Gå til innhold

USB tilkoblingen for musikk (finner ikke mobilen)


Abnorm

Anbefalte innlegg

Har problemer med tilkoblingen med USB.

Tenkte jeg skulle laste over noe musikk på min nye mobil (P990i)

 

Når jeg kobler til USB kabelen til telefonen får jeg denne beskjeden på pc.

"Ingen telefon funnet"

 

Første gang jeg forsøkte gikk det uten smerter, men nå virker den ikke.

 

Må jeg bruke samme telefon på samme kabel?

Har hatt en annen P990i koblet til kabelen tidligere og problemet oppsto etter dette.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må installere PC-Suite for Smartphones. Deretter må du plugge USB kabelen/dockingstasjonen i én av USB portene, og den må direkte i PC-en, ikke gjennom en HUB. Så plugger du i mobiltelefonen og trykker på Tilkoblingsveiviser" i PC-Suite programmet. Så skal telefonen bli koblet til.

 

Hvis det ikke fungerer kan du prøve å reinstallere programmet, og skru av brannmur og antivirus under installasjonen. Det kan hjelpe, siden de programmene noen ganger blokkerer PC-Suite. Skru dem på igjen etter installasjon. Det er også lurt å laste ned siste versjon av PC-Suite fra internett, så du får den mest bug-frie versjonen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384

Svarer kvikt her også, jeg. Det du må gjøre er å sette USB-innstillingen til "filoverføring". Liten snarveipil nede til venstre->forbindelser->usb->filoverføring. Kan være lurt å starte disc2phone før du kobler til. Kan godt bruke HUB, har i alle fall ikke hatt noen problemer med det selv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fint du fant en løsning. Da kan jeg okkupere tråden med et familiært problem.

 

Er det andre som har problemer med at den fysiske koblingen mellom kabel og telefon er blitt dårlig?

 

Hos meg funka det bra tidligere, men nå er det "slark" mellom telefon og kabel.

Laderkabel fungerer fint, men litt slark der også. Mellom telefon og usb er det nesten håpløst å få kontakt mer.

Jeg har prøvd med to forskjellige kabler, og det er samme problem med begge.

Så jeg har vel mer eller mindre konkludert med at det MÅ være telefonkontakten som det er slark i.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen ørsmå lader problemer, men ikke så mye at det er noe å bry seg med. har du problemer ville jeg ha klaget med en gang. Telefonen er alt for dyr til at slikt skal skje. Det er verken en mobiltelefon som er laget for kvalitet og den er heller ikke støtsikker, men det betyr ikke at de kan fornekte alt som har med kvalitet å gjøre. Det er tre års reklamasjonstid, og garantien fungerer selvfølgelig også. Den kan umulig ha gått ut ;)

 

Edit: Skriveleif ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...