salah Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei. Ja, hvordan anmelder jeg en nettside som oppfordrer til sadistisk dyreplageri, og hvem gjør jeg det til? Har hørt man må anmelde dette til Mattilsynet, men er ikke så sikker på om dette høres riktig ut. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Om siden oppfordrer til lovbrudd er vel politiet riktig adresse. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 hvilke side er det snakk om? Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) http://srm.net/edderkopp/ Les gjerne metode 5, 6 og 7. Endret 27. august 2006 av salah Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 http://srm.net/edderkopp/ Les gjerne metode 5, 6 og 7. 6752642[/snapback] gjelder loven om dyreplageri alle dyr? Er liksom ikke like ille å plage edderkopper som å plage kyr, f.eks. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 [sarkasme] Å, sadistisk insektplageri, dette må anmeldes umiddelbart. [/sarkasme] Folk som plager insekter for å føle seg store burde ha seg en prat med psykolog, ikke med politiet. Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg mener dette bør tas like alvorlig som om det hadde vært en ku. Hva gjør en ku mer verdt enn en fredelig edderkopp? Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 hva/hvem som er verdt mest er har ikke stor betydning her. plageri er plageri uansett hvordan man vender på det. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er vel ikke dyreplaging når offeret hverken er i stand til å føle smerte eller frykt... Lenke til kommentar
askil8 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) gi oss rett til å slette egne innlegg Endret 30. august 2006 av askil8 Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Er vel ikke dyreplaging når offeret hverken er i stand til å føle smerte eller frykt... 6752924[/snapback] Har du noe dokumentasjon på at disse dyra ikke kan føle smerte eller frykt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Enten så tar du kontakt med politiet (ring på 02800) og hør med de hva de skal gjøre ellers så tar du kontakt med mattilsynet på 06040. Og det at edderkopper ikke føler smerte vil jeg se som ren løgn. Og at de ikke føler frykt vil jeg si det samme til. Hvis de ikke hadde følt disse tingene, hvorfor springer da en edderkopp bort fra et menneske når den prøver å bli fanget? Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Enten så tar du kontakt med politiet (ring på 02800) og hør med de hva de skal gjøre ellers så tar du kontakt med mattilsynet på 06040. Og det at edderkopper ikke føler smerte vil jeg se som ren løgn. Og at de ikke føler frykt vil jeg si det samme til. Hvis de ikke hadde følt disse tingene, hvorfor springer da en edderkopp bort fra et menneske når den prøver å bli fanget? 6753125[/snapback] Takk for en fornuftig svar. Tar snarest kontakt. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Enten så tar du kontakt med politiet (ring på 02800) og hør med de hva de skal gjøre ellers så tar du kontakt med mattilsynet på 06040. Og det at edderkopper ikke føler smerte vil jeg se som ren løgn. Og at de ikke føler frykt vil jeg si det samme til. Hvis de ikke hadde følt disse tingene, hvorfor springer da en edderkopp bort fra et menneske når den prøver å bli fanget? 6753125[/snapback] Takk for en fornuftig svar. Tar snarest kontakt. 6753188[/snapback] fortell hvordan det går Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Tror dette går heller dårlig for trådstarter. Er det straffbart og drepe en vanlig edderkopp? nei Er det straffbart og drepe en ku? ja Jeg vet det ikke er så mange som virkelig bryr seg over en person som oppretter en internett side for å sitt budskap om hat til edderkopper. Så at denne siden blir fjernet ser jeg på som lite sannsynlig. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 [sarkasme]Å, sadistisk insektplageri, dette må anmeldes umiddelbart. [/sarkasme] Edderkopper er ikke insekt. De går under rovdyr. Å anmelde dette vil være meningsløst. Saken vil bli henlagt før politiet i det hele tatt får anmeldelsen. Hvis noen tror de bruker ressurser på dette må gjeldende person være sprøyte gal. S, 1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Vel, en ting er ihevrtfall sikkert. Dett er ikke god reklame for SMR Comsulting. Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 zilch, jeg håper dette var et dårlig forsøk på å være morsom. Forøvrig skal jeg ikke gi opp. Skal man kunne drepe edderkopper som man vil, skal man likegyldig få lov til å drepe kyr som man vil også. Dette er jo skammelig, og selv om disse dyrene ikke er like store som kyr, betyr det ikke at det er fritt frem å pine dem. Har dere faktisk lest hva som står på disse sidene? Her er det ikke bare prat om å drepe dem, men heller omgjør å pine dem mest mulig. Jeg kan ikke fatte at noen ser positivt på det, selv om dette er små dyr noen av oss ser som plagsomme. Og siden har faktisk over 500 registererte "edderkopp-hatere". Lenke til kommentar
magicus Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Edderkopper, mygg og andre småkryp er veldig irriterende så eg kan godt forstå at enkelte hater disse krypene. Ett sted må vi sette grensen og at det er lovlig å drepe edderkopper syns jeg er bra.. Vil du det skal være forbudt å drepe myggg og? Forbudt å drepe mikroorganismer? Ja mikro organismene har sikkert følelse de og. Samtidig så er det ikke bra å torturere dyr, uansett størrelse, de som står bak denne siden er sikkert bare noen drittunger- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ja mikro organismene har sikkert følelse de og. Nei. For å ha følelser må en har en hjerne og et nervesystem. Dette mangler mikroorganismer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå