Gå til innhold

Familie-Pc til under 6000 kr? Se bilde!

Anbefalte innlegg

datamaskin.jpg

Jeg vurderer å kjøpe meg denne datamaskinen siden den er billig og relativt grei.

Denne nye Media Center PC er utstyrt med kraftig Intel Pentium Dual Core prosessor, 1 GB RAM og 300 GB Harddisk som gjør den perfekt til bruk i hjemmet. Via den innebygde digital/analog tv-tuner, medfølgende fjernkontroll og Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 er det mulig å se og ta opp TV, se de digitale bildene, se bildene og høre musikk. Denne pc er egnet for Windows Vista. Spesifikasjoner ser du på bildet!

- Jeg vil bruke datamaskinen til redigering av film og diverse skolearbeid.

- Pris på datamaskin 5490,-

- Overklokking har jeg lite peiling på.. derfor tør jeg ikke. ;)

- Skjerm, høytalere, tastatur og mus har jeg fra før.

Er dette et godt kjøp eller finnes det bedre til under 6000 kroner?

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes PC'en ser helt grei ut, men du kan ikke forvente deg å kjøre de nyeste spillene på den akkurat. Til videoredigering skulle den holde, dual-core vil være en fordel her. På en annen side er det anbefalt med 2GB RAM til videoredigering, selv om det går fint med 1GB også. Viss du ikke har tid eller tålmodighet til å bygge PC selv, så vil jeg ikke si at du gjør et stort bomkjøp ved å kjøpe denne PC'en.

Lenke til kommentar
Hei!

Er det aktuellt å bygge pc selv?

Hilsen,

efikkan.

6695842[/snapback]

Nei.. tror ikke jeg tør det! Er ikke så utrolig god med hardware akkurat.. pluss at jeg får ikke noen garanti da.

Er det flere her som kan komme med synspunkter??

6696091[/snapback]

Da kan du gå for den pcen, som ikke er så verst. ;)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Vil bare si at den reklamen er litt misvisende. Det er ikke topp ytelse på spill med den der. Knapt noe ytelse i det hele tatt. Hvis du ikke skal bruke den til noe spilling er maskina grei. Du kan eventuelt ta en titt på bruktmarkedet.

f.eks denne

6696460[/snapback]

Hva om selgeren er useriøs? Har jeg noen rettigheter på min side om noe går galt da?

Lenke til kommentar
Det er et dårlig kjøp imo. Du kan ikke oppgradere, fordi alt er av OEM standard, og pcen har et crappy skjermkort. Og Intel D prosessorene har aldri vært noe å skryte av!

6697022[/snapback]

Så jeg kan f.eks. ikke oppgradere til et nyere skjermkort? Men jeg kan oppgradere prosessor?

Det skjønte jeg ikke mye av.

Lenke til kommentar

Den maskinen der har akkurat familien min kjøpt. Hvorfor si at dette er et dårlig kjøp? Det er det langt i fra. Det er 0 problem å oppgradere denne maskinen, den inneholder helt standard hardware. Feks hovedkortet er fra MSI.

Det er også mulig å oppgradere minnet, siden den bruker den ene sloten. Så det er 1 slot ledig. Det er også mulig å legge inn flere disker, den har ledige sata kontakter.

Så si at det er et dårlig kjøp uten å sjekke ut maskinen først er teit.

Til deg som sier at pentium D ikke er til å skryte av så er det bare tull. Den gjør jobben den skal, maskinen er faktisk ganske rask. Det her er selvfølgelig ingen spill maskin, men en media center pakke.

Du kan også oppgradere skjermkortet ja, det er pcie port, som allerede er i bruk av ati x1300 ett eller annet.

Vi har testet den ut i noen dager nå, den funker utmerket. Å vil ikke påstå og si at dette var et dårlig kjøp.

Thomas

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Den maskinen der har akkurat familien min kjøpt. Hvorfor si at dette er et dårlig kjøp? Det er det langt i fra. Det er 0 problem å oppgradere denne maskinen, den inneholder helt standard hardware. Feks hovedkortet er fra MSI.

Det er også mulig å oppgradere minnet, siden den bruker den ene sloten. Så det er 1 slot ledig. Det er også mulig å legge inn flere disker, den har ledige sata kontakter.

Så si at det er et dårlig kjøp uten å sjekke ut maskinen først er teit.

Til deg som sier at pentium D ikke er til å skryte av så er det bare tull. Den gjør jobben den skal, maskinen er faktisk ganske rask. Det her er selvfølgelig ingen spill maskin, men en media center pakke.

Du kan også oppgradere skjermkortet ja, det er pcie port, som allerede er i bruk av ati x1300 ett eller annet.

Vi har testet den ut i noen dager nå, den funker utmerket. Å vil ikke påstå og si at dette var et dårlig kjøp.

Thomas

6697039[/snapback]

Thomas, det var et slik svar jeg ville ha. Takk! :)

Tror du denne datamaskinen holder til Adobe Premiere Pro eller annen filmredigering?

Lenke til kommentar

Heisann.

Tror ikke denne maskinen skal ha noe problem med å kjøre det programmet. Vet du om det har støtte for dobbeltkjerne? Skal holde i lange baner det, etter min mening hvert fall.

Intel skal jo være gode til video redigner osv. Så tror du klarer deg bra med denne maskinen! :)

Lenke til kommentar
Heisann.

Tror ikke denne maskinen skal ha noe problem med å kjøre det programmet. Vet du om det har støtte for dobbeltkjerne? Skal holde i lange baner det, etter min mening hvert fall.

Intel skal jo være gode til video redigner osv. Så tror du klarer deg bra med denne maskinen! :)

6697123[/snapback]

Men vet du hva jeg gjør da? Da peiser jeg på med kjøp the first thing in the morning! Føler meg litt spontan nå, enda jeg har sittet de siste timene å vurdert kjøpet.. hehe! ;)

Takk til dere som har vært til hjelp!

Lenke til kommentar

Tror du vil bli kjempe fornøyd med kjøpet. Er god maskin med tanke på prisen. Utrolig grei syns nå jeg. Stor disk også, rask er den og :)

Mye PC for pengene men, som sagt så er det jo ingen super gaming maskin. Er jo heller ikke det du er på jakt etter, så den er knall til ditt bruk!

Lykke til med kjøpet :)

Lenke til kommentar

Var nede på butikken i dag, bærte maskinen til kassa og skulle til å betale da jeg fant ut at lønninga mi var forsinket! Blir så jævlig irritert!

Det er noe jeg lurer på:

- Kan jeg sette inn ekstra ram helt uten vidre?

- Hvordan får jeg firewire? Bare å sette inn kort?

Lenke til kommentar
Var nede på butikken i dag, bærte maskinen til kassa og skulle til å betale da jeg fant ut at lønninga mi var forsinket! Blir så jævlig irritert!

Det er noe jeg lurer på:

6702949[/snapback]

Ja, det kan du. Men om du skal oppgradere RAM siden, får du best ytelse om du skaffer den samme typen som allerede sitter der(samme merke/modell) /evt oppgraderer det som står inni fra før av.

Du kan få firmware ved å kjøpe et firmware-kort eller noe sånt. Det koster deg vel ca 200kr da. Tror også en del av SoundBlaster lydkorta har firewire også...

Lenke til kommentar

Her er en test av maskinen...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314091

Konklusjon

Så: PC-kupp eller ikke? Til prisen er egentlig ikke dette så galt når vi ser på alt du får, ferdig med Windows MCE, men noe stjel er det dessverre ikke. Grafikkortet, som riktignok er en smule bedre enn de beste integrerte grafikkløsningene, er nemlig for svakt til de fleste nyere spill, så den må sees på som en kontormaskin. Har du fra før en bråkete arbeidsplass duger den fint, men husk at du får komplette løsninger (inkludert skjerm) til omtrent samme pris rundt omkring i diverse nettbutikker

Jeg hadde funnet meg en anna maskin...

Endret av taz
Lenke til kommentar

Det er noe jeg lurer på:

6702949[/snapback]

I den maskinen står det 2x512MB brikker og det er bare plass til 2 brikker.

Du må da bytte ut en eller begge for å oppgradere..

Firewire er enkelt å innstalere,bare å kjøpe deg et kort å sette i...men du må høre med butikken om et er ledige spor til det..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...