Gå til innhold

Ditt siste spillkjøp! (Regler i første post!)


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en koselig liten tråd om våre siste spillkjøp!

 

Mulig det kunne ha blitt laget noen regler; skrevet litt om spillet, kanskje noen screenshots, bilder at spillet, link til omtale.. Men, på en annen side; hvis det blir gjort alt for komplisert, så kanskje det ikke er så mange som "orker" ..

 

Tråden er ikke ment som en "briefetråd", men mer som litt tips og hint til hvilke spill som du mener (kanskje tror?!) er bra, og vil bruke pengene dine på.. :)

 

 

For å begynne det hele, så legger jeg ved et spill som jeg har lest et par gode omtaler om, men enda ikke spilt. Det var Collector's Edition, og jeg kjøpte det på EBGames i Sverige (rett innenfor grensen), for kun 349,- svenske kroner.. Det var såppas "billig" at jeg ikke kunne gå forbi, spesielt med tanke på at jeg har tenkt litt på akkurat dette i det siste..

 

EDIT:

 

REGLER, oppdatert 18.08.2006;

# Bilde av spillet / cover (tatt selv)

# Link til omtale (hvis det finnes; gamer.no, gamespot.com, etc.)

# Screenshots (hvis du har mulighet, morsomst hvis du har tatt selv)

# Kjøpt / Bestilt hvor og for hvor mye

# Alle plattformer er lov

# Liten kommentar om HVORFOR du kjøpte akkurat DETTE spillet

 

 

Først ut er;

 

Spellforce 2 - Shadow Wars

Gamer.no [8/10]

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal denne tråden fungere må den ha klare reglar. Visst ikkje kjem det til å bli ein telletråd veldig fort. Forslag til reglar i første tråd kan vere eit utgangspunkt. Klare reglar må vi i alle fall ha. Ein tidlegare tråd som kan vere til inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=400059

 

Tråden kan flyttes til "Diskuter spill og tilbehør - Generelt" om dette er ønska.

Lenke til kommentar

Need For Speed: Most Wanted (PC) Gamer.no 7/10

På grunn av World of Warcraft er det en liten stund siden jeg har kjøpt et nytt spill, men kan jo prøve å bidra til denne tråden alikevel. ;) Det siste jeg kjøpte var altså Need For Speed: Most Wanted. Dette skaffet jeg meg fra en Spaceworld på Hamar. Tror det var for omtrent 450 kr.

 

mostwantedvr8.th.jpg

(Bilde av spillet og Logitech rattet)

 

mostwanted2dx7.th.jpg

(Bilen jeg bruker mest, min grønne Dodge Viper SRT-10)

 

Jeg kjøpte det fordi at lekre biler og racing er morro! Det at jeg likte Underground 1 og 2 har også noe med saken å gjøre. Har du ratt og pedaler og en brukbar subwoofer kan du ha det mye morro her :)

Lenke til kommentar

Flott! :thumbup: Gjør ikke noe at det er "gammelt", er jo allikevel "det siste"! :)

..men, på en annen side; At det ikke AKKURAT er det helt nyeste du har, så gjør ikke det så mye.. bare man ikke drar frem et cover av FIFA '94, liksom! ..

 

 

Drømmefall - Den Lengste Reisen (Limited Edition)

 

Gamer.no [8/10]

 

Kjøpte spillet da jeg har veldig sansen for adventure-spill! Og spesielt point & click -spill! :love: Dette var jo det selvfølgelige kjøpet etter 1999's Den Lengste Reisen, som jeg ikke rundet før her om dagen, men faktisk begynte på i '99 - 2000.. :blush: Limited ble bestilt så fort det ble lagt ut på salg, og det ble bestilt fra Gamezone! Hvor "Limited" den er, vet jeg ikke.. for jeg ser den versjonen ofte i butikkene fortsatt..

 

dreamfall2006081804152532hf5.th.jpgdreamfall2006081804190671yp0.th.jpgdreamfall2006081811092256cw4.th.jpgdreamfall2006081811223637de1.th.jpg

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Sims 2 :dontgetit:

 

EDIT: Er visst noen regler jeg ikke så. Må finne fram kamera. Beklager.

 

Årsak: Madammen hadde lyst på den.

Butikk: Ebgames - Nordby

Omtale: Søk på Gamer.no

More to come...

 

EDIT: Glemte at jeg selfølgelig har kjøpt spill til xbox60 etter denne. Trodde det bare gjaldt pc.

Endret av fAight
Lenke til kommentar

Var innom EB Games og kjøpte to spill til Nintendo GameCube her om dagen.

Starfox Adventures og Super Monkey Ball 2. Ingen av de imponerte meg, men Starfox var egentlig ikke så treigt som jeg trodde. Egentlig et greit spill og med tanke på dets årgang er grafikken god. Selv er jeg ingen grafikkhore, men må si grafikken overrasket meg.

Lenke til kommentar

Pro Evolution Soccer 4 (Xbox)

 

big_pro_evolution_soccer_4.jpg

 

pro_evolution_soccer_4,1.jpg

 

Kjøpte det fra komplett.no for et års tid siden. Husker ikke prisen jeg, men det var ikke så dyrt. Jeg kjøper ikke spill så ofte at det gjør noe.

 

Spillet ble kjøpt fordi jeg ble lei av alle de idiotiske feil og manglene som er i FIFA 2003. Ja, det er det andre fotballspillet jeg har. :) Hadde lest mye positivt om PES, så...hvorfor ikke. Nå har det kommet en 5'er og det kommer sikkert en 6'er snart, men jeg syns utgaven min holder lenge, jeg. Det er moro. Ganske vanskelig, men moro.

 

 

 

Omtale

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det må da være flere som har kjøpt seg spill i det siste? :dontgetit: (Håpe på mer aktivitet! :whistle: )

 

 

Mitt spillkjøp i dag;

 

 

Dead Rising, til Xbox360

deadrisingdu9.th.jpg

Gamer.no [9/10] :w00t:

VG.no [5/6]. Her ligger også en videoomtale! :)

Gamespot [8.4] har også gjort en liten review!

 

Kjøpt på Elkjøp Carl Berner i dag, for 549,- ..dro dit da release skulle være i dag!

 

Lastet ned demoen for en liten stund siden, og syntes det var litt småartig, men trodde kanskje det kom til å bli litt ensformig .. Men, så fikk jeg se omtalen i VG, og den overbeviste meg! Håper jeg ikke blir lurt! Se den dere også! :thumbup:

 

Noen screenshots funnet via Google, da jeg ikke får tatt selv...

02vo6.th.jpgdeadrisingdr8.th.jpgdeadrisinglarge4qh4.th.jpgvortalpic153986mj7.th.jpg

 

 

Call of Juarez har forresten release i morgen, skal ha.. Men, vet ikke om det blir kjøpt da..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Hadde et lite raid på CDON for litt siden.. Masse bra spill på sommersalg..

 

Far cry

 

ksshot9.jpg

 

far-cry-instincts-predator-20060330004855223-000.jpg

 

Kostet 69kr tror jeg. Er veldig fornøyd med kjøpet, men har ikke hatt så veldig positiv spilleopplevelse hittil.. For det første er det vanskelig, men jeg var litt kjepphøy ved å stille vanskelighetsgraden på hard. Har vært en del bugs, men håper det skal løse seg med patching.. Grafikken er utrolig bra, men skuespillet i selve spillet kunne ha vært MYE bedre. Storyen kunne også ha blitt gjort bedre på mange måter. Dette var jo spillet som kom først av nestegenerasjons FPS, etterfulgt av Doom 3 og Half Life 2. Sistnevnte er min favoritt.

 

F.E.A.R

 

Game-Fear-Cover.jpg

 

325136ss1.jpg

 

Tror det kostet litt over 200-lappen på CDON.Egentlig er jeg ikke så glad i sånne skremmespill, men jeg måtte bare ha dette spillet. Har ikke fyrt det opp enda, men ser fram til det.

 

C&C: First Decade

 

borito.jpg

 

ra1_allies_tanya--screenshot_medium.jpg

 

Hva kan en si? Alle C&C spillene i en pakke.. Genialt. Har bare mimret litt med det første C&C spillet og Red Alert, men jeg er kjempefornøyd så langt. Kostet litt over 200kr på CDON (tror jeg). At de har fått pakket inn alle C&C spillene på en dvdplate, er en bragd i seg selv.

Lenke til kommentar

Det FarCry skjermbildet ditt, Armageddon, er ikke fra det originale FarCry til PC, det er ifra FarCry Instincts Predator til Xbox. ;)

____________________

 

Xbox - Deus Ex Invisible War

 

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
deus_ex_invisible_war_cover.jpg

 

Skjermbilder (6):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
7-564x376.jpg

10-564x376.jpg

29-564x376.jpg

4-564x376.jpg

12-564x376.jpg

19-564x376.jpg

 

Omtale:

Gamer.no

 

Ettersom jeg har prøvd PC versjonen, men ikke har en ordentlig PC til å kjøre spillet på selv, bestemte jeg meg får å få tak I Xbox versjonen, som ble kjøpt hos Gamezone.no for ca 200,-

Lenke til kommentar

Myst: Masterpiece Edition

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

cdbro16.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

myst03.jpg

 

myst02.jpg

Omtale: Gamespot - 8,9/10

 

 

 

Theme Park World

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

10020008681_gr.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

tpworld2.jpg

 

theme_park_world_01.jpg

Omtale:IGN - 8,4/10

 

 

 

Thief: The Dark Project & Thief II: The Metal Age

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

thief.jpg

 

653614.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Screen8.JPG

 

thief2_09.jpg

Omtale:

Trenger vel egentlig ikke forklare hvorfor jeg kjøpte disse 4 spillene. Alle er klassikere som må eies. At jeg betalte 100,- til sammen for alle 4 er heller ikke så aller verst. Play.com er din venn. :--D

 

 

Faen, jeg klarte ikke å dy meg:

 

 

Thief III: Deadly Shadows

Cover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

300px-Thief_deadly_shadows_box.jpg

Skjermbilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

17032004-8.jpg

 

00000998.jpg

Omtale:IGN - 8,6/10

 

Dette kostet 50,- hos Play.com

 

:D

Lenke til kommentar

Hearts Of Iron 2: Doomsday :love:

 

b000cs4j5w03lzzzzzzzxx9.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
02qx4.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
002yr7.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ddscreen3jb7.jpg

 

Omtale:Gamer.no 8/10 Svært godt

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Dette er et utrolig bra spill som jeg mener kun selger dårligere enn spill som

"Age Of Empires 3" pga den dårlige grafikken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...