ Flex- Love for U (Antoine Clamaran remix) Å guuud for en fantastisk genre Endret 2. mai 2007 av Faris Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Etter hva jeg har blitt fortalt, så er vel Hed Kandi en sjanger innenfor house? Godt mulig det er feil, for jeg har nada peiling på sånt, men Hed Kandi anbefales uansett, fordi det er så mega chill Lenke til kommentar
Faris Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Hed Kandi er av ypperste klasse;) sjekk ut www.hedkandi.com Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Så og si alle Global Underground platene. Ellers så kan jeg anbefale å laste ned Screamer Radio og velge en av de live house DJ kanalene. Mye bra house, proghouse. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg anbefaler platen/albumet Leftfield - Leftism. Vanskelig å båsette denne platen men de har i hvertfall foten innom både dance og (progressiv) house. (Rett meg hvis jeg tar feil her.) Fantastisk bra musikk. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Leftfield er utrooolig bra ja:) De beveger seg vel i grenselandet mellom prog. house og elektronika? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Wamdue Project- King Of my Castle Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Leftism er en klassiker. Dessverre har jeg bare coveret igjen hjemme. Hvem er det som har lånt CD'en? Jeg vil ha den tilbake nå. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hva gjør man når det er lite å gjøre på skolen? Jo da ser man på Davig Guetta @ White Sensation 2006 Helt rå mix EDIT: 200 innlegg Endret 30. august 2006 av Faris Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Sjekk ut siste mixen min her, groovy og drivende house http://funkyplumbo.com/d/download.php?file..._2006-08-27.mp3 Du finner flere på http://www.funkyplumbo.com Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kan ingen spesifisere house sjangern..? jeg er nemlig ikke helt sikker :S Har noen Balance plater som visstnok skal være prog/house, så jeg kan poste noen derfra! Michael Lanning Featuring Charity Havens Bound For Ascension Zeta Reticula - Tool 1 Jase From Outta Space feat. Claire - Do What You Want (Infusion's Sky Mix) PQM - You Are Sleeping (PQM Meets Luke Chable Vocal Pass) Holen Holden & Thompson - Nothing (93 returner's Remix) Holden & Thompson - Come to Me Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg bumper litt og håper på litt mer liv i denne tråden. En liten liste over noen av mine favoritt house beats fra 2005/2006: Fedde le Grand - Put your hands up (for detroit) Phunkadelic - Rockin' (Benjamin Bates remix) Justin Timerlake feat. Timbaland - Sexy Back (DJ Sneak's Sexy Main Mix) The Egg - Walk Away (Tocadisco Remix) Axwell & Ingrosso - Together Axwell & Ingrosso - Together (Tocadisco Remix) Goldfrapp - Number One (Alan Braxe & Fred Falke Remix) Defender - Bliss Mad 8 - Work This Pussy Bodyrox - yeah yeah (D. Ramirez remix) Mischa Daniels - Take Me Higher Sander Kleinenberg - This is Sensation (finnes This is Miami, This is Ibiza også ) Mylo feat. Freeform Five - Muscle Car (Sander Kleinenberg Remix) Chocolate Puma - Always and Forever (Till West Remix) Till West feat. DJ Delicious - Same Man Chris Lake - Changes Roger Sanchez - Lost (D. Ramirez Remix) Paul Oakenfold feat. Brittany Murphy - Faster Kill Pussycat A'Studio feat. Pollina - SOS (Tocadisco Remix) Marcella - Stabbing Sally Eddie Thoneick & Kurd Maverick - Love Sensation 2006 Michael Grey - Borderline Tiefschwarz feat. Tracey Horn - Damage (Buick Progect Mix) Bookashade - In White Room Mish Mash - Speechless (Sandy Rivera Mix) Kid Creme and Bashiyra - The Game Axer & Underworld - 1.2.3 / Two Months Off Og fra min(e) #1 favoritt house DJ(s), Steve Angello (og resten av the swedish house mafia, Eric Prydz (aka Pryda), Sebastian Ingrosso & DJ Axwell) Steve Angello - Click Steve Angello - Teasing mr. Charlie Buy Now - For sale (Steve Angello & Sebastian Ingrosso Remix) Angello & Ingrosso - 82-83 DJ Flex & Sandy W - Love for you (Angello & Ingrosso Remix) DJ Rooster & Sammy Peralta - Shake it (Steve Angello Remix) Eurythmics - Sweet Dreams (Steve Angello Remix) Fuzzy Hair vs. Steve Angello - in beat Gadjo feat. Alexandra Prince - So Many Times (Steve Angello's Moody Mix) Mohito feat. Howard Jones - Slip Away (Steve Angello Remix) Røyksopp - 49 Percent (Angello & Ingrosso Remix) Steve Angello - Voices (Eric Prydz Remix) Steve Angello & Dave Armstrong - Groove in you (Steve Angello Remix) Angello & Ingrosso - That sound Robbie Riviera feat. Laura Vane - One Eye Shut (Steve Angello Remix) Axwell - Feel The Vibe Axwell - Feel The Vibe (Till the morning comes vocal mix) Axwell feat. Steve Edwards - Watch the Sunrise Deep Dish feat. Stevie Nicks - Dreams (Axwell Remix) Roger Sanchez feat. GTO - Turn On The Music (Axwell Remix) Julien Jabre - Swimming Places (Sebastian Ingrosso Re-Edit) Sebastian Ingrosso - Bodybeat Pryda - Nile Pryda - Spooks Eric Prydz feat. Go West - We Close Our Eyes Pryda - Aftermath Paul Mojo vs. Pryda vs. Karen Overton - 1983 (Eric Prydz Remix) vs. Aftermath vs. Your Loving Arms (makan til heit mashup skal du leite lenge etter ) Shapeshifters - Lola's Theme (Eric Prydz Remix) Switch - A bit Patchy (Eric Prydz Remix) Yoshimoto - Do what u do (Eric Prydz Remix) Nelly Furtado feat. Timbaland - Promiscuous (Axwell Remix) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Kan ingen spesifisere house sjangern..? jeg er nemlig ikke helt sikker :S Har noen Balance plater som visstnok skal være prog/house, så jeg kan poste noen derfra! Michael Lanning Featuring Charity Havens Bound For Ascension Zeta Reticula - Tool 1 Jase From Outta Space feat. Claire - Do What You Want (Infusion's Sky Mix) PQM - You Are Sleeping (PQM Meets Luke Chable Vocal Pass) Holen Holden & Thompson - Nothing (93 returner's Remix) Holden & Thompson - Come to Me 6892635[/snapback] Er ikke helt sikker, men fra de jeg ser der, Holden & Thompson, Luke Chable og Infusion så er det nok mer mot progressive trance enn prog house... Det er veldig vanskelig å definere house egentlig, siden det finnes så utrolig mange forskjellige sub-categories av house. Men sånn generelt så er house mer "sexy" enn f.eks trance. Mere vokaler, og mye kan ligne på en "elektrifisert" versjon av disko fra 70-80 tallet. Og mange av sjangeren glir liksom litt over i hverandre. Men uansett så kan du si at generelt er house tregere enn f.eks trance. Vanlig for trance er mellom 130-150 BPM (beats per minute), mens house ofte ligger mellom 110-130. Endret 19. september 2006 av Feh Lenke til kommentar
