L@sse Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Dette er sikkert en velkjent liste hos mange. Selv mener jeg den har fått med seg veldig mye bra (spesielt top 10). Hva mener du? *kilde* 1. Stairway to Heaven – Led Zeppelin 2. Eruption – Van Halen 3. Free Bird – Lynyrd Skynyrd 4. Comfortably Numb – Pink Floyd 5. All along the Watchtower – Jimi Hendrix Experience 6. November Rain – Guns n’ Roses 7. One – Metallica 8. Hotel California – Eagles 9. Crazy Train – Ozzy Osbourne 10. Crossroads – Eric Clapton 11. Voodoo Chile – Jimi Hendrix 12. Johnny B. Goode – Chuck Berry 13. Texas Flood – Stevie Ray Vaughan 14. Layla – Derek and the Dominoes 15. Floods – Pantera 16. Heartbreaker – Led Zeppelin 17. Cliffs of Dover – Eric Johnson 18. Little Wing – Jimi Hendrix Experience 19. Highway Star – Deep Purple 20. Bohemian Rhapsody – Queen 21. Time – Pink Floyd 22. Sultans of Swing – Dire Straits 23. Bulls on Parade – Rage Against the Machine 24. Fade to Black – Metallica 25. Aqualung – Jethro Tull 26. Smells Like Teen Spirit – Nirvana 27. Pride and Joy – Stevie Ray Vaughan 28. Mr. Crowley – Ozzy Osbourne 29. For the Love of God – Steve Vai 30. Surfing With the Alien – Joe Satriani 31. Stranglehold – Ted Nugent 32. Machine Gun – Jimi Hendrix 33. The Trill is Gone – B. B. King 34. Paranoid Android – Radiohead 35. Cemetery Gates – Pantera 36. Black Star – Yngwie Malmsteen 37. Sweet Child O’ Mine – Guns n’ Roses 38. Whole Lotta Love – Led Zeppelin 39. Cortez the Killer – Neil Young 40. Reelin’ in the Years – Steely Dan 41. Brighton Rock – Queen 42. While My Guitar Gently Weeps – The Beatles 43. Sharp Dressed Man – ZZ Top 44. Alive – Pearl Jam 45. Light My Fire – The Doors 46. Hot for Teacher – Van Halen 47. Jessica – The Allman Brothers 48. Sympathy for the Devil – The Rolling Stones 49. Europa – Santana 50. Shock Me – KISS 51. Master of Puppets – Metallica 52. Star Spangled Banner – Jimi Hendrix 53. Since I’ve Been Loving You – Led Zeppelin 54. Geek USA – Smashing Pumpkins 55. Satch Boogie – Joe Satriani 56. War Pigs – Black Sabbath 57. Walk - Pantera 58. Cocaine – Eric Clapton 59. You Really Got Me – The Kinks 60. Zoot Allures – Frank Zappa 61. No More Tears – Ozzy Osbourne 62. Money – Pink Floyd 63. Black Hole Sun – Soundgarden 64. Little Red Corvette – Prince 65. In Bloom – Nirvana 66. Blue Sky – The Allman Brothers 67. Beat It – Michael Jackson 68. Starship Trooper – Yes 69. And Your Bird Can Sing – The Beatles 70. Purple Haze – Jimi Hendrix Experience 71. Maggot Brain – Funkadelic 72. Walk This Way – Aerosmith 73. Stash – Phish 74. Lazy – Deep Purple 75. Won’t Get Fooled Again – The Who 76. Cinnamon Girl – Neil Young and Crazy Horse 77. Man in the Box – Alice In Chains 78. Truckin’ – The Grateful Dead 79. Mean Street – Van Halen 80. You Shook Me All Night Long – AC/DC 81. Sweet Jane – The Velvet Underground 82. 21st Century Schizoid Man – King Crimson 83. Scuttle Buttin’ – Stevie Ray Vaughan 84. Santeria – Sublime 85. Moonage Daydream – Ziggy Stardust 86. Whipping Post – The Allman Brothers 87. Cult of Personality – Living Color 88. Kid Charlemagne – Steely Dan 89. Killing in the Name – Rage Against the Machine 90. Let it Rain – Eric Clapton 91. Heard it Thu Grapevine – CCR 92. Stray Cat Strut – Stray Cats 93. The End – The Doors 94. Working Man – Rush 95. Yellow Ledbetter – Pearl Jam 96. Honky Tonk Woman – The Rolling Stones 97. Cherub Rock – Smashing Pumpkins 98. Under a Glass Moon – Dream Theatre 99. Cause We’ve Ended as Lovers – Jeff Beck 100. Three Days – Jane’s Addiction Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. Selv gleder jeg meg over at et band som Steely Dan er representert. Gitaren(e) på Kid Charlemagne er en oppvisning av smakfullhet badet i coolness.... Lenke til kommentar
