Overklokk Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Her kan dere komentere dette prosjektet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623551 Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Haha, nice, jinu117 style! AMMAGAD, har så lyst å begynne på den SS DD-en min, men har ikke cash (helvetes kjøreskolejævler). Jaja, GLHF videre Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Snadder! Dette blir spennende! Er den til RH? Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 kjekt prosekt om er 11ccm nf som komp? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Utruleg spennande prosjekt - dette skal eg heilt klart fylgje med på! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Virker som ett bra proskjekt dette da Prøv å skaffe sponsorer Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Snadder! Dette blir spennende! Er den til RH? 6760825[/snapback] Endret 21. september 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
Reff Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Gleder meg til å lese videre på denne tråden, men kva er egentli vitsen med og kjøle ned vannet i staden for og kjøle ned cpuen direkte? Med den kompressoren ville det ikkje vere mulig og komme langt under null grader? Hehe må vertfall bruke masse frostveske Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Gleder meg til å lese videre på denne tråden, men kva er egentli vitsen med og kjøle ned vannet i staden for og kjøle ned cpuen direkte? Med den kompressoren ville det ikkje vere mulig og komme langt under null grader? Hehe må vertfall bruke masse frostveske 6763139[/snapback] Hei, Klart man kan kjøle CPU direkte til ca -45c men da er fortsatt skjermkort etc varme og med luft kjølere ... Derfor bygger vi en Chiller som kan kjøle både prosessor, skjærmkort og alt annet man måtte ønske. Man kan fint ha -25c på vannet, men da kreves det utrolig bra isolerings jobb på både cpu og GPU... Derfor vil vi holde vannet på ca 0-+10c. Man må alikevel isolere men faren for enorme kondens dannelser er da vesentlig mindre Lenke til kommentar
Reff Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 ahh, tenkte ikkje så langt som og kjøle alt eg. var litt for snever tenking av meg. Ka prisen ligger på en enkel fasekjøler no? Har litt lyst og eksprimentere med det. Er det mulig og plukke frå ein frysar eller noke slikt? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 ahh, tenkte ikkje så langt som og kjøle alt eg. var litt for snever tenking av meg. Ka prisen ligger på en enkel fasekjøler no? Har litt lyst og eksprimentere med det. Er det mulig og plukke frå ein frysar eller noke slikt? 6763301[/snapback] Er mulig, men du er ikke halvveis engang hva komponenter og verktøy angår. Dessuten kreves det mange mange måneders lesing på forum for å ha sjangs til å bygge en trygg og greit ytende fasekjøler. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Har opdatert workloggen nå med noen flere bilder Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 åjåjåj, denne så virkelig spennende ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 åååh... *misunnelig* skulle virkelig ønske jeg hadde råd til slikt, ass.... gleder meg til å se flere bilder Lenke til kommentar
krolf Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Sinnsykt bra! Blir bare mer og mer forundret over hva man klarer å få plass til i det kabinettet. Lenke til kommentar
culexus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Fint prosjekt der, satt å tenkte på noe slikt selv en gang i tida.. burde funke flott å holde deg over 0 grader kan jeg tenke meg. men hvordan har du beregna ut den fordamperen egentlig? Har du bare tatt en rå kjags og prøvd deg frem? tenker litt på tanke med kapilarøret og som strupeorgan.. Håper det funker flott, du bør hvertfall være en sterk kandidat for denne konkuransen:) Må se om jeg kommer over en liten sneden kompressor en dag på jobb som kan passe:) ikke så lett når en går på ac som er over 3kw liksom. Hvordan gass benytter du egentlig? tenker på R407C burde vell være en grei sak for denne jobben? Eneste du mangler er vell en liten vifteregulator og for å holde kondesator trykket fint for igjenn holde sugetrykket stabilt:) Må bare si at det er et kjempe kult prosjekt. lykke til. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Fint prosjekt der, satt å tenkte på noe slikt selv en gang i tida.. burde funke flott å holde deg over 0 grader kan jeg tenke meg. men hvordan har du beregna ut den fordamperen egentlig? Har du bare tatt en rå kjags og prøvd deg frem? tenker litt på tanke med kapilarøret og som strupeorgan.. Håper det funker flott, du bør hvertfall være en sterk kandidat for denne konkuransen:) Må se om jeg kommer over en liten sneden kompressor en dag på jobb som kan passe:) ikke så lett når en går på ac som er over 3kw liksom. Hvordan gass benytter du egentlig? tenker på R407C burde vell være en grei sak for denne jobben? Eneste du mangler er vell en liten vifteregulator og for å holde kondesator trykket fint for igjenn holde sugetrykket stabilt:) Må bare si at det er et kjempe kult prosjekt. lykke til. 6815526[/snapback] Har tatt en rå sjangs..... har jo bygget en del slike ting så begynner å kunne beregne det meste på feeling Gas er r134a Nå er byggetråden oppdatert med fler bilder og litt minus grader fra første test Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ser heftig ut med rim på slangene.. Bra jobb! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) rått porsjekt . fryser ikke vannet ? mvh anki Endret 10. september 2006 av anki91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 På hvilken måte er du redd for at det skal bli for kaldt? hehe.. Nå kan jo eieren nesten si "Jeg har fryser i kabinettet mitt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå