Gå til innhold

Fotokonkurransen 10. runde: Ordtak


Anbefalte innlegg

Vi feirer 10. runde av fotokonkurransen med et tema jeg personlig tror kan bli veldig spennende:

 

Ordtak

 

Temaet er inspirert av det som var tema i månedens konkurranse på foto.no for en liten stund tilbake. Den gang var det noe uenighet om enkelte av bildene representerte et ordtak, eller om det bare var et slags uttrykk. Her godtas imidlertid bilder av både ordtak og uttrykk...

 

Bidragene må være innlevert innen søndag 27. august 23.59. Alle som sender inn bidrag vil få en bekreftelse pr PM eller epost. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i bildekritikken med poll for avstemming.

 

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

 

Konkurransen avsluttes torsdag 31. august, kl 21.

 

Bildene sendes til meg som PM, alternativt på epost til:[email protected]

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet.

 

Tidligere konkurranser:

9. Runde: Dyr - Bilder

8. Runde: Tid - Bilder

7. Runde: Kveldslyset - Bilder

6. Runde: Natur - Bilder

5. Runde: Humor - Bilder

4. Runde: Musikk - Bilder

3. Runde: Bevegelse - Bilder

2. Runde: Vann - Bilder

1. Runde: Arkitektur - Bilder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt tema syns jeg, med stort rom for krative løsninger.

 

Jeg får ikke deltatt i konkurransen fremover, siden jeg ikke har noen nettilgang der jeg bor de neste 2-3 månedene. Å stikke på kontoret søndag kveld for å sende inn mitt bidrag er ikke inmari aktuelt. :no:

 

For ordens skyld, her er stillingen etter 9. runde:

 

1. Sentimental, 12 poeng

2. Tdale, 10 poeng

3. Antarctica, 9 poeng

4. looOool, 6 poeng

5. Magneska, 5 poeng

5. Ragamuffin, 5 poeng

7. Marthe-Ma, 4 poeng

7. SirMaximus, 4 poeng

7. mrtinnn, 4 poeng

10. Anew, 2 poeng

10. Diablito2k, 2 poeng

10. Torehs, 2 poeng

13. eitp, 1 poeng

13. Klikka_bZerk, 1 poeng

13. Fribbern, 1 poeng

13. Sportive, 1 poeng

 

Kvartalsvinner utpekes etter 13. runde, og da nullstilles poengsummene.

Lenke til kommentar
Hoff, jeg får neppe deltatt i så mange konker til  :hmm: Jeg bor i en leilighet 3 timer unna mitt ordentlige hjem! Jeg har internett i leiligheta, men ikke pc. Vet at jeg kan dra til en kompis osv, men jeg har liksom ikke tiden til å arrangere konkurranser!

6749545[/snapback]

Ikke la det hindre deg i å delta. Dersom du skulle vinne, kan sikkert jeg være behjelpelig med å arrangere neste runde. Dvs, jeg tar meg bryet med å ta imot bilder og legge de ut, men du er likevel den egentlige arrangør ved at det er du (ikke jeg) som bestemmer tema og blir fritatt for deltakelse under gjeldende runde.

Lenke til kommentar
blir bildene lagt ut i kveld?

6755243[/snapback]

De ble lagt ut nå. Dessverre bare tre bidrag denne gangen. Nå må vi diskutere hva vi kan gjøre for å holde interessen oppe. Hvorfor var det så dårlig respons denne gangen? Var temaet for vanskelig? Er det at skolen har startet igjen årsaken til at mange ikke har tid/anledning?

 

Syntes man kunne ane en tendens allerede forrige runde, da var det 6 bidrag og veldig få tok bryet med å stemme...

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
Hvorfor var det så dårlig respons denne gangen? Var temaet for vanskelig?

6755330[/snapback]

Synes temaet var veldig bra. Det er jo nettopp slike temaer som er spennende! Mer banale greier som "dyr" derimot har jeg ikke helt sansen for! Uansett, det var jo litt merkelig at det bare kom inn seks bidrag i forrige runde med det temaet? Hvor ble det av bildene av alle de søte kaninene, pusekattene, bissevovvene osv? Kanskje er det over og ut for denne konkurransen? Jaja, får håpe flere bidrar neste helg da!

Lenke til kommentar

Det kan godt være at vi bør la konkurransen gå over litt lenger tid. Om vi hadde en uke eller to på oss, så kunne flere (deriblandt jeg) fått tid til å komme med et bidrag. Dessuten tror jeg det er et stort problem at postinger i denne kategorien ikke kommer på forsiden.

 

Jeg syns det var et knallgodt tema, og kvaliteten på bidragene var høy denne gangen. Ett av bildene stinker det Hardmongo av. :)

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg det er dumt å måtte forandre for mye på reglene, for det ødelegger egentlig det som var hensikten med konkurransen i utgangspunktet. Dette har jo til en viss grad blitt diskutert før også, men kort sagt så var vel hele tanken med konkurransen at man IKKE skulle ha så lang tid på seg. Ved at man kun har en helg, betyr det at man må være effektiv og man har ikke all verdens tid til å flikke på et bilde til det perfekte. Dessuten (som noen tidligere kommenterte), vil man ofte bare utsette å ta bildet til siste dag - uansett om man har en uke på seg...

 

Jeg ser imidlertid at dersom dette ikke tar seg opp, må det gjøres noen grep hvis konkurransen fortsatt skal ha liv. Men kanskje vi skal prøve å fortsette med de "gamle" reglene til vi har kåret en kvartalsvinner? Dvs 3 runder til, så kan vi evt starte med nye blanke ark etter det?

 

Kunne forresten vært interessant å høre hva slags synspunkter initiativtaker til konkurransen, Stoners, måtte ha?

Lenke til kommentar

Jeg likte temaet denne gangen, og hadde et par ideer til bilde. Men jeg var i mitt eget bryllup på lørdag, så denne helgen ble det veldig vanskelig å klare å delta.

 

Jeg er med neste helg i alle fall!

 

Jeg tror at en form for premie hadde vært bra for interessen. Ikke nødvendigvis en premie for hver gang, men kanskje for hver 10. runde, eller noe sånt..

 

Spørsmålet er hvem som skal gi denne premien....

 

Tommy

Lenke til kommentar

Det er unektelig litt synd at Akam-redaksjonen ikke har tatt mer tak i dette initiativet - de kunne utvilsomt gitt både pr og skaffet premier til "kvartalsvinner" ell.

 

Det er sikkert greit å beholde formatet på konkurransen, men kunne vi sagt at innleveringsfrist var mandag kl. 12 eller noe sånt? Bildet må fortsatt være tatt før midnatt søndag, men da får i det minste jeg sjansen til å være med videre...

Lenke til kommentar

Vi kan gjerne levere innen mandag for min del, men jeg ser ikke helt problemet med å levere på søndag, så lenge bildene må være tatt innen søndag 23.59..... altså, hvis du tar bildene i helga, tar det jo ikke så lang tid å sende dem inn...med mindre du da kanskje er avhengig av å bruke en PC du kun har tilgang til i ukedagene?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Det er unektelig litt synd at Akam-redaksjonen ikke har tatt mer tak i dette initiativet - de kunne utvilsomt gitt både pr og skaffet premier til "kvartalsvinner" ell.

6768922[/snapback]

Helt misfornøyde bør vi vel ikke være. De ordner tross alt med poll for oss hver uke, og vi fikk etterhvert en egen kategori for konkurranser. Men skulle gjerne ønske at denne kategorien ble flyttet høyere opp under "Digital foto og video", gjerne helt øverst, slik at den hadde blitt mer synlig for flere.

 

Når det gjelder premier, så vil jeg nok tro at det gjør at konkurransen appelerer til flere, men jeg mener at det ikke bør være motivasjonen for å delta. Dette var i utgangspunktet ment som en helt uhøytidelig konkurranse for å aktivere oss og ha det gøy. Premie ville satt en spiss på det hele, men ikke nødvendig.

 

Det er sikkert greit å beholde formatet på konkurransen, men kunne vi sagt at innleveringsfrist var mandag kl. 12 eller noe sånt? Bildet må fortsatt være tatt før midnatt søndag, men da får i det minste jeg sjansen til å være med videre...

6768922[/snapback]

Det høres for så vidt greit ut det, men dersom jeg arrangerer konkurransen blir i så fall ikke bildene lagt ut før jeg kommer hjem fra jobb, dvs etter kl 18 på mandager...

Lenke til kommentar

Når vi prater om preimer. Hadde det kanskje fungert å finne en sponsor som var villig til å gi en liten ting til enten hver ukesvinner, eller kvartalvinner?

 

I kategorien ''hardware'' -> ''worklogg'' så er det jo noen ganger at noen greier å skaffe seg sponsorer som er villig til å gi noe småtteri.

 

 

Veit ikke om dette er så lett, men det er kanskje en mulighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...