Spinnvill88 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Åh, fikk gåsehud da jeg så "stairway to heaven" var på første, og "comfortably numb" på fjerde.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Synes endel mangler jeg og endel som ikke burde ha vært med. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. Selv gleder jeg meg over at et band som Steely Dan er representert. Gitaren(e) på Kid Charlemagne er en oppvisning av smakfullhet badet i coolness.... 6742018[/snapback] Enig. Alle har sin mening, selv om jeg fryder meg over at Stairway to Heaven er på topp Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mange som ikke skulle vært der, men att Gary Moore ikke er på listen syntes jeg er rart med sanger som Still Got The Blues og Parisienne Walkways. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mye bra der, men savner Money For Nothing Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Neil Young var dårlig representert. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. 6742018[/snapback] Noe må man ha noe å snakke om Akk ja, som alltid, noe som manglet i denne listen og, men den var ikke helt på jordet Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. Selv gleder jeg meg over at et band som Steely Dan er representert. Gitaren(e) på Kid Charlemagne er en oppvisning av smakfullhet badet i coolness.... 6742018[/snapback] Enig. Alle har sin mening, selv om jeg fryder meg over at Stairway to Heaven er på topp 6743184[/snapback] Hehe...det jeg ikke skrev, men som jeg tenkte: "fjortisene krangler etc etc...til en etternøler kommer for å geniforklare skrotingen Page...." Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. Selv gleder jeg meg over at et band som Steely Dan er representert. Gitaren(e) på Kid Charlemagne er en oppvisning av smakfullhet badet i coolness.... 6742018[/snapback] Enig. Alle har sin mening, selv om jeg fryder meg over at Stairway to Heaven er på topp 6743184[/snapback] Hehe...det jeg ikke skrev, men som jeg tenkte: "fjortisene krangler etc etc...til en etternøler kommer for å geniforklare skrotingen Page...." 6743343[/snapback] Om du mener Page var sloppy i Zeppelin så var det fordi han hadde gitarene på knærne og fulgte magefølesen sin. (Heroin hadde ingenting å si ) Hvis du hører på noen av opptakene han gjorde som session-gitarist før Zeppelin, så hører du at han er dønn nøyaktig på andres arbeid. Vet ikke om du er gitarist eller ikke, men Stairway to Heaven er allmenn akseptert som tidenes beste solo. I hvilken annen solo er det en "egen sang" inni sangen? Soloen er i tillegg improvisert! Endret 25. august 2006 av HenHau Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Slike lister bidrar vel bare til at fjortisene på forumet er "uenige" i plasseringene, og starter meningsløse krangler om hvem som er best av Jimi Hendrix og Kirk Hammet. Selv gleder jeg meg over at et band som Steely Dan er representert. Gitaren(e) på Kid Charlemagne er en oppvisning av smakfullhet badet i coolness.... 6742018[/snapback] Enig. Alle har sin mening, selv om jeg fryder meg over at Stairway to Heaven er på topp 6743184[/snapback] Hehe...det jeg ikke skrev, men som jeg tenkte: "fjortisene krangler etc etc...til en etternøler kommer for å geniforklare skrotingen Page...." 6743343[/snapback] Om du mener Page var sloppy i Zeppelin så var det fordi han hadde gitarene på knærne og fulgte magefølesen sin. (Heroin hadde ingenting å si ) Hvis du hører på noen av opptakene han gjorde som session-gitarist før Zeppelin, så hører du at han er dønn nøyaktig på andres arbeid. Vet ikke om du er gitarist eller ikke, men Stairway to Heaven er allmenn akseptert som tidenes beste solo. I hvilken annen solo er det en "egen sang" inni sangen? Soloen er i tillegg improvisert! 6743397[/snapback] Er gitarist ja, har spilt aktivt og delvis profesjonelt i ca 25 år. Page er en skroting med lurvete teknikk. Om det skyldes heroin eller for lav reim er knekkende likegyldig. Når det er sagt, mannen er far til noen av tidenes beste riff. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Lytefri teknikk trenger da ikke å ha noe som helst med kvaliteten på musikken å gjøre ... Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Er gitarist ja, har spilt aktivt og delvis profesjonelt i ca 25 år. Page er en skroting med lurvete teknikk. Om det skyldes heroin eller for lav reim er knekkende likegyldig. Når det er sagt, mannen er far til noen av tidenes beste riff. 6743431[/snapback] Hele Physical Grafitti albumet motbeviser påstanden din. Det at du kun nevner riffene hans sier meg at viser at du ikke har innsikt over hans karriere. Han hadde revolusjonerende harmoniprogresjoner innen rocksjangeren takket være hans bakgrunn i engelsk og amerikansk folkemusikk. Endret 25. august 2006 av HenHau Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Er gitarist ja, har spilt aktivt og delvis profesjonelt i ca 25 år. Page er en skroting med lurvete teknikk. Om det skyldes heroin eller for lav reim er knekkende likegyldig. Når det er sagt, mannen er far til noen av tidenes beste riff. 6743431[/snapback] Hele Physical Grafitti albumet motbeviser påstanden din. 6743449[/snapback] Hvilken av dem? (lurvete skroting eller riffmester?) Samma det, at jeg sier at fyren var (merk var) en riffmeister betyr ikke at han ikke var en lurvete skroting ellers. Soloarbeidet hans er ikke spesielt imponerende i min bok. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Er gitarist ja, har spilt aktivt og delvis profesjonelt i ca 25 år. Page er en skroting med lurvete teknikk. Om det skyldes heroin eller for lav reim er knekkende likegyldig. Når det er sagt, mannen er far til noen av tidenes beste riff. 6743431[/snapback] Hele Physical Grafitti albumet motbeviser påstanden din. 6743449[/snapback] Hvilken av dem? (lurvete skroting eller riffmester?) Samma det, at jeg sier at fyren var (merk var) en riffmeister betyr ikke at han ikke var en lurvete skroting ellers. Soloarbeidet hans er ikke spesielt imponerende i min bok. 6743471[/snapback] Før jeg svarer: Hvilke artister foretrekker så du? Mente selvfølgelig lurvete skroting-påstanden Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Før jeg svarer: Hvilke artister foretrekker så du? Mente selvfølgelig lurvete skroting-påstanden 6743494[/snapback] Hvorfor spør du om det? Skrotete lurvingpåstanden min begrunner jeg med at mannen spiller upresist og sloppy når han skal improvisere (og da gir jeg ham kredit for å improvisere, hvis soloene hans er planlagte og innøvde, ja da faller han enda dypere i skrotinggryta mi) Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Før jeg svarer: Hvilke artister foretrekker så du? Mente selvfølgelig lurvete skroting-påstanden 6743494[/snapback] Hvorfor spør du om det? Skrotete lurvingpåstanden min begrunner jeg med at mannen spiller upresist og sloppy når han skal improvisere (og da gir jeg ham kredit for å improvisere, hvis soloene hans er planlagte og innøvde, ja da faller han enda dypere i skrotinggryta mi) 6743523[/snapback] Ta albummet Led Zeppelin II som eksempel: De to låtene Whole Lotta Love (kan du klage på den?) og Heartbreaker har stor forskjell når det gjelder presisjon i soloene. Heartbreaker-soloen er så sloppy som det går an å få det, men den kom i øyeblikket og hadde det ikke vært for den, hadde vi ikke hatt Eddy Van Halen et par år seinere. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Er gitarist ja, har spilt aktivt og delvis profesjonelt i ca 25 år. Page er en skroting med lurvete teknikk. Om det skyldes heroin eller for lav reim er knekkende likegyldig. Når det er sagt, mannen er far til noen av tidenes beste riff. 6743431[/snapback] Hele Physical Grafitti albumet motbeviser påstanden din. Det at du kun nevner riffene hans sier meg at viser at du ikke har innsikt over hans karriere. Han hadde revolusjonerende harmoniprogresjoner innen rocksjangeren takket være hans bakgrunn i engelsk og amerikansk folkemusikk. 6743449[/snapback] Når du så skal redigere posten din etter jeg har svart må jeg jo komme med enda et svar.... Motbeviser påstanden min? Hvordan da? Det eneste jeg har påstått er at mannen har en lurvete teknikk. Hva har så det med hans angivelige bakgrunn i engelsk og amerikansk folkemusikk? Harmoniprogresjoner? Vet du nå egentlig hva det betyr, og hva det har med teknikk (lurvete eller ei) å gjøre? Og det er ikke sånn at jeg nettopp har hørt om Page. Som gitarist i over 25 år har jeg slukt det som kan slukes kan om de fleste gitarister verdt å nevne. Og min mening er som ovenstående: page er en riff-general, men når det gjelder soloer imponerer han ikke. Edit: Er du gitarist? Endret 25. august 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 interessant dette. =) Mye bra på lista iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå