Wetatron Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) *EDIT* Hei, her trengs det hjelp! Maskin: -AOpen 1551 (Intel Centrino, ingen spesielle deler, kjøpt sammensatt fra DigitalImpuls) -Windows XP SP2 -Maskinen er ca 2 år gammel. Trengs mer info, spør så skal jeg prøve å finne det ut. Hva skjedde: - Satt og surfet, trykker "tilbake" i Internet Explorer og så delte skjermen seg plutselig inn i vertikale "bolker", ca. 2cm brede. Ingenting reagerte. - Skrudde av maskinen ved å holde power-knappen inne, og nå nekter den å starte. Når man skrur den på lyser et lys som indikerer at strømmen er på, men der stopper det. Ingen jobbing, ikke noe skjermbilde, ingen pip, ingenting, bare viften som spinner opp. Har prøvd: -Byttet batteri -Uten strømkabel -Med KUN strømkabel -Puttet i en Windows XP bootable CD, den spinner opp når PC'n starter, men ingenting mer skjer. Og der er jeg lost. Tenker at det er noe med hovedkortet, eller evt. minnet, men vil ikke åpne maskinen helt enda pga. mulig garanti-brudd eller lignende. Håper noen kan hjelpe! */EDIT* Se innlegg her. Beklager om dette er brudd på reglene, men trenger den hjelp jeg kan få, og er usikker på hvilket forum den skal ligge under.. Endret 27. august 2006 av Wetatron Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vil anta at skjermkortet ditt er gåent. Dette sitter i et spor på denne maskinen om jeg ikke tar feil, så det er mulig å bare skifte dette til nøyaktig det samme. Men da må du nesten høre med digitalimpuls om pris for nytt kort. Det er også en viss mulighet for hk som du selv nevner. Men dette må en nesten teste ut. Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vil anta at skjermkortet ditt er gåent. Dette sitter i et spor på denne maskinen om jeg ikke tar feil, så det er mulig å bare skifte dette til nøyaktig det samme. Men da må du nesten høre med digitalimpuls om pris for nytt kort. Det er også en viss mulighet for hk som du selv nevner. Men dette må en nesten teste ut. 6752513[/snapback] Det er integrert skjermkort på denne maskinen, Intel i855 chipset (uhm, 1. generasjon centrino ihvertfall). Kan det likevel sitte i et spor? Msakinen vil ikke boote dersom skjermkortet er defekt? Takk for svar..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå