Gå til innhold

Iron Maiden - A Matter of Life and Death


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Helt nydlig!

 

Fikk tak på Iron Maiden - A Matter of Life and Death Limited Edition, endelig har den nye Maiden plata kommet :)

 

Meget fornøyd med platen, Maiden holder på den gode gammle stilen, men overasker med nye tonefall og brytninger i rytme og vokal som gjør platen utrolig spennende, alle som kjenner Maiden vil kjenne seg igjen i den nye platen med varierende tempo, nydlige soloer og kraftig vokal.

 

Vokalen til Bruce er utrolig, spesielt på the Longest Day, Brighter than a Thousand Suns og These Colors Dont Run. Vokalen er et mesterverk og må bare høres, akkurat som Tyranny of Souls, nydlig.

 

 

6/6 ;)

 

Hva syntes dere om Maiden sitt nyeste album?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dance of Death er utrolig kjedelig, men Brave New World er et ordentlig kanonalbum. Hvordan er det i forhold til det?

6760017[/snapback]

Dette ligner nok litt mer på sistnevnte, ja.

Jeg synes virkelig dette har blitt et knallalbum. Det er Maiden, og du vet hva du får. Av og til i den grad at jeg har tatt meg selv i å nynne med på sangene ved første gjennomhøring og treffe hver tone. Selv om det er like forutsigbart som Grevinnen og hovmesteren, er det likefullt en nytelse å høre et skikkelig, skikkelig bra album fra Iron Maiden igjen. Nå gleder jeg meg enda mer til konserten.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke noe poeng å lage en slik tråd på dette forumet. Folk som liker Maiden tørr ikke si det, fordi de blir flamet, eller så lar de være fordi det ikke er "kult". Jeg har ikke hørt noe særlig av skiva, men det jeg hørte virket litt mer speiselt enn resten av maiden. Men jeg tror denne skiva kommer til å bli bedre å bedre i mitt hode.

Lenke til kommentar
Folk som liker Maiden tørr ikke si det, fordi de blir flamet, eller så lar de være fordi det ikke er "kult".

 

Neivel?

 

Jeg liker Maiden.....eller ihvertfall var jeg fan av dem før i tida. Synes at de begynner å bli litt kjedelige etter at Bruce kom tilbake i bandet. Brave New World var ok. Et par kanonlåter, men resten av de var rett og slett kjedelige.

 

Dance of death har jeg ikke hørt så mye, men det er fordi den blir såpass kjedelig og forutsigbar.

 

Den nye skiva er litt tilbake til BNW-stilen. Bedre låter nå, men jeg savner fortsatt den gnisten, og det trøkket bandet hadde en gang i tiden, før Bruce forlot skuta.

 

Alle de nye utgivlesene er ikke engang i nærheten av plater som Powerslave og Number of the beast. Men det skal jo litt til å toppe de da :)

Men de viser absolutt glimt av gammel storhet på den nye plata. Bare så synd at det er så lenge mellom hvert "glimt".....

 

Karakter? Tja.....maks en 4'er på terningen fra meg....

 

 

 

mvh

Grimfist

Lenke til kommentar
Og det er knall, mye bedre enn Dance of Death som til tider kunne være noe kjedelig.

6758811[/snapback]

Dance of Death er utrolig kjedelig, men Brave New World er et ordentlig kanonalbum. Hvordan er det i forhold til det?

6760017[/snapback]

Brave New World er gørrkjedelig. Dance Of Death er ok. Iron Maiden og Killers derimot :thumbup:

Lenke til kommentar
Og det er knall, mye bedre enn Dance of Death som til tider kunne være noe kjedelig.

6758811[/snapback]

Dance of Death er utrolig kjedelig, men Brave New World er et ordentlig kanonalbum. Hvordan er det i forhold til det?

6760017[/snapback]

 

Platen drar noen elementer fra Dance of Death, spesielt fra Montsegur, men er minner mest om Brave New World, man kan legge merke til den nydlige vokalen i likhet med Ghost of the Navigator bla. Noen elementer får nok platen også fra "The Educated Fool" og endel andre eldre sanger, du må nesten bare høre, det er fantastisk, denne miksen er ekplosivt bra, spesiell, men nydlig :)

 

-Nyhus-:

Husk the Clansman og Blood Brothers :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...