DE1 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Heisann! Jeg sliter veldig med et problem. Kortversjon: Når jeg starter pcen og kommer til vinduet med svart skjerm, XP logo og den "loading"-dingsen som går frem og tilbake så starter den på nytt. Lang versjon: Når jeg starter pcen kommer jeg til en meny der det er spurt etter hvilket operativsystem som skal startes: Microsoft Windows XP Professional <bootscreen> Microsoft Windows XP Proffesional Microsoft Windows XP Proffesional <bootscreen> <orginal> Trykk F8 for feilsøking og avanserte oppstarts alternativer Jeg velger en av de tre valgene (denne gangen øverste) og får samme meny som de andre alternativene (tror jeg): Hvis jeg trykker på F8 der så kommer følgende meny: Sikkermodus Sikkermodus med nettverk Sikkermodus med bare kommandolinjen Aktiver oppstartslogging Aktiver VGA modus Siste fungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket> Gjenopprettingsmodus for katalogtjenester <bare Windows-domenekontrollere> Feilsøkingsmodus Deaktiver automatisk omstart ved systemfeil Start Windos på vanlig måte Start på nytt Tilbake til menyen for valg av operativsystem Jeg har 10 sekunder til å velge operativsystem, hvis ikke velger den øverste automatisk. Vi beklager det intrufne, men Windows startet ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin- eller programvareendring. *litt mer info* Sikkermodus Sikkermodus med nettverk Sikkermodus med bare kommnandolinjen Sist fungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket> Start Windows på vanlig måte. Om jeg ikke tar helt feil her heller så kommer jeg til svart skjerm med XP logo og "loading"-tegnet. Blå greie som går frem og tilbake. Etter to sekunder så rebooter den. - Menyer er skrevet i "spoiler" så de som virkelig tar seg tid får se hva jeg kan velge mellom. Evig takknemmelig til den som prøver å hjelpe meg! Endret 19. august 2006 av DE1 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Ser ut som filtildelingstabellen er slettet, har prøvd oppretting av dette viruset noen ganger men har ikke lykkes, antar du har NTFS og da er det enklest å bruke Win CD for å rette opp ( sletting av falsk bootscreen)og da ny installasjon. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Oi, det hørtes avansert ut.. Skjønte ikke så mye. Har du mulighet til å forklare nærmere? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei, hvis du har en fullversjon windows CD er det bare å legge den inn og trykke enter når oppstart og følge menyene , mulig du må innom Bios og endre oppstartrekkefølgen til cdrom hvis den ikke starter. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Og hvor finner jeg viruset? Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Og hvor finner jeg viruset? 6708721[/snapback] Er ikke sikkert det er virus. Jeg har det samme problemet som deg, ANER IKKE hva det er, men det er ikke virus, for ejg har formatert den. Ikke startet den èn gang engang. Jeg har ihvertfall ikke virus, og du har AKKURAT samme problem, så jeg tror ikke du har det heller Jeg kan ta kontakt når det er fikset, hvis du ønsker det Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Og hvor finner jeg viruset? 6708721[/snapback] Er ikke sikkert det er virus. Jeg har det samme problemet som deg, ANER IKKE hva det er, men det er ikke virus, for ejg har formatert den. Ikke startet den èn gang engang. Jeg har ihvertfall ikke virus, og du har AKKURAT samme problem, så jeg tror ikke du har det heller Jeg kan ta kontakt når det er fikset, hvis du ønsker det 6896784[/snapback] Hehe, jeg kjøpte ny harddisk jeg Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Og hvor finner jeg viruset? 6708721[/snapback] Er ikke sikkert det er virus. Jeg har det samme problemet som deg, ANER IKKE hva det er, men det er ikke virus, for ejg har formatert den. Ikke startet den èn gang engang. Jeg har ihvertfall ikke virus, og du har AKKURAT samme problem, så jeg tror ikke du har det heller Jeg kan ta kontakt når det er fikset, hvis du ønsker det 6896784[/snapback] Hehe, jeg kjøpte ny harddisk jeg 6896855[/snapback] Fikset det problemet? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Og hvor finner jeg viruset? 6708721[/snapback] Er ikke sikkert det er virus. Jeg har det samme problemet som deg, ANER IKKE hva det er, men det er ikke virus, for ejg har formatert den. Ikke startet den èn gang engang. Jeg har ihvertfall ikke virus, og du har AKKURAT samme problem, så jeg tror ikke du har det heller Jeg kan ta kontakt når det er fikset, hvis du ønsker det 6896784[/snapback] Hehe, jeg kjøpte ny harddisk jeg 6896855[/snapback] Fikset det problemet? 6896867[/snapback] Ja, etter å ha kjøpt ny DVD-rom også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå