Lebowski Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei jeg lurer på hvordan man kan gå litt rundt skolenettet og f.eks spille spill, laste ned programmer og installere programmer. Eneste som går ann på skolen her nå er og laste ned programmer hvis du skriver ? bak URLen, f.eks www.opera.com.blabla.downlad.exe? Men det går uansett ikke ann og installere det. Er det noen som vet dette? Jeg vet ikke hva slags brannmur osv de bruker her men hvis noen forklarer hvordan jeg kan sjekke det så si ifra! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Administrator på nettverket har nok låst den muligheten permanent. Og det er ikke rart heller - på skolen skal man jo være for å lære, ikke for å spille spill. Dessuten er det vanlig at alle slike nedlastninger er sperret, siden alle jalla-programmer som Per, Pål og Espen laster ned i hytt og vær alltid utgjør en risiko med tanke på sikkerhet og stabilitet både i nettverket og for hver enkelt installasjon. Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Meld fra til systemadministrator og spør om du kan få lov først. Det lager ett rent helvete for systemadministratoren om alle skulle lagt inn alle slags programmer helt ukontrollert. Ikke prøv å gjør dette med workarounds, det er en grunn til at det er satt opp slik. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 noen har jo proxy server elns, som sperrer sider på IP adresser så det går ikke ann å komme seg inn på de. Og det er en grunn til at det er slik, så du kan nok bare laste ned ting hjemme og ikke på skolen. Her bruker jeg linja Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Drev selv å brukte bittorent på skola noen år tilbake... De blokkerte mac adressa mi heletiden De spurte flere ganger om jeg kunne ta med pcen til it, men jeg møtte aldri opp Og jeg sjønner de godt! Vi på jobb har en proxy som logger alle nettsider folk bruker (ikke hvilken ip eller mac adresse som bruker det) Men dukker det opp en fyfy side blir den blokkert.... Endret 28. august 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Lebowski Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Ja akkurat, første året på skolen lasta vi ned torrents all the time, nå har de blocka alt! Vet noen hvor booring det er på media ell? vi lærer fan meg hvordan vi skal åpne bilder i photoshop OI så vanskelig... Skjønner uansett poenget deres. Takk for at noen svarte! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Systemansvarlig på en skole er en latterlig jobb, eneste yrket hvor brukerne jobber imot deg. Og når det gjerne er opp mot 1000 stykker, blir det litt mas. Du har skrevet under på en kontrakt for å bruke nettverket på skolen, hvorfor ikke følge den? Om du misbruker skolens tillit, kan det få konsekvenser. Brukerkonto fjernet for eksempel. Og bare for nysgjerrighetens skyld, hvilken skole går du på? Lenke til kommentar
Lebowski Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Nes videregående skole! Jeg skjønner greia, ta det rolig! Skolen er booring! Trenger CS her! hrrhrr Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nes videregående skole! Jeg skjønner greia, ta det rolig! Skolen er booring! Trenger CS her! hrrhrr 6756234[/snapback] Så spør om å få et nytt prosjekt å jobbe med, siden det du allerede gjør er for lett. Videregående skoler er ofte ganske fleksible på det Og du er jo faktisk på skolen for å lære, selv om det kanskje er litt vanskelig for fjortisshjerner å skjønne at utdannelse er til bruk for noe annet enn å få deg til å kjede deg Det gjorde ihvertfall vi på IKT-driftsfag, så slapp vi all den kjipe CS-spillinga i timene og fikk noe å gjøre i stedet. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nes videregående skole! Jeg skjønner greia, ta det rolig! Skolen er booring! Trenger CS her! hrrhrr 6756234[/snapback] Du vet at sysans på NVS bruker dette forumet? Skal PM'e han så han sjekker tråden. Er selv IT lærling på en skole i Akershus, og jeg mer eller mindre misliker elever som liksom skal være så uber hax og finne veier rundt systemet. Er lett for oss å ha så mange restriksjoner på systemet slik at du ikke kunne få gjort noenting, men da hadde det gått utover den pedagogiske delen. Slutt å misbruk tilliten som er gitt til dere folkens, spesielt i skolesammenheng. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du vet at sysans på NVS bruker dette forumet? Skal PM'e han så han sjekker tråden. Er selv IT lærling på en skole i Akershus, og jeg mer eller mindre misliker elever som liksom skal være så uber hax og finne veier rundt systemet. Er lett for oss å ha så mange restriksjoner på systemet slik at du ikke kunne få gjort noenting, men da hadde det gått utover den pedagogiske delen. Slutt å misbruk tilliten som er gitt til dere folkens, spesielt i skolesammenheng. 6756358[/snapback] Sånn skal det gjøres IKT-lærling på skole, huff det må være slit bedre å holde seg i næringslivet som meg, folk hører faktisk på deg der Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg tenker at vi gjør jobben til den systemansvarlige litt lettere, og stenger tråden før det kommer noen "gode" tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg