Gå til innhold

LianLi V2100 med fasekjøler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å lese videre på denne tråden, men kva er egentli vitsen med og kjøle ned vannet i staden for og kjøle ned cpuen direkte? Med den kompressoren ville det ikkje vere mulig og komme langt under null grader?

Hehe må vertfall bruke masse frostveske ;)

Lenke til kommentar
Gleder meg til å lese videre på denne tråden, men kva er egentli vitsen med og kjøle ned vannet i staden for og kjøle ned cpuen direkte? Med den kompressoren ville det ikkje vere mulig og komme langt under null grader? 

Hehe må vertfall bruke masse frostveske ;)

6763139[/snapback]

Hei,

Klart man kan kjøle CPU direkte til ca -45c men da er fortsatt skjermkort etc varme og med luft kjølere ... :(

Derfor bygger vi en Chiller som kan kjøle både prosessor, skjærmkort og alt annet man måtte ønske. Man kan fint ha -25c på vannet, men da kreves det utrolig bra isolerings jobb på både cpu og GPU... Derfor vil vi holde vannet på ca 0-+10c. Man må alikevel isolere men faren for enorme kondens dannelser er da vesentlig mindre :)

Lenke til kommentar

ahh, tenkte ikkje så langt som og kjøle alt eg. :) var litt for snever tenking av meg. Ka prisen ligger på en enkel fasekjøler no?

Har litt lyst og eksprimentere med det.

Er det mulig og plukke frå ein frysar eller noke slikt?

Lenke til kommentar
ahh, tenkte ikkje så langt som og kjøle alt eg. :) var litt for snever tenking av meg. Ka prisen ligger på en enkel fasekjøler no?

Har litt lyst og eksprimentere med det.

Er det mulig og plukke frå ein frysar eller noke slikt?

6763301[/snapback]

Er mulig, men du er ikke halvveis engang hva komponenter og verktøy angår. Dessuten kreves det mange mange måneders lesing på forum for å ha sjangs til å bygge en trygg og greit ytende fasekjøler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

åååh...

*misunnelig*

skulle virkelig ønske jeg hadde råd til slikt, ass....

gleder meg til å se flere bilder :)

Lenke til kommentar

Fint prosjekt der, satt å tenkte på noe slikt selv en gang i tida.. burde funke flott å holde deg over 0 grader kan jeg tenke meg. men hvordan har du beregna ut den fordamperen egentlig? Har du bare tatt en rå kjags og prøvd deg frem? tenker litt på tanke med kapilarøret og som strupeorgan..

Håper det funker flott, du bør hvertfall være en sterk kandidat for denne konkuransen:)

Må se om jeg kommer over en liten sneden kompressor en dag på jobb som kan passe:) ikke så lett når en går på ac som er over 3kw liksom.

Hvordan gass benytter du egentlig? tenker på R407C burde vell være en grei sak for denne jobben?

Eneste du mangler er vell en liten vifteregulator og for å holde kondesator trykket fint for igjenn holde sugetrykket stabilt:)

Må bare si at det er et kjempe kult prosjekt. lykke til.

Lenke til kommentar
Fint prosjekt der, satt å tenkte på noe slikt selv en gang i tida.. burde funke flott å holde deg over 0 grader kan jeg tenke meg. men hvordan har du beregna ut den fordamperen egentlig? Har du bare tatt en rå kjags og prøvd deg frem? tenker litt på tanke med kapilarøret og som strupeorgan..

Håper det funker flott, du bør hvertfall være en sterk kandidat for denne konkuransen:)

Må se om jeg kommer over en liten sneden kompressor en dag på jobb som kan passe:) ikke så lett når en går på ac som er over 3kw liksom.

Hvordan gass benytter du egentlig? tenker på R407C burde vell være en grei sak for denne jobben?

Eneste du mangler er vell en liten vifteregulator og for å holde kondesator trykket fint for igjenn holde sugetrykket stabilt:)

Må bare si at det er et kjempe kult prosjekt. lykke til.

6815526[/snapback]

Har tatt en rå sjangs..... har jo bygget en del slike ting så begynner å kunne beregne det meste på feeling :)

Gas er r134a

Nå er byggetråden oppdatert med fler bilder og litt minus grader fra første test :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...