Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverkskort med antenne med ledning

Anbefalte innlegg

Hvor får man kjøpt lengre antenne til et trådløst kort? Når jeg ser på komplett så finner jeg bare 1m ledning, jeg trenger lengre, bor i en kjellerhybel og inne får jeg ikke kontakt med noe nettverk, men rett utenfor vinduet får jeg kontakt, og ovenfor huset får jeg kontakt (det er ikke routeren i huset jeg skal ha kontakt med, det er 2hus bortenfor så i luftlinje må jeg da gå igjennom halve huset samt et annet for å treffe routeren, derfor må jeg ha en antenne som eg plasserer utenfor vinduet...)

Er det noen begrensning for hvor lang antennekabelen kan vere, er denne kabelen følsom for støy? Noen som har noe tips på et stabilt, rimelig og godt kort jeg kan investere i? Antennen bør ikke vere retningsbestemt siden jeg i fremtiden vil få flere nettverkspunkt å koble meg til rundtomkring...

Takk på forhånd!

Endret av icer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterende at det ikke er mer informasjon om dette som er lett tilgjengelig.... Hva pokker hjelper vel 1m antenne da? Kunne like gjerne hatt bare den lille som stikker ut av kortet.

1m antenne hjelper ikke ut vinduet engang om du har pc'en stående på gulvet ved siden av vinduet....

Lenke til kommentar
Klart man får kabeltap, men hva får du igjen for en antenne på 1m? Får den knapt oppom kabinettet....

Noen som har noen linker til noe som kan gjøre oss alle litt klokere?

6751097[/snapback]

Det er det som er poenget med de små ledningene - få oppå kabinettet fordi ellers vil antenna stå innestengt mellom vekk og en stålkasse og det er ikke bra. Satt opp et system hvor ene pc'n stod i etasjen over i et tredhus. Takke være den ene meteren med antenneledning kunne jeg flytte litt rundt på antenna, og endte opp med et sterkt signal isteden for et som i utgangspunktet var veldig svakt. Så en liten ledningstump kan gjøre mye mer enn du aner.

Lenke til kommentar
Denne skulle være perfekt til deg. Retningsbestemt antenne med USB-kobling. Trenger en lengre ledning, er det bare å kjøpe en USB-skjøtekabel. Billigere og langt mindre knotete enn å finne riktig antennekabel.

Antennen kan en kjøpe her.

6752521[/snapback]

Den der så jo rå ut. Faktisk en veldig fleksibel løsning. Vurderer den seriøst istedenfor å få et nytt kort og ekstra antenne og dille med.

Ser at denne USB boksen har en 6db gain på antenna. Noen som vet hvor stor gain en standard innebygget wifi i bærbar har? Hvis den er 5 eller noe slik ,er jo det ikke så mye og hente - men hvis den derimot er 1, da er det jo løp og kjøp,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...