Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! - PCn starter ikke


Anbefalte innlegg

PCn min vil ikke starte.

Den kan vel ikke kalles ny, men den er heller ikke for gammel... :whistle:

 

Når jeg skrur den på, kommer det nesten aldri bilde på skjermen (no input signal) og når den endeli kommer, søker den etter feil på harddiskene - noe som ender i blåskjerm; "memory mangement" ettelleranna :ermm:

 

Altså jeg kan ikke skru den på. Jeg har prøvd å starte den i sikkermodus, men også da kommer det blåskjerm men med annen beskjed. :dontgetit:post-94057-1156606134_thumb.jpg

 

Noen som har noen råd? PLEASE?... :ermm::blush:

Endret av olli_b_newbie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å teste minnet ditt, det kan du gjøre ved å kjøre et program som heter memtest86

6745790[/snapback]

 

Hvordan skal jeg få starta det når jeg ikke kan skru på PCn? =S

post-94057-1156597309_thumb.jpg

PCn trur jeg er bygd, men det er ikke jeg som har byd den, så jeg vet ikke så mye om den. :dontgetit:

 

Bruker hvertfall Windows XP PRO (SP2)

256RAM, 2xHD; 60GB (nesten fulle)

Skjermkort; ATAPI

(Skal prøve finne ut mer...)

 

Noe jeg glemte å nevne tidligere er at WMP 10 ikke vil starte, og at jeg ikke kan "Søke" med windows' på PCn. I statusfeltet var det lenge et sånn skjold som spør om å innstallere oppdatringer for windows, men dem ble aldri innstallert...

Endret av olli_b_newbie
Lenke til kommentar

Altså, jeg har lasta ned UltimateBOOTcd4Win, og brent den ut til CD. Men den vil ikke den vil heller ikke starte opp - skjermen forblir svart :ohmy:

 

Jeg har også lasta ned memtest86 og lagt inn på en diskett, men heller ikke da vil PCn starte. :mad::thumbdown:

 

Hva skal jeg gjøre?!

 

Er det noe jeg kan gjøre så den booter fra CD/diskett? (selv om det ikke er så mye å gjøre, når jeg ikke ser skjermen... :hrm: ) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å frakoble HD nei...er litt redd for å ødelegge noe serru :ermm:

 

Når jeg restarter PCn, forblir skjermen svart, og skjermen sier "NO INPUT SIGNAL"... Igår fikk jeg den til starte en gang, og logga på t.o.m, men så restarta den seg plutselig, og igjen kom blåskjerm... :angry::dontgetit:

 

I det siste vil den ikke starte ordentlig i det hele tatt ("pipet" som pleide å komme ved oppstart, kommer ikke lenger..?), og ettersom det ikke skjer, og skjermen ikke viser noe, kan jeg ikke få kjørt memtest. Eller? =S

 

Edit: Forresten, hadde det vært en idé å bytte minnebrikke med en fra en anna PC? Eller en annen del for densakskyld? :hmm: Hvis ja, gjerne forklar hvordan jeg kan kjenne den igjen... :blush::thumbup:

Endret av olli_b_newbie
Lenke til kommentar

Tror det er rammen her også. Hvis rammen ikke funker vil du ikke få signal til skjermen, om det derimot er noe gale med harddisken er jeg rimelig sikker på at maskina vil klare å starte. Jeg ville prøvd å ta ut rammen og sette den inn i en annen slot. Om du har flere rambrikker kan det være lurt å prøve med en og en brikke om gangen. Eventuelt få tak i noen andre brikker.

Endret av tarjeiii
Lenke til kommentar

Åssen kan jeg kjenne igjen rammen? Jeg har sett inni PC'er før liksom, men aldri visst hvem del som er hva=S Skal jeg prøve å putte in rambrikke fra en anna PC? Som mange sikkert har skjønt nå, har jeg ikke så mye peiling på hardware ppl.... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg fikk den feilen en gang etter ett lynnedslag, og da var det rammen som var gått. Hvis du kjenner noen som vet litt om hw og kan hjelpe deg/evt. låne en RAM-brikke er nok det det beste. No Signal-feilen forvirrer meg litt, men en defekt harddisk skal ikke ha noe å si for om du kan boote fra en cd eller ikke. Pass på at BIOS er stilt inn til å starte fra cdrom før harddisk.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg fikse BIOSen når jeg ikke kan skru på PCn ordentlig? :dontgetit:

Forresten, jeg åpna PCn igår, for å se hvordan RAM jeg har, og rensa div. deler for for støv o.l. (f.eks. prossessor'n), og i dag skrudde jeg den på. Da starta den helt fint, og nok en gang fikk jeg logga på brukeren min. Men så skrudde den seg av helt pluselig=S :dontgetit:

 

Skal se med en venn som har litt peiling, om jeg kan låne en rambrikke, men før det må jeg finne ut åssen rambrikke jeg har... :hmm:

Endret av olli_b_newbie
Lenke til kommentar
Skal se med en venn som har litt peiling, om jeg kan låne en rambrikke, men før det må jeg finne ut åssen rambrikke jeg har... :hmm:

6758878[/snapback]

 

Regner med at du ikke var så heldig at det stod på rambrikken da.. Hender det gjør det nemlig... Burde støvtørket PCen min jeg også 8) Hvis du får skrudd den på nå, så kan du jo prøve en bootdisk med memtest på...

Lenke til kommentar

Har skaffa to, helt fine RAM-brikker på 256MB hver. Den ene er Kingston, og jeg trukke jeg får den ordentlig i, og PCn bare piper :ermm:

 

Med en annen greide jeg starte memtest, og det kjørte litt...i 2 min max... men så skrudde alt seg plutselig av :cry: og nå vil den ikke starte igjen...

 

PLEASE?! Help?!? :cry:

 

Jeg vil i det minste redde HD'en... :dontgetit:

 

Fikk opp en feilmelding om AVAST! antivirus på en bluescreen, og fant instrukser om hvordan jeg kan fikse det. Men da må jeg inn i sikkermodus, og det funker ikke. Kommer blåskjerm da og, før jeg får logga på eller noe. Står "*noe*_equal_or_less" =S

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det INGEN her som vet råd?

 

Jeg har nok en gang skrudd den på. Windows sjekker alle filene, osv. Men musa og tastaturet (som begge er koblet i PS2-portene) virker ikke. Laseren på musa lyser, men den beveger seg ikke på skjermen, og tastaturet gir null signal ved tasting.

 

Er det hovedkortet det er noe gærent med? Vil det si jeg må kjøpe/skaffe et anna? Vil hvilket som helst hovedkort passe eller er det noe spesielt jeg må se etter?

 

Hjelp meg, please!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...