Faris Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Mye bra der Feh . Du lister oppe maange av mine favoritter der også Kan jo slenge med noen jeg liker om dagen også da Firefox- Sex Shooter (Mike Da Scala Remix) Fonzerelli- Moonlight Party Dj Jose- Stepping To The Beat (Dave McDonald Remix) Craig Obey- Music On My Mind Tonite Only- Danger (the Bomb) Anbefales i bilen, bassen er bare syyyyyk Inner City Playboys- Jetsetter [ian Carey Instrumental] Double 99- RIP Groove (Tim Deluxe's 2006 version) Go` bass her også Steve Angello- Teasing Mr. Charlie Genial Who´s Who- Lipstick Godt det ble litt mer liv i denne tråden, for house er en utrolig stoooor og vid sjanger med mye uoppdaget bra musikk Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tonite Only- Danger (the Bomb) Anbefales i bilen, bassen er bare syyyyyk Godt det ble litt mer liv i denne tråden, for house er en utrolig stoooor og vid sjanger med mye uoppdaget bra musikk 6893670[/snapback] Yeah. Den sangen tror jeg er en av de mest spillte i bilen Egentlig så er jeg innerst inne mest glad i trance/prog trance, men i bilen, på fest etc. er house førstevalget uten tvil. Spesielt i bilen. Den beste, og desidert mest spillte tracklisten i bilen er så her (og jeg anbefaler alle med sans for groovy beats å laste ned noen av de sangen, for de kicker virkelig: Michael Gray - Borderline 3:32 Mason - Exceeder 5:57 Fedde le Grand - Put your hands up (for detroit) (denne har tatt helt av, selv venner som digger heavymetal syns den er feit!) 6:37 Shapeshifters - Incredible 6:21 The Boyscouts - Ubap (Hands up squad remix) (radio edit) 2:40 Mohito feat. Howard Jones - Slip Away (Steve Angello Remix) 7:24 Mylo feat. Freeform Five - Muscle Car (Sander Kleinenberg Remix Radio edit) 3:29 Thomas Anderson - Washing Up (Tiga Remix) 4:00 Dallas Superstars - Like A Superstar (har ikke hatt den i bilen, men fy faen å den skal inn der nesten gang jeg skal hjem KONGE feit låt.) 5:44 Nelly Furtado feat. Timbaland - Promiscuous (Axwell Remix) 5:04 Sharam Jey (halve Deep-Dish btw) vs. Lou Lou Players - Monday Morning (Original radio remix) 3:16 Dennis Christopher - Soulshakin' 7:21 Bodyrox - yeah yeah (Chosen Few Vocal Mix) 4:07 Freestylers - Pushup 2:57 Gadjo feat. Alexandra Prince - So Many Times (Original Mix) 5:53 Totalt: 15 tracks, 74:17 min Den siste sangen der var vel den ene og alene sangen jeg hørte for et par år siden som virkelig gav meg smaken på house, den eier! Lenke til kommentar
W Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Artig tråd. Må si jeg har fått sansen for housemusikk i det siste! Fonzerelli - Moonlight Party (Aaron Mcclelland mix) eric prydz vs Pink Floyd - Proper education (http://hype.non-standard.net/track/158781) Ellers det meste av Deep Dish. Digger albumet George is On! Endret 19. september 2006 av Zyztem Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 say hello sangen (Angello and Ingrosso remix) er faens meg rå Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hm, jeg liker ikke disse sjangrene selv men kan vel anbefale albumet: Robert Miles - Dreamland Lenke til kommentar
Camron Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Ahh, har lengta etter en slik tråd. Først og fremst vil jeg anbefale alle å laste ned denne .pls'n, åpne den i Winamp og spill kvalitetshouse 24/7 uten reklame: http://www.di.fm/mp3/house.pls Dessuten må dere "kjøpe" Hed Kandi - Twisted Disco, først og fremst 2006. Vet ikke hvor jeg skal begyne, men dette får være nok for første omgang. EDIT: Måtte bare. Ville bare nevne et par som ikke (?) er nevt hittil, dog mange gode artister er nevt: Joey Negro Jay-J 2deep Endret 19. september 2006 av Camron Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Noen gode album fra 2006: MOS Sessions mixed by Axwell Sensation - The Compilation Pure Pacha - Mixed by Pete Tong & Sarah Main MOS - Hed Khandi the Summer Mix Endret 19. september 2006 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå